Korzár logo Korzár
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ľudia zasypali košický magistrát pre územný plán (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Nie je to až také hrozné ?

Povedať: „Nie je to až také hrozné, znamená to len sprejazdnenie slepej ulice." svedčí o malej citlivosti ku potrebám občanov mestskej časti, ktorí ho možno aj volili.
Nevšímavosť ku potrebám občanov neprekvapuje. 
Martin Skalický, 27 ročný poslanec je Ing.arch...
Je poslancom za MČ Sever a majú ho zaujímať potreby občanov MČ Sever.
Vetu "Chápem obyvateľov, ktorí tam žijú, ale treba myslieť aj na rozvoj mesta.“ akoby si požičal od iného Martina, ktorý sa presne tými istými slovami snažil presvedčiť občanov a poslancov, že zmena dopravy, ktorá by priniesla niekoľkonásobné navýšenie dopravy je "vo vyššom mestskom záujme".
Od mladého koncepčne rozmýšľajúceho architekta by som očakával, že bude skôr podporovať potrebu vypracovania nového územného plánu, než prispôsobovanie sa plánu z roku 1983, ktorý nesie pečať doby v ktorej vznikol.
Košice potrebujú nový územný plán!
http://uzemnyplan-kosice.webno...
 

 

byt apriori proti vsetkemu a proti akejkolvek zmene ... to je také košické ...
tá cast alvinciho rampova mala byt uz davno prepojena s presovskou a hlinkovou ... na tak velke mesto mat do mesta
- JEDEN most pre Tahanovce, pol furce a prijazd z presova a
- JEDEN most pre pol furce, opatske a smer z michaloviec
je nezmysel a kazdodennych zapchach na hlinkovej/vodarenskej a palackeho to uz par rokov vidno ...
 

 

Robiť zlé riešenia - to je také košické...

Tak nech dočerta kompetentní zdvihnú svoje zadky a nech sa pozrú na ÚP a nech konečne zrealizujú napojenie Masarykova-Furča, Európska trieda/Ázijská trieda - MÚK Hlinkova - Severné nábrežie - Ľavobrežná a Jantárová - Opátske - Košická Nová Ves - všetko napojenia, ktoré sú plánované DESIATKY rokov. Kde je problém? Prečo by sa mali robiť nezmyselné napojenia cez obytné ulice? Čo sa tým vyrieši? Nič. Z obytnej ulice sa spraví premávková a problém sa presunie na inú križovatku - napr. Masarykova-Alvinczyho-Svätoplukova alebo na pseudo kruhový objazd Masarykova-Jesenského-Štefánikova-Továrenská-Hviezdoslavova-Gorkého.
 

 

To si asi nebol v BA, lebo tieto nase kosicke "zapchy" su oproti zapcham v BA uplne nič. Ked vidim vodicov ako sa tu v zapche stresuju tak sa len smejem, nech idu na par dni do BA kde je to 1000x horsie.
 

 

A Ty si v Amerike bol? :-)
.
Alebo si chcel povedat, ze su zapchy u nas v poriadku?
.
Ale OK. Rady na semaforoch vzdy budu, lebo ked je cervena, tak sa stoji. Otazka uz len ostava, na kolko cervenych sa prejde krizovatka a rano, ked sa pol mesta premiestnuje na do centra alebo na druhu stranu mesta, to vzdy tak bude. Kosice maju smolu, ze po sidliskach nie je vela firiem/institucii, vela ludi pracuje "v meste", resp. USS, zo sidlisk je do centra daleko a vsetko, co je vychodne od Hornadu tym Hornadom musi prejst (Furca, Tahanovce, obce okolo, smer od PO a MI). Plus tranzit. Takze tych 5 mostov, z ktorych su realne pouzitelne 3 a z tych troch je jeden v smere vychod-zapad pouzivany iba tranzitom (pri teplarni), je malo. A ked sa na jednom z nich nieco stane, tak je koniec. Myslim si preto, ze prepoj Slovenskej by sice vyznam mohol mat, ale nadjazd nad Rampovou plus nejako vyriesit odbocenie z Rampovej na Presovsku dolava (preboha, nepustite k tomu Titla, zas tam dzubne semafor) je asi jedina normalna dlhodobejsia moznost. Alebo dalsi, novy most. Alebo vyriesit prijazd do KE v smere od Kysaku (napr. kruhak, alebo nech Podhradova dava prednost) a vyuzivat Tahanovsky most v smere z Tahanoviec (sidlisko aj obec).
 
Hodnoť

Päť hviezdičkový hotel otvorený !

V barčianskom parku je už otvorený hotel, ale pre bezdomovcov, ktorí si sami otvorili dvere na kaštieli a vo vedľajšej stavbe. A to priamo pod oknami primátora p. Rašiho. Asi tam bude podávať predvianočnú kapustnicu a volebný guľáš.No čo, veď v územnom pláne bol už odobrený !!!
 

 

a čo ? primátorský punč nebude ?
 
Hodnoť

 

Martin Skalický (SaS), pocuj ty vobec pocuvas co obcania chcu? ako vidno nie, tak ti to zratame vo volbach.
 
Hodnoť

martin skalický - sas

ty už dlho poslancom nebudeš ...
 
Hodnoť

nečudujte sa tým podnetom

je to predsa už dávno známa taktika, ako niečo spomaliť, alebo zastaviť. Najskôr sa urobí kampaň, v ktorej sa prebudia všetky možné city občanov. V nej sa mimo iného vykyštalizujú aj osoby, ktoré všade boli, všetko vedia, ale cítia sa absolútne nedocenené. Tie okamžite začnú ponúkať riešenia a lobbisti, ktorí za všetkým stoja si niekoho z nich vyberú a budú ho podporovať, alebo tam nasadia vlastného, plateného "odborníka". A sme doma ! Plebs sa teší, akú má zrazu demokraciu a lobbisti si medlia ruky, ako perfektne odstavili priamo volených zástupcov ...
 

Slepá ulica má byť otvorená,ale

za socíku tam býval nejaký papaláš tak neboli peniaze aj politická vôľa na jej dokončenie.Nehľadajte za tým žiaden "patent na rozum alebo riešenie".Bol to "unfinish business" z čias pred 1989,ľuďom to samozrejme vyhovujú takéto ulice aj inde v Košiciach. Ale je to nezmysel udržiavať na úkor celej upchatej dopravy v meste a platičov daní občanov celého mesta.Tu sa nedokončil "územný plán",mali sa ozývať občania /domorodci zo slepých ulíc/za socíku keď bol navrhovaný plán vtedy nie dnes,keď doprava a život si vyžadujú zmeny.Slepé uličky nie sú sprivatizované zatiaľ ale verejné pre všetkých aj pre aktivistov aj masy ľudí/verejnosť vo verejnom záujme určite viac ako pár desiatok podpisov na zachovanie "svojej uličky"/Čo potom Tí spoluobčania susedia aj ich príbuzní alebo široká verejnosť,čo potrebujú prejsť na susednú ulicu ale nemôžu pre hlúpu byrokraciu a nezmyselné petície.V Košiciach je možno asi pár desiatok takých schválených umelých prekážok"slepých uličiek",lebo niekomu to vadí vo vyššom záujme proti potrebám verejnosti.Aj smetiari,sanitky s prechodom,otáčaním aj iní majú s tým problém ale nič sa s tým nerobí.Menšina diktuje väčšine vo "verejnom" záujme podotýkam v rámci pravidiel a zákonov.To už každá ulička má byť potom súkromná je to zvrátené myslenie?Potom až po jej odkúpení od mesta,lebo všetci platíme rovnako mestské dane aj na ich využívanie pre väčšinu občanov mesta.
 
Hodnoť

Je tam toho!

Skúsili, nevyšlo, ľudia urobili bu-bu-bu. Ľuďom poďakujú, poodpisujú, zoberú sa farbičky a idú sa maľovať iné zmeny územného plánu. Developeri už ukážu, kde a čo ľudia najviac potrebujú - asi tak, ako to predviedli pri auparku. Veď ľudí treba držať v neustálom strehu.
 
Hodnoť

 

Martin Skalický (SaS). „Nie je to až také hrozné, znamená to len sprejazdnenie slepej ulice. Chápem obyvateľov, ktorí tam žijú, ale treba myslieť aj na rozvoj mesta.“

Vidieť, že strana SaS sa vydala správnym Smerom k ľuďom.

