Korzár logo Korzár
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prešovské semafory vedia vystrašiť chodcov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Študentka Miška z Košíc asi vo svojom rodnom meste nechodí po uliciach. Niekoľko križovatiek v meste je nastavených tak, že vozidlá odbočujúce vpravo, z smeru, v ktorom majú zelenú aj vozidlá idúce rovno, križujú priechod pre chodcov, pred ktorým je spomínaná výstražná návesť upozorňujúca na možnú prítomnosť chodcov so signálom voľno. Toto nie je žiadna novinka z metropoly Šariša, no na druhej strane, takto projektovaných križovatiek je menšina.

Mimochodom, toto nastavenie nie je závislé na tom, či majú vozidlá signály rozdelené podľa smerov (šípky), alebo nie (plné svetlá), z textu článku mylne vyplývať opak.
 
Hodnoť

 

Autorka článku by si mohla overovať funkcie svojich respondentov. Iveta Adamová už nie je hovorkyňou prešovského magistrátu. Ale iste je jednoduchšie použiť niekoľko týždňov staré stanovisko zástupkyne mesta ako získať nové...
 
Hodnoť

 

Na fotke je krizovatka na Levocskej ulici, nie Okruznej
 

 

Presnejšie: Levočská-Obrancov mieru-Clementisova.
 
Hodnoť

Ziadne strachy...

Hadari to zariadi...
 
Hodnoť

 

vraj moderne zo sipkami.
v severnej amerike takmer vobec semafory zo sipkami nie su.
a musim uznat, ze krizovatky su pripustnejsie. U nas je vela krat krizovatka prazdna, lebo vsetci maju cervenu okrem nejake smeru, kde ziadne auto nestoji.
a odbocovanie pravo na cervenu by tiez nebolo zle. Ale to by museli byt vodici viac ohladuplny voci tym, co maju prednost (chodci...)
 

 

presne tak, a co je v severnej amerike je predsa nevyhnutne moderne
 

 

vela veci je tam zastaralych daleko za europou, ale motorizmus sa tam rozvijal ovela skor ako v europe, a niektore pravidla su prosete zo skusenosti. Tvrdim, ze krizovatky su tam priepustnejsie, viac automobilov prejde za ten isty cas. len to chce viac tolerancie.
 
Hodnoť

 

tak preto ja nepôjdem do tej ameriky
 
Hodnoť

 

najhoršia križovatka je pri čiernom moste smerom na poprad, myslím, že radnica sa nespametá nikdy a toľko nehôd tam už bolo, lebo všetci idú naraz aj autá smerom z centra, autá smerom z Košíc a takisto aj chodci..
 
Hodnoť

 

takéto križovatky vôbec neprispievajú k Bezpečnosti a Plynulosti cestnej premávky, čo bolo vlastne základom vzinku semaforov v minulosti... To že vodič sa má na zelený signál napr. vľavo rozbehnúť do stredu križovatky, tam zastaviť, aby dal prednosť v jazde protiidúcim vozidlám, potom sa zase rozbehnúť a zastaviť pred prechodom pre chodcov na ceste na ktorú odbočuje, a potom sa zas roozbehnúť, nemá nič spoločné s bezpečnosťou, a už vôbec nie s plynulosťou cestnej premávky!!!
 

 

No ... urcite je vyssia plynulost premavky, ak existuje moznost odbocit vlavo, ak oproti nejde ziadne auto.
 
Hodnoť

semafory v Prešove su na opačnej strane.

ako u de3ilkov. sekčov.POZOR NA SEMAFORY V PREŠOVE!!!
 
Hodnoť

Zacitujem z článku:

To by mal vedieť každý vlastník vodičského preukazu," zdôraznila I. Adamová.
Tak isto by mal vedieť každý vodič, ale najmä ten, kto sa vyjadruje o technických záležitostiach ohľadom cestnej svetelnej signalizácie pre médiá, že sa nejedná o guľaté svetlo či kruhové svetlo, ale o signál s plným svetlom !
 
Hodnoť

Inak po podrobnom prečítaní

tohto článku mám dojem, že najviac tie prešovské semafóry vystrašili tú novinárku a pracovníčky mestského úradu, ktoré sa jej v článku vyjadrovali.
Čo je asi potrebné uviesť na pravú mieru ? Podľa mňa najmä fakt, že modernosť svetelnej signalizácie sa neposudzuje podľa toho, či na návestidlách sú signály so smerovými šípkami, alebo s plným svetlom, ale tým, že najmodernejšia technika riadenia križovatiek spočíva v mikroprocesorovom dynamickom riadení križovatiek na základe online zberu informácií o počte motorových vozidiel na jednotlivých vstupoch do križovatky, na základe čoho sa zaraďujú do riadenia, predlžujú a ukončujú jednotlivé zadefinované fázy riadenia. Súčasťou je aj zaraďovanie chodeckých skupín do riadenia alebo ako doplnenie dopravných signálnych skupín, alebo na základe dopytu z chodeckých tlačítok, ktoré sa inštalujú najmä na priechody pre peších cez hlavné komunikácie , kde majú signál voľno vozidlá v základnej fáze. Samozrejmosťou je aj to, že dve a viaceré svetelne riadené križovatky na tej istej trase sú riadené v líniovej koordinácii.
A ešte poznámku - na semafóroch nesvieti oranžové, ale žlté svetlo. To by mali vedieť nielen vlastníci vodičských preukazov, ale aj odborní pracovníci mestského úradu ....
 

 

ale pan Titl, na semaforoch svieti prakticky to oranžové svetlo to iba v pravidlach cestnej premávky je žlté :)
 


Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop