Korzár logo Korzár

Diskusia k článku: V regionálnych vlakoch sa sedí natesno, dopravca počítal len s krátkymi trasami

Železnice: Problém majú aj lietadlá a autobusy.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
44 príspevkov

  • 968217
    Prémium
    Pomerne často lietam aj cestujem autobusom, ale takto nasekané sedačky som fakt nezažil ani v Ryanairi. Nech si tí "experti", čo sa oháňajú normami, pozrú, aký je reálny stav. Nové vozne chodia poloprádzne a ľudia sú nasáčkovaní v starých. Gratulujem!
  • lanoes
    Prémium
    Takéto rozhodnutia budú aj naďalej.
    Jediným dôvodom sú politické nominácie na riadiace funkcie.
    Čiže blbec na kvadrát, neschopák, truľko, primitív, ale zo správnej strany, tak šup do funkcie.
    Podobnosť s práve aktuálnou situáciou nie je vôbec, ale vôbec, náhodná.
    Bude horšie, títo, čo prišli po voľbách, ešte len začínajú.
    A pravdu majú všetci tí, čo si myslia (ja k nim patrím tiež), že rozhodujú (tento konkrétny prípad) práve a len tí, čo takýmito vlakmi nikdy v živote necestovali a nebudú cestovať.
    Mali by im dávať povinne kolená do sveráku vždy po príchode do práce. Snáď sa im potom osviežia tie kúsky mozgu, čo v ich dutých hlavách ostali.
    Neuveriteľné, neskutočné. V skratke - Slovensko 21. storočia.
  • Eulenspiegel
    Čím viac cestujúcich natlačených vo vlakoch, tým viac peňazí zostane na luxusné autíčka pre vedenie železníc. Rovnica je jasná. Socky nech sa potlačia, na nich sa bude šetriť, ale panstvo sa chce voziť na úrovni.
    A čo tatranské železnice? Vyradené mestské vlaky zo Švajčiarska nasadili ako vlaky po Tatrách. Ľudia v nich po Tatrách so všetkou turistickou výbavou cestujú ako dobytok. Ale hlavne že niekto sa pri tomto kšefte dobre nabalil. A že museli upravovať nástupištia, lebo mestské vlaky zo Švajčiarska sa nezmestili do tatranských staníc, je už len čerešnička na torte. Tu sa riešia len kšefty, súdruhovia. Ľudia sú zaujímaví len pred voľbami.
  • Graf Espresso von Ristretto
    Prémium
    Tak tomu vravím odborník - že vraj pre regionálnu dopravu treba ďalej repasovať staré vysokopodlažné vozne. V roku Pána 2023 bez hanby toto zahlási.

    Keby to aspoň bolo lacnejšie ako nové jednotky, ale keď spočítame celkovú cenu vlastníctva aj s údržbou a najmä zarátame životnosť - tie šroty sú dnes staršie ako mediánový substrát - tak je to dokonca drahšie. O kvalite repasu radšej pomlčím.

    Nie milý pán odborník, tie vagóny mali už dávno stáť na dvore v Podbrezovej.
    • smekva
      Povedal predsa, že:
      "kým v horizonte asi 10 rokov nedôjde k úplnej náhrade za nízkopodlažné súpravy."
      Alebo rovno do Pobrezovej s nimi? Lenže kde zobrať nové, resp. kde zobrať na nové?

      Modernizácia sa robí aj v zahraničí. Napríklad RegioJet má tiež prerobené vozne nakúpené z Rakúska (ÖBB), Švajčiarska (SBB), Nemecka (DB) a Belgicka (SNCB).
      • Graf Espresso von Ristretto
        Prémium
        Vtip je v tom, že mali kupovať nové nízkopodlažné jednotky a nie míňať peniaze na repas starých kraksní, ktoré ak po tom repase budú do 10 rokov zrelé do šrotu. Vyhodné peniaze. Tak ale keď sa tu mohli repasovať šukafony a vydávať to za moderné súpravy, tak je možné všetko.

        K Regiojetu sa príliš vyjadrovať nebudem, ale rozdiel je najmä v tom, že oni používajú 40 ročné vozne, ktoré sú aj v tomto veku modernejšie ako boli tie, ktoré tu repasujeme, v čase, keď boli nové. Plus to je diaľková doprava, tam nízkopodlažnosť nie je témou, zastavuje to možno dva krát za hodinu.
  • Reparátnik
    Toto je obraz chudoby ducha Národného dopravcu. Vraj nízkopodlažné netreba. Aj s týmito to bude v pohode keď sa zrekonštruujú nástupišťia!
    Kde? Kedy?
    Dodnes nie je zmodernizovaná ani celá trať Bratislava - Košice... hlavná železničná trať v krajine.
    Kedy tak napr. príde na rad trať Košice - Čierna nad Tisou, na ktorej tieto hypormoderné vozne nasadzujú...?

    Dovtedy tieto vagóny pôjdu do šrotu!
    Toho dobre plateného hovorcu štátnej akciovky by som posadil do toho vagóna tak aby v ňom musel cestovať celý deň ( ako bonus vystúpiť a nastúpiť na každej zastávke.
    Aby večer ešte raz poskytol tlačovú správu aké pohodlné sú tie vozne, a ako sa do nich zo starých nástupíšť skvelo nastupuje.