400 pripomienok => Občania 1:0 Developeri
 
Hodnoť

vazeni fundovani odbornici -

pan Rovinsky, veteran? a uzivatelia psychotropnych latok - fighoo a kaiser franz.

v prvom rade NIE SOM cleno SaS ani ziadnej inej politickej strany
v druhom rade - pani, evidentne mate sklony k demagogii, pripadne sa problemu vobec nerozumiete a jednoducho nadsene verite vsetkemu co citate v novinach :) - doporucujem prestudovat si problem vratane dopravneho riesenia a pozerat sa na to aspon trocha realistickymi ocami

co sa tyka mojich slov na miestnom zastupitelstve - mimochodom pekne vytrhnutych z kontextu - za tymi si stojim. chapem obyvatelov danej ulice preco nechcu sprejazdnenie, a zaroven - to som im aj povedal - som presvedceny o tom ze za par rokov - ak sa zrealizuje,a on sa zrealizuje "investicny zamer" na alvinczyho ulici budu sami ziadat o sprejazdnenie svojej ulice. precitajte si prispevok od broker1 - celkom s nim suhlasim, k tomu dodam len tolko - uplne Vam vsetkym unikaju omnoho zavaznejsie a problematickejsie zmeny v uzemnom plane, o ktorych zrejme nic netusite, jednoducho kam vietor tam kabat, keby to nebolo z niekoho organizovanej iniciativy medializovane, tak by si to nikto z Vas, vratane vacsiny poslancov na severe nevsimol - a neprihrial si na tom svoju polievocku.
 

este k tym developerom

suhlasim s nazormi ze mesto a UHA ako jeho nastroj robia tak ako vyvoleni investori piskaju (pripadne piskaju proti nevyvolenym)- nanestastie to tak naozaj vo vacsine pripadov je. konkretne ale tento - Slovenska - je podla mojho nazoru asi jeden s tych mala ktore budu naozaj prospesne - aj napriek tomu ze tato zmena bola evidentne oprasena z politicko/developerskej iniciativy :)
a rozpravat o halucinaciach typu zrealizovat prepojenie masarykova-furca je scestne, uvedomte si ze mesto funguje tazko na dlh :)
 

piano 3/3

1. Ste NOMINANTOM SaS - strana Vám pomohla dostať sa tam, kde ste. V texte nevidím ani zmienku o tom, že ste členom strany.

2. "Treba myslieť na rozvoj mesta."
Áno, treba - nech sa mesto rozvíja, je jedno ako, za koľko, ale nech sa rozvíja. Hlavne, že sa stavia... Nevadí, že sa do cestných komunikácií neinvestuje NIČ, hlavne, že sa stavia. Hlavne nech sú nové stavby presklené, na čo najväčšej ploche a nech majú čo najviac poschodí. Hlavne, nech je developer spokojný. Zvyšok je nepodstatný. Nevadí, že vďaka Cassovaru sú parkoviská i príjazdové cesty pri panelákoch zahltené. Nevadí, že sa z plochy na občianske vybavenie stala zrazu plocha pre 217 bytov (Borovicový háj). Nevadí, že sa pred pár rokmi stala z plochy na dovybavenie UNLP stala územná rezerva pre stovky bytov. Nevadí, hlavne, že sa stavia...

Hovoriť v súvislosti so Slovenskou, že treba myslieť na rozvoj je scestné. Aký rozvoj? Machov druhý Cassovar? Doteraz tá cesta NIKOMU nechýbala. NIKOMU NEVADILO, ŽE DOTERAJŠIE RIEŠENIE NAPOJENIA SLOVENSKEJ NA HLINKOVU SI VYŽADOVALO ASANÁCIE!!!! Tridsať rokov to nikomu nevadilo. Až teraz... A urobila sa "drobná zmena" - labutí krk okolo starobinca. A to všetko v intenciách rozvoja mesta. A "zhodou okolností" je predmetom jednej a tej istej skupiny ZaD ÚPN HSA aj zmena funkčnosti územia pod "druhým Cassovarom". Náhoda je sviňa...

