Korzár logo Korzár
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cestujúcich trápi špina a neochota vodičov autobusov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Sluzby po slovensky

Zopar pravidiel ako funguju sluzby na Slovensku:
1. Nikto nie je za nic zodpovedny - a vzdy za problem zodpoveda ine oddelenie spolocnosti
2. Majitel / manager netusi ze nejaky problem vo firme existuje - ved predsa nemozeme chciet aby majitel vobec vstupil do autobusu (a preveril problem ci len skontroloval bus) ktory vozi plebs.
3. Pripadne problemy nebude majitel / manager riesit - iba ak sa stazujuci cestujuci pride stazovat osobne za nim (majitelom) v pracovne dni medzi 10:30 -11:25.
 

máš recht

Manažér, ktorí sa vozí za peniaze plebsu v Audine ani netuší ako vyzerá bus zvnútra.
 

Ja by som skusil

uviest veci na pravu mieru, aj ked mi to pride uz trapne, ale tu spinu a smrad medzi Starou Lubovnou a Popradom najdete z toho isteho dovodu, preco na rovnakej trase najdete spinu a smrad aj v osobnom motorovom vlaku.

Cigani.

Matejovce, Huncovce, kezmarok, Strane pod Tatrami, Rakusy, Spisska Bela, Krizova Ves, Podhorany, Toporec, Podolinec, Lomnicka. Ved si pozrite len danu trasu na maps.google.com. Samy napis Romska osada.

Taky isty vlak jazdi z Velkej Lomnice do Tatranskej Lomnice a je absolutne v poriadku, cisty. Jazdia nim turisti a ludia, co robia v Tatrach. Identicky vlak - len v ovela horsom stave - jazdi smerom na Kezmarok a Staru Lubovnu.

Takze cisto a poriadok vo vlakoch a autobusoch bude, ak nimi budu jazdit slusni, civilizovani cistotni a poriadkumilovni ludia. Nezavisi vobec na tom, ci je to Belgicko, Holandsko, Slovensko alebo India.
Ak do toho autobusu ci vlaku naskace banda nevychovanych, agresivnych, ozratych, k svojmu okoliu a sebe samemu lahostajnych ludi bez zakladnych hygienickych navykov, ktori neakceptuju vseobecne normy spravania sa cloveka na verejnosti, bude rovnaky bordel vsade.

Iba tolko som chcel. Dufam, ze nejaky politicky korektny pisalek oznaci moj prispevok ako Nevhodny a podpori tym zatvaranie oci pred skutocnym problemom.
3/3
 

 

AMEN BRATU!
 

Zodpovednost

Suhlasim s Tebou. Ale to neospravedlnuje nezodpovedne konanie spolocnosti. Predpokladam, ze vacsina dopravcov, ma v prepravnom poriadku nieco podobne ako Dopravny podnik v Bratislave:

"Do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčená osoba javiaca príznaky nadmerného
požitia alkoholických nápojov alebo iných návykových látok a osoba, ktorá pre chorobu a
mimoriadne znečistenie odevu, alebo z iných dôvodov môže byť spolucestujúcim na ťarchu."

Dopravca by mal motivovat svojich vodicov k tomu aby sa starali o autobus a o to, koho vozia. A hlavne by si mal zistit, ci su zakaznici spokojni s jeho sluzbami. Z vlastnej iniciativy!
 

 

Čo by si spravil ako šofér, ktorý celé dni stojí v zápchach, uhýba sa autám, ktoré sa pred neho vtisnú pri nebezpečnom obiehaní a do autobusu sa Ti tlačí 20 neprispôsobivých, nevychovaných ožratých, hulákajúcich a zapáchajúcich ľudí, ktorí bežne vykonávajú veľkú potrebu 2 metre pred vlastnou chalupou rovno na zem?
 

"nedá sa urobiť všetko naraz..."

hovorí pán vedúci. Takže sa pre istotu nerobí nič!
Nedokážem si predstaviť, že pri súčasnom percente nezamestnanosti - najmä na východe - majú problém vodičov za neplnenie pracovných povinností uvedených v zmluve na fľaku vymeniť! Ide zrejme o neschopnosť vedenia a jeho neochotu veci riešiť. Stačilo by predsa námatkovo na problematické spoje nasadiť zopár anonymných kontrolórov a vec je vybavená. V iných podnikoch sa zamestnanci trasú, aby nedostali výpoveď a v tejto spoločnosti je zrejme opačná situácia.
Sú iba dve možnosti: buď vedúci o tom neporiadku a neochote skutočne nevedel a potom nemá na svojom mieste čo robiť, alebo o tom vedel a nič neurobil a takisto nemá na svojom mieste čo pohľadávať. Aj magistrát má svoj podiel viny - prečo už dávno nekonal? Možno preto, že jeho zamestnanci chodia v úradných limuzínach.
 

Vodič nie je upratovačka...

....a čo keby si drahý mumko skúsil točiť volantom BUSU jazdil, umýval, a usmieval sa na cestujúcich, keď ti robia bordel a večer pri poslednej jazde sa ti ešte niektorý na rozlúčku aj vygrcal. Je lepšie sedieť v kanclíku, ktorý Ti leští upratovačka. Ohľadne tých nezamestnaných čo ich je dosť nájdi dobrého DÉČKARA.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Vies moj...

Kazde zamestnanie obnasa aj povinne, na prvy pohlad, nesuvisiace cinnosti.
 

 

Prave Bus Karpaty ma uz pol roka na urade pace nahlasenych pat volnych pracovnych miest na poziciu vodica autobusu, ktore sa zjavne nikto nehrnie obsadit. Okrem mizerneho financneho ohodnotenia, ktore je absolutne neadekvatne narocnosti prace je problemom hlavne cena ziskania deckoveho vodicaku, profesnej karty atd atd, ktora sa kludne vysplha aj k dvom tisic euram. Keby sa aj nasiel zufalec ktory by to chcel robit, za polovicu tej sumy ma vodicak na nakladiak, kde zarobi podstatne lepsie... A ani s tou nezamestnanostou to nie je az take horuce - ked sa zo statistiky vyskrtnu nase cokoladove hviezdy a ini co robit nechcu a nebudu, nezostane tych nezamestnanych ani zdaleka tak vela. Takze ono je to skor tak ze su to SADky ktore sa trasu aby im zamestnanec nedal na flaku vypoved.
Co sa tyka pracovnej zmluvy, neviem ako je to v BK, ale v SADkach je bezne, ze vodici maju na upratovanie autobusu urceny (a zaplateny) cas v smene vyznaceny ako DODK - Denne Osetrenie a Denna kontrola. Je to nejakych 15 minut rano medzi nastupom a vyjazdom a 20-30 minut po skonceni smeny. V tomto case je ale zahrnute uplne vsetko okolo autobusu - kontrola a doliatie kvapalin, kontrola pokladne, osvetlenia a aj to nestastne upratovanie. Opytaj sa sam seba co sa za taky kratky cas da stihnut, okrem pozametania a vytretia podlahy. A kedze prestavky medzi spojmi su podla specifickej slovenskej mody platene v lepsom pripade ako pracovna pohotovost (+- 70percent zakladnej hodinovej mzdy bez priplatkov) a v horsom pripade nie su platene vobec, nevidim jediny dovod preco by mal vodic pocas nich na vozidle co i len prstom pohnut. Neviem ako ty, ale ja zadarmo nepracujem. O prani potahov sa ani nezmienujem - vodic to pochopitelne moze urobit za svoje, ale prekristove rany, preco by to robil? je neskutocna piplacka dat 45 potahov zo sedadiel dolu, prat ich musis odhadom minimalne na trikrat, voda, elektrika, praci prasok a avivaz zo svojho a nikto mu za to nepovie ani dakujem... Viem ze podobni jedinci existuju, ale vacsina ludi neciti potrebu zamestnavatela dotovat ani suplovat jeho neschopnost/neochotu.
Magistrat podiel viny nema, lebo primestsku dopravu nereguluje mesto, ale Presovsky samospravny kraj. Ten si objednava vykony a plati za ne.
A nakoniec, co sa tyka firmy Bus Karpaty, ta je medzi SADkami specificka. Na rozdiel od ostatnych SADiek bola sprivatizovana cela v ramci pilotneho projektu este za Meciara - okolo roku 1994, ak ma pamat neklame. Vsetci vieme ako vyzerali meciarovsky privatizatori, takze vyjadrenia ani celkova uroven pana veduceho ma ani trochu neprekvapuju.
 

To som skutočne nevedela!

Vždy mi bolo jasné, že ak sa od vykazovanej štatistiky nezamestnaných (najmä na východe) odrátajú tí, ktorí v živote slamu krížom nepreložili a ani v budúcnosti to nemajú v úmysle, tak by tie čísla vyzerali ináč - myslím, že by to pohlo aj s celoslovenským priemerom.
Ak je ten problém so šoférmi s vodičákom "D", tak sa im v podstate čudujem, že to vôbec robia. Možno, že keby z nich dala polovica výpoveď a zamestnala sa niekde ako šoféri nákladiakov, tak by bola SADka nútená pohnúť rozumom aj zadkom.
Rozprávky pána vedúceho o tom, že nevedel a že sa chystá... patria do skupiny rozprávok typu "kde bolo tam bolo, ale nebolo". Pravdepodobne má tá SADka ešte stále pevné postavenie v tamojšej samosprávne-politickej štruktúre, pretože si myslím, že keby príslušné úrady CHCELI, tak niečo urobia - vrátane pohrozenia straty licencie.Lenže oni nechcú, vedia to a vie to aj SADka - a tam je asi pes zakopaný. "Poctiví mečiarovskí privatizéri" - to bola vždy kapitola sama pre seba (hlavne čo do získavania peňazí).
Takže podľa mňa - aj keď nie som odborník a nevidím do toho - je teraz na samospráve a prípadne na VUCke, akú bude mať snahu potlačiť veci správnym smerom.
Ak si vezmeme ako príklad kauzu Malacky - Družstevná ulica, ktorá je už TAK dlho a TAK široko medializovaná a výsledky sú minimálne (napriek tomu, že sa tam angažovalo kopu ľudí ministrom počínajúc), tak mám obavy, že tento prípad - napriek turistickej vychytenosti regiónu, sa bude riešiť do roku 2020!
 

re:

mas pravdu ze bus karpaty je specificka spolocnost, arogancia vodicov nepozna mieru, na druhej strane SAD PO natom tiez nie je omnoho lepsie ...
 

Tieto problémy

sú spoločné pre celý tamojší región. Už mnohokrát sa na týchto fórach sťažovali poslanci, aj radoví občania či už z PO, alebo KE, že tieto situácie sa aj v MHD denne opakujú. V Blave sú to výrastkovia, chuligáni a bezdomovci, na východe zasa títo. Nevyberieš si - ibaže v prípade týchto spojov v turisticky vychytenom regióne je to štátna ostuda.
 

 

Jaj, takze ja ako cestujuci si mam sadnut na spinave sedadlo ktore nikto nikdy necistil. Preco mam vlastne za take sluzby platit? Resp. si tiez najdem podobnu fantasticku vyhovorku ze nemozem zaplatit cestovne elb oso mpresvihol dennny limit na pplatobnej karte - donesiem o to maj potvrdenie od banky. A zaplatim pozajtra.
 
Hodnoť

 

vsak uz len pri pohlade na tie autobusy musi vediet clovek ze nic dobre od toho autobusu necakaj
 
Hodnoť

Bordel?

Ja len dodám, že ten bordel a ta špina sa sámo nezrobi.
 

 

A čo si tým chcel akože povedať? Že si cestujúci, ktorý do špinavej Karosy nastupujú si majú so sebou nosiť vysávače a vrecia na odpad? Prepravca má povinnosť upratovať, hoc aj na každej konečnej. Špina a bordel je výsledkom jeho vlastnej lenivosti. O arogancii niektorých tiežvodičov radšej ani nehovorím. Pre nich je cestujúci vlastne príťaž, ktorú jeho excelencia vodič musí strpieť vo "svojom" autobuse. V minulosti som sa dosť nacestoval autobusmi po trase Poprad-Svit a poniektorí jedinci za volantom nemali fakt čo robiť.
 

 

Prepravca má povinnosť upratať, ale nie vodiči. Môj otec pracuje ako vodič SAD v tomto regióne a môžem ti povedať iba to, že jeho pláca určite nie je postačujúca na to, aby okrem riadenia (zodpovednosť za X ľudí každý deň), predávania lístkov (vadenie sa s cestujúcimi je na dennom poriadku) a naťahovania sa s cigánmi ešte za nimi desať krát denne upratoval celý autobus. aj AK by ho upratal ráno pred odjazdom, stačí jedna várka cigánov a poriadok je v čudu. A to všetko za 450 eur mesačne, pričom jazdí krista krážom, niekedy musí prespávať na miestach, kde nie sú ani základné hygienické zariadenia a robí aj nadčasy. Ak niekto má nejaký problém s čistotou autobusov a úrovňou služieb, prosím, obrátiť sa na vlastníka SAD, to nie je problém vodičov.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop