Korzár logo Korzár
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košičania kritizujú križovatku Jantárová - Palackého (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

No Titl
Pod dopravnym expertom si predstavujem nieco ine. tento pan je na 100 percent poplatny devloperom auparku. Inak by sa takato zhovadila zvrhlost nemohla naprojektovat. Bezecnost a plynula doprava je je v tomto pripade az na druhom mieste. Strasne. ....................... Robiňo ... prajem ti, aby si prechod cez takto dobabrany priechod nemusel riesit so svojim dietatom v kociku, Prisiel by si na to, ze trepes neskutocne spostosti
matelkovie
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

PLNE S TEBOU SUHLASIM. pan mudry by hned zmenil nazor na to aka je ta krizovatka bezpecna keby cez nu siel peso
 
Hodnoť

 

No neviem prečo si myslia že vodič BMW je podnikateľ nie on je obyčajny robotnik a neviem načo by ti boli jeho údaje ja som jeho švagrina a viem ako je na tom on aj jeho rodina vieme že urobil životnú chybu za ktorú je potrestany už teraz ale neurobil to úmyselne tak ho neodsudzujte dopredu lebo nikto nevieme čo v živote čaká nás JE MU TO AJ CELEJ RODINE LUTO
 

 

never tom, že to neurobil úmyselne. Kto letí takou rýchlosťou cez rozostavanú križovatku musí edieť, čo môže nasledovať.
 

Jednoznačný súhlas.

Na červenú a 100vkou a nebolo to úmyselné, hahaha, ta sme še pobaveli......
 

 

Obycajny robotnik s BMW X5? Fuuuuuha! Tak to je iny level!
 

neurobil to úmyselne?

jedine, že dostal infarkt...ináč to úmysel bol, vletel do križovatky na červenú a rýchlejšie ako 50km/h úplne vedome a chcene, takéto drísty, že on nechcel môže vykladať pologramotným kamarátom...chcel to takto urobiť, nedomysel len možné následky, keby to tak nechcel tak sa to nestane, neurobí to;-)
 

 

Sú aj iné osvedčené "indispozície" ako infarkt (ten necháva klinicky preukázateľné stopy). Napr. celebritný Rastík Žitný po dôkladnom pretrasení všetkých možností a nemožností so svojim advokátom si spomenul, že na niekoľko sekúnd stratil vedomie kvôli problémom s krčnou chrbticou. Diagnóza terajšieho prípadu však skôr patrí do rúk psychológov a psychiatrov. Psychológia "vpálenia" do križovatky na červenú v malej Korzičke je úplne iná ako psychológia vpálenia do križovatky s BMW-X5. V prvom prípade sa najskôr jedná o odhodlanie k samovražde, v druhom prípade možno psychiku šoféra opancierovaného dvojtonového buldozéra vystihnúť slovami: Ja som frajer, ja som pánom situácie, vy ostatní ste s.r_á.č.i, resp. looseri a keby mi to náhodou nevyšlo, tak si to o.d.s.e_r.i.e niekto iný, pretože ja som silný a opancierovaný. Toto dotyčný delikvent možno vedome nepripustí ani sám sebe, avšak jeho arogantný skutok najlepšie vypovedá o jeho podvedomí.
 

 

Coze??? Ze to neurobil umyselne? Keby cela situacia nebola taka smutna, tak by som sa aj pobavil na tejto hlaske. Ved ani vrah z Devinskej to neurobil umyselne. Skratka on nemoze za to, ze si vybral zo skrine samopal, ktory nahodou vystrelil... Fakt nepochopim nekritickych rodinnych prislusnikov....A "luto" mu to je jedine preto, ze sa dozvedel kto bola usmrtena a ze si par rokov posedi v base.
 
Hodnoť

Provízia

Viete aký je rozdiel medzi nemeckým šoférom a slovenským šoférom? Nemecký keď vidí oranžové svetlo, tak stúpi na brzdu. Slovenský keď vidí oranžové svetlo,tak stúpi na plynový pedál. Na svetelných križovatkách, ktoré sú v NAŠOM MESTE vybavené nemeckými semaformi spoločnosti Siemens v poslednej dobe zahynulo príliš veľa ľudí. Mediálne známy dopravný expert zakaždým lakonicky komentuje smrteľnú nehodu tým, že za smrť ľudí nemôžu semafory, ale nediscipliniovanosť vodičov. Tomu kto je zodpovedný za doprevné riešenia v NAŠOM MESTE skúste odkázať, že Košice sú slovenské, nie nemecké mesto. Nemecká je firma Siemens. Na záver rečnícka otázka, ktorú si čvirikajú vrabce po už takmer všetkých košických strechách:
Čo má väčšiu hodnotu? Ľudský život, alebo peniaze? Kto musí zomrieť na košickom prechode, aby sa už konečne začali stavať kruhové objazdy???
 

 

Kruhove krizovatky? Vsade vo svete to funguje, len u nas nie a nie... A podla toho, ako sa tu uz kdesi, na inom mieste, vyjadril "medialne znamy dopravny expert", ani tak skoro v KE nebudu, lebo ten pan tu ma akysi "monopol" na tie najlepsie dopravne riesenia...
 

Môžem sa vás spýtať v čom

ste odborník Vy ? O tom, kde sa dajú stavať okružné križovatky, aby boli funkčné, Vám na požiadanie pošlem zoznam odbornej literatúry. Uveďte tu láskavo jednu jedinú realizovanú okružnú križovatku takých parametrov, aby sa zmestila do tohto priestoru, aby vám vyšli požadované preplety, aby mala požadovanú priepustnosť a aby tam bol pohyb peších cez takú križovatku zabezpečený vo vyššom leveli bezpečnosti ako je dnes pri svetelne riadenej. Len tak mimochodom, v Prešove dva roky maľovala Slovenská správa ciest s Dopravoprojektom za státisíce EUR projekt okružnej križovatky ulíc Levočská - Sabinovská - Hlavná, ukazovali novinárom makety ako to bude perfektne vyzerať - a dnes je tam od prázdnin zrekonštruovaná svetelne riadená križovatka. A prečo ? Lebo im tam nevyšla priepustnosť tejto križovatky, hoci tam bolo možné umiestniť okružnú križovatku s vonkajším polomerom 65 metrov (na Palackého je iba 60 metrov, na Alejovej 125 metrov). V Prešove má križovatka spolu 21 vjazdových a výjazdových pruhov, na Palackého je ich spolu 29. Okrem iného v Prešove zistili, že v čase dopravných špičiek pri vyššom počte chodcov by križovatka stála. A to touto križovatkou prechádza denne minimálne o 15 tisíc vozidiel menej ako cez križovatku Palackého, nehľadiac na fakt, že jedno z ramien prešovskej križovatky je vlastne iba výjazd vozidiel MHD z pešej zóny. Už som to tu písal viackrát, chodte si pozrieť ako fungujú resp. skôr nefungujú okružné križovatky v Hlohovci alebo v Kysuckom Novom Meste a potom tu píšte o tom, ako by tu na Palackého krásne a bezpečne fungovala okružná križovatka. Áno, za cca 2 milióny EUR by stála doprava v križovatke a stála by doprava na Štefánikovej, Štúrovej, Jantárovej, Palackého, vrátane všetkých bočných uličiek a mimoúrovňovej križovatky Prešovská - Sečovská - Južné nábrežie.
 

 

Napriklad v Taliansku su takmer vsetky krizovatky kruhove a nie su miesane s prechodmi pre chodcov... Chodci predsa nemusia lozit cez krizovatky, vsetko sa da vacsinou zorganizovat inac, len by to chcelo pouzit mozog.
 

Neviem či ste z Košíc

ale asi nie - takže takto riešená táto križovatka aj s delenými priechodmi je tu myslím už 16 rokov. Nebol žiadny dôvod ju prestavať tak, že by sa priechody v križovatke zrušili a premiestnili niekde do medzikrižovatkových úsekov - asi by sa vám tí, čo tu denne prechádzajú poďakovali, že majú križovatku obchádzať napríklad 100 metrov na východ a potom sa vracať naspäť. O okružných križovatkách v Taliansku - aj na Slovensku sa stavajú okružné križovatky, ale musia byť na to podmienky, financie a najmä taká okružná križovatka musí byť priepustná, a to aj na výhľadový pätnásťročný nárast dopravy v takto prebudovanej križovatke. O tom, prečo sa tu ponechala ako rekonštruovaná svetelne riadená križovatka, som tu napísal za posledné tri dni asi päť príspevkov aj s technickým dopravno-inžinierskym odôvodnením. Ešte takú maličkosť - rekonštrukcia signalizácie stojí cca 60 tisíc EUR, úprava komunikácií a chodníkov v križovatke (zvýšenie počtu jazdných pruhov, bezbariérová úprava, slepecká dlažba, nové dopravné značenie) cca 200 tisíc EUR. V prípade budovania okružnej križovatky vrátane nutných preložiek inžinierskych sietí a riešenia pozemkov je potrebné rátať s investíciou cca 1,5-2,0 miliónov EUR.
 
Hodnoť

 

Dalsia katastrofalna krizovatka , mozno este horsia, je pred amfiteatrom... To sa nebude riesit nikdy?
 

 

Pan P. T. ti to tu hned vytmavi, preco to nie je mozne, a este sa ti pritom mozno ujde zopar stiplavych poznamok, aky si len ..., ze tomu nerozumies!
 

A rozumieš tomu?

Čo som od teba doteraz čítal, tak...
 
Hodnoť

Celkom

dobre nechápem prečo sa už x-tý deň rieši prechodový ostrovček , prečo sa kadejaká premúdrelá palica obúva do Titla, niežeby som ho chcel obhajovať, resp. jeho projekt, ale povaha tej havárie bola žiaľ taká, že ak by mal ostrovček šírku aj 3 m nepomôže to a inač dopravu v tak doležitom dopravnom uzle proste riešiť nejde(možno podchod, ale v KE máme všetci svoje skúsenosti s týmto riešením)...ked raz vletí do križovatky pacient s 2t autom na červenú rýchlosťou cez 80km/h dôjde k tragédii s najväčšou pravdepodobnosťou a žiaden projekt nech už je akokoľvek geniálny v tom nezabráni.
 

 

Niet čo riešiť, nehodu spôsobil vodič hrubým porušením predpisov a diskusia by sa dala uzavrieť. Lenže tu sa ozvalo jedno kúzelné slovíčko: Aupark, takže sem ako supi zleteli páni zo spolku za skrášľovanie Košíc, ktorý by sa mal skôr premenovať na spolok za neúnavné pitchovanie na všetko okolo seba.
 
Hodnoť

tunel centrom

len na pripomenutie, jedna z alternativ a podla mna ta najlepsia bola, ze cez centrum sa bude chodit pod zemou tunelom. Keby sa toto naozaj zrealizovalo, centrum mesta by bolo omnoho krajsie a asi ani taketo nehody by sa na tomto useku nemuseli stavat ...
 
Hodnoť

Tak sa mi zda

keď som dnes prechadzal tou križovatkou že sa nejak zmenili intervaly zelenej a červenej v smere od námestia oslob. neviem čo si mám otom myslieť .....
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop