je nutnosť zladiť všetky druhy cestnej a železničnej dopravy. Parkovacie miesta sú síce dobrá vec, ale to je ako škrabať sa ľavou rukou za pravým uchom. Brzdou rozvoja hlavne vlakovej dopravy osôb ne nesúlad s autobusovou dopravou. To, čo za bývalého režimu bezvadne fungovalo, chce niekto riešiť parkoviskami pred železničnými stanicami. Ak nie sú šťastnou náhodou vlakové stanice v centre miest a obcí, tak sú úplne odrezané od sveta a z tejto situácie ťažia prevádzkovatelia autobusovej dopravy, pri poloprázdnych vlakových súpravách tlačíme na prepchaté cesty ďalšie a ďalšie autobusy - teraz pre zmenu ďalšie a ďalšie osobné autá :)
To je dosledok tzv. decentralizacie štátnej správy, v ramci ktorej regionalna autobusova doprava bola zverena samospravnym krajom. Jedina možnosť, ako z toho von, je bud zrusit samospravne kraje uplne alebo aspon spatne preniest tieto kompetencie na stat. Osobne som za prvu moznost
to by hlavne chcelo nerusit trate, ci zavadzat nove linky a robit analyzy pocas letnych prazdnin a hlavne takt...takt, takt, takt, takt nech sa to konecne naucia ze ak budu ludia vediet ze ok, v spicke mi ide kazdych 20minut, mimo spicky 40minut tak ok, mozem ist na vlak, ale ked ide raz tak, raz onak, raz 4x za hodinu, dalsiu hned 1x, potom 2-3 hodiny nejde ziaden spoj a pod, tak sa vam ludia na to vyprdnu aj ked budu moct zaparkovat na stanici a vymysliet take nieco ako autobus co zvozi z okolia na blizku stanicu tiez nie je raketova veda
Takt je najvacia sprostost ktoru na SK zaviedli. Regionalny vlak ide kazde 2 hodiny. Cize jeden ranny ide napraskany a ten dalsi je uplne prazdny, lebo prichadza do cielovej stanice o 9:01
V Nitre je pred stanicou mini parkovisko a to absolutne nesluzi cestujucim. Ludia si tam odparkuju auto a idu do prace. Vacsinou z inych miest. Proste bordel.
"V zmluve bude, že parkovisko by malo vyrovnane hospodáriť. V momente, keby malo byť zárobkové, tak chceme participovať na tomto zárobku"
Z toho vyplyva, ze to asi budu platene parkoviska.
V Taliansku som videl v nejednom meste bezplatne parkovisko pre cestujucich pri stanici a bez ohladu na to, ze na okoli sa platilo, boli tam vzdy volne miesta - ostatni nejako respektovali, ze tam nie je slusne stat, ak nejdem vlakom. Taketo nieco sa na Slovensku cakat neda a tak bude asi nutne vymysliet nejaky system, aby tam stali len cestujuci.
Mimochodom, hnusny zlty zahranicny imperialisticky RegioJet takuto sluzbu na niektorych staniciach ponuka uz davno, mozno by sa svojstojny narodny prepravca mohol znizit k tomu, aby sa poradil, ako na to (vid napr. https://www.regiojet.sk/servis... alebo https://www.regiojet.sk/nase-t...)
Čo sa týka regionálnej dopravy, tam by parkoviská podľa mňa mali zabezpečiť ŽSR v spolupráci s obcami, keďže by mali fungovať ako súčasť IDS. A mali by byť bezplatné. Vlastne častokrát už takéto parkoviská de facto existujú, len autá parkujú rôzne nadivoko a takto by sa akurát premiestnili na na to určenú plochu. Čiže by som sa nebál, že by sa boli tieto miesta zabrané vozidlami, ktorých posádky necestujú ďalej vlakmi.
... ako ste strávili sviatky? Verím, že ste relaxovali a odpočivali. Dnes šup-šup do práce, poumývať všetky špinavé vagóny a rušne, ktoré slúžili cestujúcim počas 4 dní najväčšieho kresťanského sviatku v takom hanebnom stave. Rozumiem, pre vás sú tie sviatky o týždeň neskôr, užite si ich, z titulu funkcie sa však prispôsobte väčšine. Na záver to najlepšie, vlaky a autobusy dopravcu Regio Jet boli cistulinke. Ako to vravel súdruh Lenin? Učiť sa, učiť sa, učiť sa! Takto veru májorom nikdy nebudete!
V Margecanoch je tych parkovacich miest len zopar a aj tak tam parkuju domaci z bytovky, co je hned vedla. Zvysok je vyasfaltovana plocha pre autobusove nastupiste. Kapacita nestaci. Kosice - vsade okolo stanice su uz osadene zakazove znacky, lebo pozemok zeleznic a vjazd len na povolenie pre zamestnancov. Zakaznik zeleznic zaparkuj kde chces. Kysak - parkovaci a dopravny chaos, pritom miesta je tam habadej vedla stanice. Ale to by niekto musel aj chciet... A takto mozeme pokracovat stanicu za stanicou.
Základom fungovania dopravy osôb
Parkovacie miesta sú síce dobrá vec, ale to je ako škrabať sa ľavou rukou za pravým uchom.
Brzdou rozvoja hlavne vlakovej dopravy osôb ne nesúlad s autobusovou dopravou. To, čo za bývalého režimu bezvadne fungovalo, chce niekto riešiť parkoviskami pred železničnými stanicami.
Ak nie sú šťastnou náhodou vlakové stanice v centre miest a obcí, tak sú úplne odrezané od sveta a z tejto situácie ťažia prevádzkovatelia autobusovej dopravy, pri poloprázdnych vlakových súpravách tlačíme na prepchaté cesty ďalšie a ďalšie autobusy - teraz pre zmenu ďalšie a ďalšie osobné autá :)