    Ale nakoniec čo chceme od Národného dopravcu, ktorý vozí polovicu národa zadarmo? Z ktorého si politici urobili bod do socdemáckych volebných programov s podtitulom "Ľudia si zaslúžia cestovať natlačení ako dobytok"? Prečo vôbec očakávame, že bude poskytovať služby hodné 21. storočia?
    Choďte sa pozrieť hoci len do Česka. Stačí zájsť napr. do Brna a s plačom prídete domov keď zistite ako môže fungovať regionálna železničná doprava. Nie o 10, nie o 30 rokov! Dnes!
  • Kazimír Kmet
    Prémium
    Železnice SR (zásluhou Danka "národný prepravca")sú skanzen socializmu. Mal som možnosť porovnať prepravu českými (BA-Praha) a slovenskými (BA-Košice) dráhami Normálneho človeka -cestujúceho musí chytiť zlosť a ľútosť, kde sme to dotiahli. Kde sú tí "hej-Slováci" (Móric, Černák,Slota a im podobní), ktorí vykrikovali, ako sme robili na Čechov a že keď budeme samostatní, budeme Švajčiarskom.Železnice SR-"národná hanba" je obrazom celej spoločnosti, ktorej už viac ako 30 rokov (s malými prestávkami) vládli a vládnu Mečiar s Ficom.Skorumpované, zastaralé,s meškaním na trati BA-KE s viac ako 1 hodiny,kde sa funkcie vo vedení rozdávajú nie na základe vzdelania a schopností ale rodinnými a priateľskými väzbami:riaditeľom železníc vyštudovaný telocvikár, s nadstavbou špičkovej univerzity na úrovni Cambridge- v Sládkovičove.
    Kazimír Kmeť
  • Jamesxzy
    Išiel som týmto vlakom zatial len raz z Popradu do Košic. Rychlik ktorým som chcel ísť meškal viac ako 100 minút. Tak som išiel osobakom ktorým som mal byť o pol hodiny skôr ako keby som čakal na rýchlik. To som ale netušil že ten osobak dokaze nabrat na tejto "krátkej" trase bez nejakej mimoriadnej udalosti meškanie viac ako 60 minút. Takže som na tejto sedačke stravil dobré 2,5 hodiny. Samozrejme klimatizacia fungovala štandardne.

    Fakt si to treba skusiť. Tych par miest za to nestojí aj tak malokedy chodia tie vlaky tak plné. Btw. ja som ten čo presedlal pri pravidelnych trasach z auta na vlak ale ak by som mal cestovanie v tomto vlaku absolvovať pravidelne tak idem radšej autom.

  • toniesomja
    "Takéto vlaky sú potrebné aj do budúcnosti, kým v horizonte asi 10 rokov nedôjde k úplnej náhrade za nízkopodlažné súpravy. Nemám pocit, že by boli na úkor komfortu cestujúcich."
    Ach, tie pocity.

    Keby pán vlakom skutočne jazdil, zažil by, tak ako každý, starších cestujúcich, ktorí jednoducho už do vlaku nedokážu nastúpiť, matky s kočiarmi, malými deťmi, či ľudí s ťažkým kufrom, a o hendikepovaných ani nehovorím. Ale veď to nie je na úkor komfortu cestujúcich, lebo de facto časť populácie jednoducho už vlakom kvôli tomuto necestuje (len v rodine mám takých zopár), takže nie sú cestujúci...
    • JA 1672973
      Ja som z východu na západ cestoval ,za socíku ,zo štyrmi deťmi ktoré potrebovali dva kufre na potrebné vybavenie a aj dva kočíky jeden hlboký a jeden športový a riešenie bolo jednoduché k cestovnému patrila aj možnosť podať si batožinu za symbolickú cenu do služobnho vozňa . Do vlaku sme šli iba s igelitkami kde bolo jedlo a nejaké plienky a ine potreby potrebné aj na ceste pre deti. Samozrejme o hygiene nehovorím ,ale to čo dnes chýba je práve táto služba ktorá nás núti ťahať kufre zo sebou a o kočíkoch nemožno ani pomyslieť , to dnes nevidíte na to sa používajú autá. Hlavne ,že sa ušetrilo na počte zamestnancov . Takže nejde iba o to ,že nemáme nízkopdlažné vozne.
  • lanoes
    Prémium
    Problém je v tom, že keď sa hodí obhajovať absolútnu hlúposť, tak sa argumentuje medzinárodnými normami.
    Keď sa nám hodí niečo iné, tak Slovakia je samostatná, svojstojná, národná a robí si podľa seba.
    Nejaký príklad?
    Kde na svete by také ľudské hoviadko bolo podpredsedom parlamentu ako na SK jeden Mydlič Barana?
    Kde inde na svete by mohla byť ministerkou taká nula, nula na kvadrát ako je tomu na Slovakii?
    Kde?
  • 887023
    Prémium
    tento problém kritizuje stále viac a viac ľudí, stačí mať trocha viac ako 180cm ( myslím si, že je to úplne bežná výška ) a v dopravných prostriedkoch je problém sadnúť si. Mala by sa tým konečne začať zaoberať aj príslušná komisia EP a pozmeniť normy alebo predpisy

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 451
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 018
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 579
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 566
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 483
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 431
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 173
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 770
  1. Ivan Mlynár: Ombucman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  2. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví
  3. Juraj Tušš: Potenciál slovenského národa v 21.storočí.
  4. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné
  5. Eva Chmelíková: Svet nie je Čiernobiely
  6. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  7. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  8. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 260
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 77 697
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 58 225
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 115
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 392
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 645
  7. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 9 290
  8. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 7 227
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video