je mi jasné, že v tom teple šoférovať nie je žiadna sranda,ale stále sa píše len o vodičoch mhd,,aj iné profesie maju také ak nie raz také horúčavy v práci-stačí spomenúť pekárov,autolakovačov či železiarov :) spomínaní majú v práci aj 60stupňov
Prepač ale porovnavať pekára a vodiča autobusu ktorý vezie stovky ľudi a ma za nich zodpovednosť mi príde trochu chore. Pekar ak odpadne tak maximalne si ubliži sam alebo pokazi chlieb, ale keď odpadne vodič tak môže zabiť XY cestujúcich + ak zoberie nejake auto po ceste alebo iny objekt nasledky môžu byť katastrofálne, takže treba sa zamyslieť a porozmyšlať nad všetkymi strankami danej veci.
nespochybnujem ze niektore profesie maju pri svojej praci aj vyssie teploty,ale ked pekar alebo autolakovac pri svojej praci urobi chybu nebude za to trestne stihany kdezto u vodica je to vysoko pravdepodobne......a apropo raz taka teplota od 50 stupnov je 100 a nie 60
take drahe ked nemaju ani jednoduchu manualnu klimu pre vodicov? ved uz v osobnom aute za 10tisic je klima, preco nie v busoch ktore stoja miliony? nie je toto porusovanie bezpecnosti prace a aj cestneho zakona (alebo ktory z akon sa tym zaobera)? socialisti na magistrate a v DPMK, spite, cakate kym sa stane nejaka tragedia? kontrolori z bezpecnosti prace, co tak spravit razie a vyvodit sankcie nie len voci sukromnym zamestnavatelom?
klímu ma dokopy iba 29 autobusov z nejakých 200 kusov...ide o vozidlá tedom - 19 ks /tie malé nové plynové/ a vozidlá citelis /klbové plynové - ale iba prvých 10 kusov, ktoré sú zeleno žlté - farby SPP, tie modrožlté vlnkované/19 ks/, ktoré sú novšie už klímu nemajú, pričom každý bol cca o 50 000 € drahší ako tie staršie busy/ a k tomu ešte treba dodať, že tedomy majú takmer 4 roky /v decembri/ a citelisy majú 2,5 roka, a o tie klímy sa nikto nestará, čiže už ani poriadne nefungujú, niekde už vôbec...bohužiaľ, autobusy objednáva magistrát a nie DPMK, a oni väčšinou vždy objednávajú základné /najlacnejšie/ verzie a potom to aj tak vyzerá....
nechápem prečo by mali v tých horúčavách nosiť uniformy. Ja ked nastupim do autobusu, tak mi je uplne jedno ci je vodic v uniforme, alebo v kraťasoch. Včera som išiel z centra na Tahanovce a musel som vystupiť, lebo sa to jednoducho nedalo vydrzat ako som sa potil. Nezavidim tým vodičom. Tie uniformy by im mali zrusiť ked je nad 25 stupňov. Alebo jednoducho im dať nejake letne uniformy kraťasy a tielka vo farbach dopravneho podniku. Ale na to by asi trebalo tender a zakazku za miliony eur ...
ešte ti poviem k tomu, že tie uniformy sú vyrobené z umeliny, v tom by sa potil človek aj v zime, a nie to v lete, keď je cez 30...čo sa týka kraťasov, čítala som predpis, v ktorom sa hovorí, že ak je nad 25 stupňov, tak môžu mať vodiči na sebe krátke nohavice vo farby uniformy /ktoré si samozrejme sám zakúpi/, ale pritom hlavný referent cestnej výpravy sa vyjadril, že krátke nohavice nemôžu byť za žiadnych okolností... to, že ti je jedno či má vodič uniformu alebo nie, je jedno pravdepodobne všetkým cestujúcim, tu sú ľudia radi ak bus vôbec príde a takéto malichernosti neriešia..toto vie riešiť len zopár ľudí a postihovať za to vodičov /10 € ak nemá uniformu/...čo sa týka košelí, v lete by ich mali nahradiť tričká z nejakého kvalitného materiálu, kedysi vodiči dostávali také modré polokošele, niektorí ich ešte majú, ale niektorým sa už rozpadli a minimálne 4 roky ich už noví vodiči nedostávali...celé tie uniformy sú na smiech, ak vodič sedí za volantom polorozpadnutého zhnitého autubusu...ale dakto na tom zas zarobil, dakto sa môže odbavovať na krátení prémií za nenosenie....zbytočné vyhodené peniaze za nekvalitné handry...
To by som rozhodne nepisal. Pokial ide o bezpecnost, chapal by som to.
Druha vec je ze riesenim by nebolo rusit spoje pre teplo, ale instalovat klimu. Je uplne absurdne ze v roku 2011 na Slovensku niektori dopravcovia kupuju vozy bez klimy.
Na to, aby nebolo v autobusoch pocas letnych horucav tak dusno, stacilo by napriklad namontovat nejake zavesy alebo rolety, pripadne specialne folie na okna, ktore by neprepustali teplo. Urcite sa take nieco v dnesnej dobe najde. Podla mna by to bolo efektivne a lacne riesenie. V auobusoch, ktore jazdia v KE, podla mna vobec nie je vyriesena otazka ich prehriatia pocas letnych horucav. Velke okna bez moznosti otvorenia, len male vyklopne okienka - vzduch v autobusoch vobec neprudi. A aj ked je moznost aj stresneho vetrania, to vobec nestaci!!! Takze ludia sa musia doslova "uvarit" pocas letneho cestovania! Keby sa autobusy zatemnili, aj vodici by mali prijemnejsiu klimu v kabinach.
veď mne je jasné že vodiči majú väčšiu zodpovednosť ako lakovači či pekári,mne šlo o to,že už minule sa tu písalo ako vodiči znášaju horúčavy a teraz zas. Čiže mi šlo o to, že ak korzár nemá o čom písať,tak radšej mohli vyzvedať od kositu,prečo nepolieva v horúčavách cesty v meste (a nie len v centre,ale v celom meste)..v iných mestách je to bežná vec..tak o to by s amohli trošku zaujímať prípadne tlačiť na kosit....apropo horúčavy v mhd- neviem prečo by nemohli mať v dpmk pár letných električkových vozňov napríklad takých podobných ako sú na detskej železnici..to by sa už dalo cestovať aj v teple
nebudem komentovat tvoju polemiku o tom, o com niekto ma alebo nema pisat, resp. o com by mal pisat namiesto niecoho ineho... ale seriozne sa zamyslat nad prevadzkou letnych voznov, to chce priam detsku naivitu...pocnuc ich nevyuzitelnostou pocas vacsieho obdobia v roku, potreby odstavnej plochy len pre ich ucel, eventualitou moznosti nahleho privaloveho dazda a konciac moznou pripadnou nehodou...nejake dalsie napady? :)
jaj pan dokonaly,nerob zo seba neviem čo..ja som nepovedal že všetky maju take byť,ale aspoň zopár také 3-4 a v najväčších horúčavach by sa vytiahli,v cp by bolo označené kedy pôjdu-kto by chcel tak by sa vybral na ten spoj..dufam že už chapeš,či ešte je to pre teba zložite?
Neporovnatelne
Neporovnatelne
Nech to skusia ako uradnici