3. K "halucináciám" typu prepojenie Masarykova-Furča.
Tak vážený pán inžinier architekt, nominant SaS - keď mesto nemá na realizáciu cesty, tak nech si na to vypýta buď od developerov, ktorí chcú investovať v okolí, alebo nech si zoberie pôžičku, eurofondy, ale nech nevolí NAJLACNEJŠIE RIEŠENIE - využitie obytnej ulice, ktorá ani nespĺňa parametre na zbernú komunikáciu!!! Roky rokúce bola v ÚP zberná komunikácia vedená po Stromovej a POZA Slovenskú.

Nech sa investuje do zmimoúrovnenia priechodu železničnej trate. Veď sa ide budovať KORID (bude tam premostenie pre električku), plánuje sa modernizácia železničnej trate. Už malo mesto konať a vymôcť si zapracovanie takéhoto premostenia do projektov. A nie púšťať dopravu do obytnej ulice.

Ak by na okolí neexistovali iné riešenie a neboli by tam prítomné žiadne ďalšie komunikácie vhodné na plnenie funkcie zbernej komunikácie, tak by som nepovedal ani slovo. Lenže tu iné riešenia EXISTUJÚ, ba dokonca sú tu aj prítomné ZBERNÉ KOMUNIKÁCIE, mimo obytných zón. Ale chápem, že urobiť smiešny mostík cez neexistujúci Mlynský náhon je lacnejšie ako zmimoúrovnenie priecestia na Rampovej alebo dobudovanie Ľavobrežnej. Mimochodom, Ľavobrežná ulica bola zakomponovaná v ÚP prijatom v roku 1983 (v tom, ktorého sa súdruhovia nechcú ani bohovi vzdať) a mali po nej jazdiť dokonca aj trolejbusy. Na vybudovanie čaká už 10 rokov - vtedy sa začala výstavba MÚK P/S. Náne lóve... Radšej vybudujeme 15-metrový mostík za Slovenskou. Tam už predsa cesta je... A je to! Máme dopravné napojenie. Že už teraz tam ľuďom popred okná fárajú ťažkotonážne mechanizmy, je nepodstatné. Hlavný je rozvoj mesta.

Len toľko som chcel k tomu Vášmu, že Slovenská je životne dôležitá pre rozvoj mesta. Hlúposť. Životne dôležitými nevybudovanými tepnami sú jednoznačne Masarykova-Furča (s napojením na Ľavobrenž a Prešovskú), Ľavobrežná (s napojením sídliska ŤHC) a Jantárová-KNV. Na to mi stačí letmý pohľad do omaľovánky menom ÚPN HSA a dennodenné využívanie mestských komunikácií. Na to nepotrebujem mať titul Ing. arch. Ale ja viem - ja som len hlúpučký občan, ja nemám titul Ing. arch. a preto sa problému nerozumiem. Hlavne, že Vy sa mu rozumiete (boli ste už niekedy na Slovenskej ulici?!)..
 

fuuu, tak ste toho napisali dost,

pokusim sa reagovat na vsetko - snad nezabudnem na nic.
1. ano , som nominantom SaS, len som pokladal za vhodne pripomenut ze nie som jej clenom, kedze sa v clanku spominam ako meno-SaS
2.3. ja som nikdy nepovedal ze netreba riesit Masarykovu - treba, to s Vami suhlasim, ale snazim sa na to pozerat realne - momentalne prichadza do uvahy len prepojenie Slovenskej - ano uznavam ze zrejme z iniciativy investora - nikdy som netvrdil opak a ani som sa ich nezataval. jedine co som si dovolil bolo vyslovenie nazoru proti tomu momentalnemu verejnemu - to jest ze sprejazdnenie Slovenskej je za danych okolnosti dobre riesenie - ulahci sa tym napr. Odborarskej a inym ktore su na tom omnoho horsie ako kazdy teraz prezentuje ake zle to bude na Slovenskej. prosim nevkladajte mi slova do ust ako to urobili novinari z Korzara. co sa tyka mimourovnovych krizovatiek, ktore sa planovali, suhlasim ze to je riesenie, lenze nanestastie momentalne jednoducho nerealne.
co sa tyka pojmu ZBERNA KOMUNIKACIA, naozaj neviem odkial ste prisli na to ze to ma byt zberna komuinikacia, fakt Vas nechcem urazit ani sa tvarit ze pretoze som architekt tak som nieco viac(skor opak je na Slovensku pravdou-ludia ktori sa pohybuju v tychto kruhoch mi daju zapravdu) ale musim sa Vas spytat ci viete co to znamena ZBERNA KOMUNIKACIA. a uz naozaj netusim okial ste zobrali to Moje, ze Slovenska je zivotne dolezita pre rozvoj mesta - opakujem , nevkladajte mi slova do ust, pripadne si overte ci to co napisane ako moja citacia v tomto literarnom diele made in Korzar je uplna pravda.
a Slovensku ulicu poznam velmi dobre, to len tak na okraj
 

 

"a uz naozaj netusim okial ste zobrali to Moje, ze Slovenska je zivotne dolezita pre rozvoj mesta"

Prepáčte, ale celý čas sa tu tak vyjadrujete. Treba nejakú cestu, na väčšinu nemáme peniaze, tak spravíme najlacnejšie (a podľa mňa (a nie len) zlé riešenie) - Slovenskú. Komu tú komunikáciu treba? Obyvateľom Odborárskej? Tak nech si tam zabezpečia značku Prejazd zakázaný. Podobná situácia bola v MČ Ťahanovce, kde si to špekulanti zo sídliska húfne strihali cez Želiarsku (ulica veľmi podobná Slovenskej). Teraz je tam značka Prejazd zakázaný okrem MHD v čase špičky. Takže opakujem moju otázku - komu okrem obyvateľov Odborárskej a SÚDr. Macha treba sprejazdnenie Slovenskej. Čo táto cesta vyrieši? Povedzte nám, ako ste to mysleli s tým rozvojom mesta, keď vraj boli vaše slová vtrhnuté z kontextu.

"co sa tyka pojmu ZBERNA KOMUNIKACIA, naozaj neviem odkial ste prisli na to ze to ma byt zberna komuinikacia"
Stačí sa pozrieť do územného plánu. Slovenská je tam podľa legendy zakreslená v kategórii "ZBERNÉ KOMUNIKÁCIE B2 A PRÍSTUPOVÉ KOMUMIKÁCIE". Aby nenastali pochybnosti, žeby to mohla byť prístupová komunikácia (čo ona v skutočnosti aj je - prístupová komunikácia má slúžiť na prístup do nejakej lokality a na jej opustenie po tej istej ceste), tak uvádzam aj druhý zdroj. Ide o Situačnú analýzu ZÁKOS-u mesta Košice - dokument mám len natlačený, donedávna bol na oficiálnej stránke mesta, dnes už tam nie je. Asi zavadzal alebo zavádzal? Neviem... Nehodiace sa preškrtnite. V tomto dokumente je stať "ÚSEK VÝSTAVBY A REKONŠTRUKCIÍ KOMUNIKÁCIÍ - STRATEGICKÝ ZÁMER". Pod tým je napísané: "Dobudovať ZBERNÉ KOMUNIKÁCIE a UZLY: .......... Prepojenie Slovenská-Vodárenská (7)".

A či viem, čo je zberná komunikácia? Predstavte si, nie som inžinier, ale viem. Je na to príslušná norma STN 73 6110. Existuje viacero kategórií miestnych komunikácií - A1, A2, B1, B2, C1, C2, C3, D1, D2, D3. Pričom citujem z danej normy "Základný komunikačný systém tvoria vybrané komunikácie funkčných skupín A a B." Máte pocit, žeby Slovenská ako obytná ulica mala plniť funkciu ZÁKOS-u? Ja teda nie.
 

zberna komunikacia B2 a PRISTUPOVA

KOMUNIKACIA
- ano , mate pravdu , je to v legende tak uvedene( vo verzii kde sa pocita s priamejsim napojenim na Vodarensku- nie v tejto "klukatejsej" verzii(tu som nenasiel uz na webe mesta-mozno som zle hladal). v takomto zneni je to ale nieco ine ako povedat jednoducho zberna komunikacia, treba si uvedomit ze je to najmenej frekventovany typ cesty v meste-podla legendy, a teda urcite to nebude sucastou nejakeho obchvatu alebo podobne(ak ste teda mysleli toto, ospravedlnujem sa, vite co to znamena-len to tak z Vasho textu na prvy pohlad neposobilo)
- a co sa Vasho vyroku : "Komu tú komunikáciu treba? Obyvateľom Odborárskej? Tak nech si tam zabezpečia značku Prejazd zakázaný." nehnevajte sa na mna ale je to maximalne neohladuplne a trochu arogantne tak pristupovat k veciam. ved zijete v meste, v tom meste je aj Slovenska ulica, ved to nie je izolovana kolonia uprostred mesta - pozrite si v legende aka znacka je na celej vychodnej strane Vasej ulice. som zvedavy co by ste hovorili ak by sa tam stavalo to, na co je to uzemie urcene- ak uz inokedy nie, aspon vtedy mozno pochopite preco je to dobre( nie zivotne dolezite , ani uzasne riesenie, ani idealne , ale dobre, urcite nie katastroficke)
- a s tym rozvojom mesta som to myslel jednoducho tak, ze Slovenska ako som uz hore pisal nie je svet vo svete, ktoreho sa ten vonkajsi netyka, naopak tyka sa, a teda sa nevyhnutne musi skor ci neskor menit a prisposobovat potrebam celku- dopravnym aj inym, nehovorim ze toto riesenie to zariadi, ale nejako treba zacat.
a verte mi, ja to fakt nemyslim ako nejaky akt nepriatelstva voci Vam a obyvatelom danej ulice, ved napokon jedine co som si dovolil bolo POVEDAT SVOJ NAZOR. nijako som tym nemohol ovplyvnit ziadne rozhodovanie o tom-ani nespominam ze miestne zastupitelstvo o tom vobec nerozhoduje:)
jednoducho sa na to snazim pozerat objektivne a komplexne, a nie sposobom- ked niekomu na ulici vadi ze po nej chodia auta , nech si ju uzavrie - predstavte si ako by to vyzeralo keby to povedali ludia, ktory maju naozajstny problem s dopravou na ich uliciach
 

 

Ad 1 - ja viem, že to nebude súčasť hlavného ťahu ani obchvatu. Ale je to obytná ulica, ktorá podľa môjho názoru nemá plniť funkciu zbernej komunikácie - ani najnižšej kategórie zbernej komunikácie.

Ad 2 - Viete čo je neohľaduplné? Urobiť z obytnej ulice zbernú komunikáciu. Arogantné je aj obhajovať navzdory nevôle obyvateľom Slovenskej toto najlacnejšie možné riešenie. A to podotýkam, že vy nespochybňujete eminentný záujem SÚDr. Macha o túto cestu! To je arogantné. Odborársku zneužívajú špekulanti, ktorí nechcú stáť na semafore na Mieri. A pritom Národná trieda nie je vôbec preťažená. Ale oni preťažujú Odobrársku. Tak teraz ich šupneme aj na Slovenskú. A problém sa oddiali na križovatku pri Mlynskej bašte. Funkciu prístupových ciest majú plniť ulice, ktoré na to boli od začiatku stavané a nie obytné! A ak už existujúce prístupové cesty nestačia, tak treba budovať nové. A nie sa zbabelo vyhovárať na peniaze a robiť takéto "núdzové látatniny".

K tomu, na čo bola stavaná Slovenská. Bola stavaná ako obytná ulica. Priemysel tam však bohužiaľ ostal. Magnezitku odtiaľ napr. vysťahovali. Avšak už od roku 1959 bola plánovaná zberná komunikácia v tejto oblasti (aj kvôli zachovaniu priemyslu), ale MIMO ULICE - konkrétne POZA PILOIMPREGNU a popri železnici. Hold, v roku 1959 mali architekti zjavne viac rozumu, ako mali v roku 1983 a teraz...

Ad 3. Otázka: Ako prispeje sprejazdnenie Slovenskej k rozvoju mesta? Na toto som stále nedostal odpoveď. Presne, ako píšete ďalej. Treba nejako začať. Správne! Treba dobudovať Ľavobrežnú, zmimoúrovniť priecestie na Rampovej. Už sa na tom malo pracovať. Lenže vyhovárať sa na financie je jednoduchšie. Hlavne, že na chod 22 MČ, platy starostov, poslancov a kontrolórov 22 MČ peniaze sú...
 

1 2 >

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop