Korzár logo Korzár
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Tatravagónka vyrobila pre ruské železnice nové vagóny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

:)

"Tatravagónka vyrobila pre ruské železnice vagóny"
... neuveriteľný nadpis článku :))
 

 

To isto vymyslel nejaky autista.
 
Hodnoť

 

co znamena, ze tatravagonka trebisov ma sirokorozchodnu? ze ma 300 m kolajnic v areali alebo je napojena nejakou vleckou na Ciernu nad Tisovu (50km)? :-)
 

 

sak ma normalny podvozok do Ciernej, a tam zas vymenia podvozok uz na odovzdavku.
 

 

vsak jasne, ale citujem z clanku:
"jeho výroba prebieha v prevádzkarni Trebišov, ktorá disponuje širokorozchodnou traťou"
:-)
 

Ved si otvor Google Earth

Vagonka Trebisov je spojena so zeleznicnou sietou normalnerozchodnou vleckou, ktora usti do kolajiska ZST Trebisov a sirokorozchodnou vleckou, ktora usti do sirokorozchodnej trate VSZ Kosice - Uzhorod (ta tak ci tak prechadza Trebisovom, takze spojka do Ciernej nie je potrebna). Spojenie sirokorozchodnej trate do VSZ a vlecky Vagonky Trebisov je presne na 48.6142 N, 21.68 E.

Takze predpokladam, ze ak ich budu oficialne odovzdavat v Ciernej n.T., ze na toto odovzdanie budu musiet vagony previezt z Trebisova cez Uzhorod a Cop do Ciernej n.T. Vsetko po sirokorozchodnej bez zmeny podvozkov, akurat ze 20 km tranzitu po ukrajinskom uzemi.
 

 

jo, potom ma to trklo, ze VSZ maju...
dik, aj cvokymu
po par klikoch
http://www.vlaky.net/online/di...
a najma
http://video.google.com/videop...
sa mi zda, ze sirokorozchodna do Viedna, dokonca aj do BA je asi ekonomicky nezmysel.
Ta prekladka na cinsko-mongolskych (na sirokorozchod) naznacuje, ze sa to da krasne automatizovat a v rychlom case. A ak priestorovo nevhodne v Ciernej - hocikde za Matovcami mozu zrobit velkoprekladisko na normal rozchod. :-)
 

 

Aj v Ciernej sa to da. Netreba nikde inde to presuvat. Aj v Ciernej chcu pracu!
 

Nezmysel a hlúposť bol Radičovej výrok:

"Širokorozchodná nebude..."
Rusi čakali na vyjadrenie slovenskej strany do konca novembra. A dočkali sa. Širokorozchodná nebude...Napriek tomu, že má o ňu záujem Čína, Rusko, Viedeň, EÚ...len Slovensko pod velením zlepenca nie. A Maďari sa tešia, pretože teraz majú šancu oni.
 

Jasne

Sirokorozchodna trat po slovenskom uzemi pomoze Viedni, lebo prekladisko na normalny rozchod bude tam. Pomoze Cine, kedze ich vlaky sa do Europy dostanu o mesiac skor, ako ich lode. Pomozu Rusku, ktore takisto chce priame spojenie so "zapadom". Len Slovensko z toho nebude mat nic, okrem poplatkov za prejazd, ktore investiciu do vystavby splatia mozno o 100 rokov. Podobne, ako by z toho nemalo nic ani Madarsko, ktore sa vobec netesi na nic, lebo oni odmietli SRT este skor, ako my. Nehladiac na to, ze Madarsko na taku stavbu ani nema. Pekne ti ten tvoj rodolubko vymyl mozog.
 

P.S.

Na cinsko-kazachstanskych, pohranicnou prechodovou stanicou je Dostyk (predtym Druzba) v Kazachstane (cinska strana prechodu sa vola Alashankou), kde sa preklada z 1435 na 1524 mm. Vlaky z Ciny do Europy idu vacsinou tadialto, je to najkratsie. Na europskom konci sirokorozchodnej siete je prechodovych miest naspat na 1435 mm viac, podla toho, kam to ide, najvyznamnejsie prekladiska su Bagrationovsk, Brest, Dorohusk, Medyka, Cierna n.T., Zahony, Iasi, Cantemir, Galati.

Inak nez cez Rusko sa zeleznicou medzi EU a Cinou prepravit neda. K Cine najblizsi stat s europskym rozchodom je Iran, a medzi Iranom a Cinou je Afganistan, kde ziadne kolajnice nevedu. Navyse su zeleznici z Iranu do Europy v ceste dve vodne plochy: jazero Van v Turecku a bosporsky prieliv tamtiez (aj ked cez ten sa uz stavia zeleznicny tunel). K Afganistanu je alternativa postavit normalnerozchodnu zeleznicu z Iranu cez Turkmenistan, Uzbekistan a Kazachstan do stanice Alashankou v Cine. No a z hladiska politickej stability je to prast jak uhod, aj tak z toho najlepsie vychadza trasa cez Rusko, aj s dvojnasobnym prekladanim.

Podla mna vsak Cinania v kratkom case zacnu masovo vyrabat nakladne vagony s prestavitelnymi podvozkami a vybavia zariadenim na prestavenie podvozku svoju stanicu Alashankou. Vlak prejde zariadenim rychlostou 15 km/h a kolesa sa pritom posunu o predpisany rozmer. V Europe uz take zariadenie na hranici je, na prechode Mostiska II (UA) - Medyka (PL).
 

 

cize nasa sirokorozchodna bol len rychly kseft. Vsak keby volby inak, uz by zacinal proces - aby sa cim skor tych 4 ci 5 mld.€ nedalo zrusit. 2 mld cista ruka potesi.:-)
Vsak to zisk skoro ako atomka.
Kam sa hrabe myto - aj ked % zisku a pomerom cena/(ne)kvalita
asi myto tazko nieco tromfne.

Kazdopadne sa zrejme kvant cinskych vagonov cez nas asi casom dozijeme.
Nevies ako sa crta riecno-"namorne" prekladisko Vieden/Bratislava vs. Budapest? Nepodari sa prelomit a nejak zvysit hladinu (s alebo bez Nagymarosu) aby realitou?
Ci ty si len na zeleznicnu (dik za obsazne info, pre taketo ma sme.sk zmysel :-))?
 

 

v areali je sirokorozchodna trat, ktora je napojena natrat veducu z Uzhorodu do Hanisky pri KE.

Širokorozchodná trať začína v ukrajinskom Užhorode po necelých 8 kilometroch vstupuje na územie Slovenskej republiky a po 2 kilometroch vchádza do železničnej stanice Maťovce. Trať ďalej pokračuje súbežne s normálnerozchodnou traťou z Veľkých Kapušian cez Trebišov, kde je v kilometri 42,105 napojená do závodu vagónky Trebišov.
 

 

Sirokorozchodna IDE cez Trebisov..
 
Hodnoť

 

áno, Tatravagónka Trebišov je napojená na širokorozchodnú trať - tú, ktorá ide z Užhorodu cez Maťovce a Trebišov až do US Steel
len je záhada, prečo to odovzdávajú v Dobrej (to je pri Čiernej nad Tisou) - čo to preháňali cez Užhorod a Čop?
 

 

este to mohli poslat do KE a potom do Ciernej

Širokorozchodná trať začína v ukrajinskom Užhorode po necelých 8 kilometroch vstupuje na územie Slovenskej republiky a po 2 kilometroch vchádza do železničnej stanice Maťovce. Trať ďalej pokračuje súbežne s normálnerozchodnou traťou z Veľkých Kapušian cez Trebišov. Pri obci Kalša sa pripája k dvojkoľajnej trati z Čiernej nad Tisou do Košíc prechádza popri obci Barca a končí v Haniske,
 

 

no ale z Košíc do Čiernej ide iba normálny rozchod
 

 

aha :)
 
Hodnoť

ilustracne foto

mohli tam dat aspon foto z trebisovskeho arealu, a nie foto z popradu (je to fotene pri hutnom sklade v pp, cize normalny rozchod)
 

Na fotke aj tak nespoznas

ci sa jedna o 1435 mm, alebo 1524 mm. Volnym okom rozdiel 9 cm prakticky nemozno spoznat, nanajvys porovnanim, ak stojis priamo pri dvoch kolajach s roznym rozchodom.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop