Korzár logo Korzár
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Začali trestné stíhanie pre usmrtenie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Škoda života. Za takéto prípady by mali vinníkovi zobrať vodičak navždy.
 
Hodnoť

vrazedna kombinacia

19 a 70 rocni vodici, to inac ani dopadnut nemohlo... Aj ked navine je ten zasran.
 
Hodnoť

 

mladi vodici sa citi byt nesmrtelni. Je otazka ako ovplyvnit ich chovanie na ceste. Neexistuje ziadne koncepcne riesenie. autoskoly su len rychlokurzami. Neexistuje ani ziadna snaha statnych organov o kampan zameranu prave na tuto cast vodicov bez skusenosti. Oni totiz nechapu, co mozu zapricinit. Nedokazu ani vyhodnotit situaciu tak aby boli schopni zabranit nehode. To by sa malo riesit predovsetkym prevenciou
 

 

Tu neide o fyzicky vek vodica. Mna na Narodnej triede tiez raz cez dve pruhy obehol chlapik na audi a mal cez 30... stacilo by mi trochu pridat a uz sa havarii nevyhne.

Koncepcne riesenie existuje, len sa nepouziva! -> Dat policajtom prikaz nech dozeraju nad pravidlami premavky na pozemnych komunikaciach (ale nie nad rychlostou). Bohuzial to co vedia je merat rychlost, ostatne sa musia este dlho ucit.

Pre ako tak rozmyslajucich by pomohlo zaviest plnu hmotnu zodpovednost vodica za spachane skody v pripade vazneho porusenia predpisov. Ale v tomto pripade by to asi bolo zbytocne, kto takto riskuje toho riziko trestu a sankcii neodradi.
 

 

Zabudol si kvantifikovať (a aj potom by to malo malú výpovednú hodnotu). Totiž NIEKTORÍ mladí vodiči sa cítia byť nesmrteľní. Možno ich je o niečo viac, než medzi 30-40 ročnými, ale ja nepoznám žiadneho, normálnych 19ročných vodičov niekoľko (podľa zákona aj seba, ale v skutočnosti som od skúšky v autoškole izolant, práve preto, že sa bojím).
Keď som na ceste stretol nejakého blba, spravidla to bol týpek okolo tridsať-štyridsať na drahšom aute, alebo aj senilný dedo.
Ale koncepčné riešenia sú. Mnoho dobrých sa popíše aj tu v diskusiách, niektoré sú dokonca celkom lacné.
 

 

súhalsím len v tom, že nedokážu vyhodnotiť situáciu...odpovedou na otázku prečo, je len to, že nemajú dostatočnú prax. Ale prax treba niekde získať a prax v šoférovaní nezíska doma na gauči, ale za volantom na ceste. Problémom by som mohol nazvať len to, že ho už od skúšky ponechá niekto za volantom bez "dozoru" .
Mnohí rodičia sa nemajú čas venovať "deťom" ...aj ked už majú 18 za sebou a sú dospelí...ale mnohým nik neporadí, neprehovorí do duše a zvedavý kamarát na spolujazdcovom sedadle, ktorý chce vedeiť čo auto dokáže, velmi rýchlo presvedčí šoféra, aby konal "skratovo" ...
Nevravím, že to treba nanútiť, každý s rodičmi vychádza inak, ale pustiť sa po autoškole na cesty bez "pomoci" skúsenejších chce dosť sebavedomia...podla toho, ako rýchlo títo chlapci končia, asi problém so sebavedomím nemajú.
 

 

To co auto dokaze sa da odskusat na pretekoch. pomohol by povinny kurz bezpecnej jazdy pocas prvych 2-3 rokov s vodicakom plus kurz toho ako sa chovat pocas krizovej situacie. To ze autoskola nauci vodica ako soferovat pri rychlosti 40 kmh je neposta cujuce ked sa chodi po cestach 2nasobnou rychlostou a zvlast v spatnom pocasi je tazke niekedy aj pre skuseneho vodica zvladnut auto na vozovke. Vlastne taketo skolenie by prospelo 95% vodicov,
Letisk okolo Mesta je dost kde by sa taketo "skolenia " dali uskutocnovat - uz slalom v rychlosti okolo 80kmh naznaci kazdemu ako funguje fyzika a preco sa neoplati jazdit prirychlo na ceste.
Vodici ako tento potom sposobuju ze vsetci milovnici aut, motoristickeho sportu a rychlejsej jazdy su hadzany do jedneho vreca s nezrelymi pubertiakmi, ktori si potrebuju dokazovat na ceste svoje "kvality".
Stat by mohol podporit prevenciu aj formou nejakeho maleho sampionatu, urceneho pre vodicov ktori sa zaujimaju o motorsport aby tak odbural zavodenie v premavke.
Z vlastnej skusenosti viem ze ak sa vyjazdim na preteku potom nieje chut ani dovod jazdit rychlo v premavke.

Ale to vsetko je len take scifi.
Vysledkom tejto nehody budu len dalsie represie bez prevencie.
 

 

polemizovať, o tom či by to mohol podporiť štát ...radšej nebudeme, vieme, že sa výhovorka stále nájde.
Sprístupniť malé letiská, nájsť pár znalcov by sa teoreticky dalo, ide aj o ceny, ktoré by si potom prevádzkovatel vypýtal. Mať znovu 19 a vlastné auto, pochybujem, že by som dal 500€ aby som sa šiel povoziť na okruh k Dun. Strede...radšej by som si to kosil po "normálnej" ceste
Skôr by to chcelo zmeniť postoj autoškôl k budúcim vodičom, možno trošku viac hodín jázd, trošku viac sa aj pri jazde venovať nedostatkom žiaka a nie ho len zvoziť, že takto to nesmie, skôr mu ukázať ako má jazdiť. Dohovoriť čo áno, čo nie. Neviem, ja som mal šťastie na autoškolu aj na ročné obdobie, začínal som v októbri, ešte v kraťasoch a končil v 10cm snehu so zimnými topánkami. Zažil som slnečné dni, upršané cesty, zľadovatelú vozovku, a toto rýchlokurz v júli zrejme nezahŕňa ...
Aspoň cvičiská s možnosťou "vygenerovať" zhoršené podmienky, ako píšeš, krízové situácie, toto by určite pomohlo. Lenže u nás je autoškola stále viacmenej obchod, proste nabrať ludí, odučiť, nechať si zaplatiť a všetko je za nami, čo so šoférom, ktorý kurz zvládol len tak tak, to už nikoho nezaujíma, veď je dospelý, postará sa o seba sám, zodpovedný je už predsa za seba on...
A potom si už len čítame takéto články.
 


Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop