Korzár logo Korzár
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košická radnica: Aupark na ceste neušetrí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

...a svist ju balil do folie!
 

...asi tak nejako ako píšeš...

A navyše:
"Radní argumentujú, že zastupiteľstvu dodatok predložiť nemuseli, nemení podstatné náležitosti zmluvy, informovali komisiu dopravy a urobili tlačovku. „Poslanec Berberich nie je expert na dopravu, je to odborná téma. Robia z toho politiku ľudia, ktorí o tom nič nevedia,“ komentoval Raši..."
No ešteže SÚDr. Haraši je odborník na dopravu!

"Mesto informovalo, že nultý okruh a dodatok zmluvy neinicioval Aupark, ale samospráva..."
"Uviedol (P. Titl), že za projekt nultého okruhu mu mesto neplatilo, brali to ako súčasť balíka verejných investícií Auparku..."
Tak ako je to teda, súdruhovia?
 

RADNI.....

SU KOKOTY a velky
 
Hodnoť

 

Počítala sa intenzita dopravy na okruhu v roku 2010? Nepočítala. Nevieme, koľko áut po okruhu jazdí a ako sa po dokončení križovatky Prešovská - Sečovská v roku 2008 prerozdelila doprava. Robil sa na území mesta smerový prieskum dopravy? Ale hlavne, že ideme robiť zjednosmernenie, ktoré odľahčí cesty, ktoré ani nepotrebujú odľahčiť. Moyzesova je aj tak poloprázdna a jej zjednosmernením autá smerujúce z juhu zaťažia už tak dosť zaťaženú Kuzmánýho. Podobne autá smerujúce od Národnej triedy na Masarykovu a železničnú stanicu zaťažia ulice Alvinczyho a Svätoplukova. Vodiči nie sú hlúpi, nebudú sa točiť okolo celého centra, keď existuje nejaká skratka. Pekne to bolo vidno na ceste Rooseveltova-Hlavná-Štúrova, po umožnení odbočenia na Rooseveltovu sa tam hneď nahrnuli vodiči. A zlatým klincom tohoto okruhu je to, že na Továrenskej priamo križuje Hlavnú, takže vlastne sa doprava posúva bližšie ku historickému centru.

Nápad s tým okruhom nemusí byť zlý, ale situácia na cestách nie je až taká katastrofálna, aby bola nutná takáto radikálna zmena. Stačili by vyhradené pruhy pre MHD na kritických miestach a autá nech si potom jazdia kade chcú, keď nebudú blokovať MHD.
 

 

Argumentom autora zjednosmernenia na tú Továrenskú a Bačikovu je to, že ak by sa okruh viedol po Hviezdoslavovej, tak by autá križovali električkovú trať štyrikrát (plánovaná trať MMM-Terminál Sever (mimochodom, v projekte uzla Jumbocentrum tam na ňu nevidím nijakú rezervu), výjazd zo slučky na Železničnej, križovatka na MMM a križovatka Hviezdoslavova-Moyzesova). Takže to Ing. Titl, ako záchranca preferencie električkovej dopravy, vymyslel takto.

Veľmi by ma zaujímala takáto vec. Hovorí sa tu o tom, že hlavný smer zjednosmerneného okruhu má byť preferovaný CSS. Na druhej strane sa však hovorí o preferencii MHD. Tomu teda nerozumiem. Čo napr. v blízkosti križovatky pri Mlynskej bašte? Kto bude preferovaný? Autá smerujúce od Štefánikovej (odbočujúce vľavo) alebo MHD smerujúca od Gorkého na Štefánikovu?
 
Hodnoť

 

Nejde o ústupok investorovi. Kdeže... To v nijakom prípade neprichádza do úvahy. Ta to už de by sme boli... Vôbec nejde o to, že otáčaním pamätníka a budovaním cesty by investor stratil kopu času a z najväčšou pravdepodobnosťou by nestihol vianočný nákupný ošiaľ.

Jednosmerný okruh - kto a kedy sa pýtal občanov? Bolo verejné prerokovanie? Kedy??? Ja som nič nepostrehol. Ako je možné, že sa to urobilo ľuďom poza chrbát?!

_________________________________ ___________________________________ ______________________

- Autorom projektu jednosmerného okruhu je Pavel Titl, ktorý projektoval dopravu aj pre Aupark. „Zjednosmernenie som navrhol ešte pred 9 rokmi, neskôr to rozpracovala i TU.“ Uviedol, že za projekt nultého okruhu mu mesto neplatilo, brali to ako súčasť balíka verejných investícií Auparku, pre ktorý, okrem iných zákaziek, robí.

Takže ak tomu správne rozumiem, tak na najväčšiu dopravnú zmenu v histórii stačí jediný deväť rokov starý návrh, ktorý sa jednoducho vytiahol zo šuflíka a bude aplikovaný bez akéhokoľvek tendra! Ako to bolo na predvolebných billboardoch? Že tRAnsparentné koŠIce? No tak vážený pán sanitkár, toto je od transparentnosti vzdialené na míle ďaleko. A navyše to je v príkrom rozpore so stále platným regulačným plánom! http://www.kosice.sk/clanok.as...

Hlavne, že v projektoch zjednosmernenia sa už nachádza odbočka do zamýšľaného "hotela" v Mestskom parku, kvôli ktorej má padnúť niekoľko strašne chorých stromov (samozrejme, robí sa to v rámci "revitalizácie" parku ako súčasť projektu €HMK, ktorý slúži výhradne na tunelovanie eurofondov).

_________________________________ ___________________________________ _______________________
- Raši sľubuje, že súčasná situácia okolo Auparku je dočasná, na jar spustia nultý okruh: „Záver expertov je jednoznačný – zjednosmernením centra sa zvýši plynulosť a bezpečnosť, vznikne 7 km pruhov MHD, eliminujú sa stavebné zásahy do zelene, pešia zóna sa rozšíri.“

Aká pešia zóna sa rozšíri? Má Raši nebodaj na mysli tú fiktívnu pešiu zónu, po ktorej prejde v špičke 60 spojov MHD za minútu? Tú pešiu zónu, v ktorej sú umiestnené PRIECHODY PRE CHODCOV?! Alebo má pán sanitkár na mysli tú pešiu zónu, ktorá mala vzniknúť na uliciach Továrenská a Bačikova - ktorá je samozrejme už passé?

Eliminácia zásahov do zelene? Áno a preto bude potrebné na Bačikovej kvôli jednosmernému okruhu rúbať stromy. Eliminácia jak sviňa!

A ešte mi napadajú dve závažné otázky. Majú to už vôbec skolaudované? A ak áno, tak potom by ma zaujímalo, prečo som nikde na budove nevidel osadené súpisné a orientačné číslo?

Toto "vedenie" mesta je zrelé na defenestráciu...
 

to je tak, ked sa k stavbe

vyjadruje Lazar, tento socdemak so zvlastnou uchylkou pre extremne drahe veci a hodinky. vid PR clanok zverejneny v korzari: http://korzar.sme.sk/c/5909389...
mohol by viacej snivat a menej sa pliest do verejneho zivota, pokrytec jeden
 
Hodnoť

Asi som sa niekde sekol

ale za 3,3 miliona eur kceli vybudovať podzemnú komunikáciu či ako to vlastne malo byť. No ale nevadí užje všetko hotové takže už nám ostáve lenpokrstiť novú cestu.
dnes očakávam zápchy ako nikdy do teraz kto neverí nech sa príde pozrieť autom od 15:00 - ...
Všetci ste výtaný KE, KS, TV, VT, PO, MI, RV, SO, HE, PP, a nesmieme zabudnúť ani na pikoški ako BA resp. BL

Takže ľudia nesklamte dnes po 15 všetci autami nech to je otvorenie ako sa patrí všetci ste výtaný
 

íííííííííííí

.... píše sa V Í T A N Í (množné číslo).... ale nie to som chcel povedať, Jednoducho a stručne : TOTO VEDENIE MESTA BY UŽ DÁVNO MALO ÍSŤ DO VŠECH HOVIEN...,!!! ... je to stále arogancia moci... počnúc obracačom kabátov na kraji Trebuľom... ha-rašim , lazarom .... proste vedením ..... škoda reči... Však budú voľby, ale myslím si, že defenestrácia by bola lepšia. A poriadne zvyskoka, aby si ten pád užili ..
 

Keď si sa už obul

do jeho gramatiky, tak si si mohol všimnúť, že sa píše chceli a nie kceli, už je a nie užje, pikošky a nie pikoški. O čiarkach radšej pomlčím.
 

mentalita slovakov sa prejavuje

Prepac passat406 ale nechcel by si si niekedy zajst aj za hranice slovenska a pozriet sa ako to vyzera vop svete??? zajdi okolo 15tej do Zürichu, Mnichova, Stuttgartu, St Gallenu, Baselu alebo trebars aj do Lugana...tam je premavka este horsia âko v ke, a to maju cesty s viacerymi pruhmi, viac penazi na infrastrukturu dopravy, atd atd.
Nezabudni, Kosicke cesty sa budovali daaaavno, pradaaavno, je tazke prestavat nieco na väcsie ak je priestor obmedzeny...a ver mi, investor typu aupark pride radsej ku centru ako niekde na periferiu...takze minca ma dve strany...nestava sa, kritizujete, stavia sa, kritizujete...tazko kazdemu vyhoviet...to by mali slovaci sami pochopit a nie trepat sa autom az priamo do butiku...ludia placu ze maju menej penazi ale ako som pri svojej poslednej navsteve kosic videl, aut ako maku...ono by nezaskodilo kupit si moped alebo pouzivat aj bicykel...ale naco, ked pohodlne autom sa da
 

 

"...nestava sa, kritizujete, stavia sa, kritizujete...tazko kazdemu vyhoviet..."
Ale je rozdiel ked sa stavia tak ako sa planovalo a bolo by to dobre a tak ako sa stavia teraz resp. je uz postavene.
 

 

teraz je metodika ina, najprv sa postavi a potom sa naplanuje, resp. zlegalizuje
 

No celkom pekne sa to zvrtlo

takže nakoniec najväčší problém celého auparkuje môj pravopis no čo už keby som sa bol viacej učil možno by aupark postavili nikde v rozpätí Moldavskej a pri prachárni No nevadí ospravedlňujem sa, že kôli mne je postavené toto monštrum v centre

A k tebe trošku LA 1 to akože v nemecku a švajčiarsku sa sa hlavný ťah križuje 2 krát cez proti smer či ako tam vlastne majú riešenú dopravu či to len preto, že v košiciach nevedeli zainvestovať do dopravy tak vymysleli túto atrapu ak na to nemali tak sa netrabalo púšťať do takej stavby ale tak zasa kto by sa nahrabal ked už nie naši politici.

a podľa teba najbližší investorby kde mohol prísť kedže bližie v centre je to také skvelé . Ešte tam je dosť miesta veď nap. fontána medzi divadlom a urbanovou vežou nie je zlé miesto aj tak do nej len tlačia peniaze tak čo fontánku už máme pred auparkom aj v galérí tak pri divadle by sme ju mohli zbúrať a táká IKEA by tam s prhľadom vošla nemyslíš???
 

 

chýba Ti aupark v centre mesta?Mne vôbec,radšej by som tam videl peknú oddychovú zónu.Možno,že si to myslím len ja.
 

 

nie ze by aupark niekomu chybal ale uz tam je a nic sa s tym teraz neda spravit. aspon je kde nakupovat. dalsie obchodne centrum nie je nikdy na skodu. ajked mohli tam pribudnut aspon nove znacky a nie len to iste... ale lepsie ako nic. a inac ten priestor medzi hiltonom a auparkom spolu s tou elektrickovou tratou vyzera celkom pekne. skoro ako v naozajstnom meste :) ajked o par metrov dalej to uz su opat tie iste socialisticke kosice...

a oddychovat sa da v blizkosti napriklad na hlavnej. je tam fontana so stromami, lavickami, cize v podstate park. plus v kaviarnach a pod. sa da tiez posediet.
 
Hodnoť

 

"Autorom projektu jednosmerného okruhu je Pavel Titl, ktorý projektoval dopravu aj pre Aupark."

no tusim najvyssi cas odstahovat sa z rodneho mesta lebo ak titl zrealizuje svoj projekt ktoreho uroven bude ako u auparku tak zbohom. potom sa do centra navstevnici dostanu najskor uprostred noci kedze vsetky prijazdy budu plnsie ako smetne bedne ...

pan titl co tak zivit sa niecim co nebude zneprijemnovat zivot znacnemu mnozstvu inych ludi ???
 
Hodnoť

Otvorený list voleným predstaviteľom

Otvorený list voleným predstaviteľom mesta Košice
Mesto Košice sa prizerá, ako aupark experimentuje s dopravou

S blížiacim sa otvorením auparku sa stupňuje dopravný chaos, ktorý sprevádzajú dopravné zmeny na Námestí osloboditeľov. Široká verejnosť je čoraz viac rukojemníkom súkromného investora, ktorý improvizuje v snahe ušetriť na dopravných stavbách, z ktorých neprofituje. Niečo už staval v rozpore so stavebným povolením, iné časti z vlastného projektu dopravných stavieb vynecháva.

Viac tu: http://au-kosice.webnode.sk/ne...
List sme posielali 02.11.2011 ...
 

 

Pan Rovinsky, fandim Vam, ale bojim sa, ze tym listom nedosiahnete nic. Chcelo by to peticiu, ktorou sice tiez nic nedosiahnete, ale mozno sa podpise vela ludi, lebo mam pocit, ze to tu zacina vriet a uz vela ludi je nas ratych.
 

List je začiatkom kultivovaného odporu

„Kvôli doprave v súvislosti s Auparkom, ktorý dnes otvára, atakovali nedávno vedenie mesta niektorí poslanci i občania.“
Nebyť tohto atakujúceho listu, asi by nebol tento článok a nejasali by sme nad ďalšími dobrovoľnými socialistickými záväzkami investora.

Petícia? Prečo nie? Petíciou (hoci ju poslanci vrátane v článku citovaného Berbericha odignorovali) Košičania zachránili zavadzajúcu citadelu pred zničením http://img109.imageshack.us/im... a zároveň nezachránili Knapíka v primátorskom kresle. Nas ratí ľudia majú možnosť sa pridať do skupiny http://www.facebook.com/groups... A určite nie preto, aby si len vylievali svetabôľ na vinníkov, ako tu.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop