Korzár logo Korzár
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košičania kritizujú križovatku Jantárová - Palackého (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Pre tých čo kritizujú
trocha na rozmýšľanie: Komunikácia Palackého (bez pravej odbočky k Štefánikovej a odbočenia doprava z Jantárovej do Palackého smer Prešovská) má šírku medzi obrubníkmi v križovatke 24 metrov. V tom sú na vstupe dva pruhy rovno /teraz uzavreté/, dva pruhy doľava - križujúce prvý priechod (v signálnom pláne označený CH28), za ostrovčekom sú dva pruhy výjazd z križovatky - križujúci druhý priechod označený CH29. Vo fázovaní svieti zelená pre chodcov na priechode CH28 v čase 27.s - 75.s, teda v dĺžke 48 s (dĺžka cyklu je 90 s, križovatka je riadená v pevnom cykle), a na priechode CH29 svieti zelená v jednom cykle dvakrát - v čase 10.s - 25.s a v čase 48.s - 61.s, spolu 15+13=28 s. Teda v čase 48 - 61 s, teda v dĺžke 13 sekúnd svieti na oboch priechodoch zelená súčasne - je to práve v čase keď majú zelenú autá v smere z Jantárovej rovno. Ďalej je potrebné si uvedomiť fakt, že na to, aby prešiel chodec na svoju zelenú oba priechody, musí vstúpiť do vozovky hneď na začiatku svojej zelenej, ak vstúpi na priechod pozdejšie, tak ostáva stáť v strede križovatky na deliacom ostrovčeku, a musí čakať celý cyklus na druhú zelenú a dokončiť prechádzanie. To že svieti pre jeden priechod - CH29 - zelená dvakrát, a pre prvý priechod maximálne dlhý čas - až 48 sekúnd umožňuje s krátkym prerušením vždy dokončiť prechádzanie celej šírky komunikácie ešte v jednom cykle, a nemusí chodec čakať celú dĺžku cyklu. V prípade, že by sa tu zrušil stredový deliaci ostrovček, dĺžka priechodu 24 metrov by znamenala dĺžku medzičasu 19 sekúnd, teda po zhasnutí zelenej pre chodca by ďalších 19 sekúnd svietila červená pre vozidlá v kolíznych smeroch. K tomu je potrebné prirátať vlastnú dĺžku zelenej pre chodcov, ktorá musí byť dlhá minimálne tak, aby sa chodec dostal za polovicu priechodu, teda prešiel aspoň 12 metrov. Takže zelená by musela svietiť minimálne 11 sekúnd. Spolu s medzičasom je to 30 sekúnd, pri cykle dlhom 90 sekúnd to tvorí tretinu času z celkového riadenia križovatky. Samozrejme, že v tomto čase by mohli mať zelenú vozidlá v nekolíznych smeroch s týmto priechodom - a to z Jantárovej a PFB rovno, a od Námestia osloboditeľov doľava. Pre koordináciu križovatiek v smere od Štúrovej (križovatky Žižkova-Kuzmányho, Moyzesova-Rastislavova a Námestie osloboditeľov-Južná trieda) a nezahlcovanie vstupu do križovatky zo smeru Námestie osloboditeľov je potrebné, aby na vstupe od Námestia osloboditeľov mali aj rovný smer aj odbočenie vľavo v maximálne dlhom čase spoločne zelenú, v opačnom prípade by sa smer od Námestia osloboditeľov upchával. Ďalej do toho vstupujú faktory, ako počty vozidiel z jednotlivých smerov, a samozrejmä najmä to, že sa jedná o dočasné riadenie križovatky počas výstavby Auparku, keď sú riešenú v križovatke aj obchádzkové trasy. Dĺžka priechodu 24 metrov v križovatke by mala vplyv na všetky medzičasy, ktoré by narástli cca o 10 sekúnd, priepustnosť tohto uzla by sa znížila o jednu tretinu. Ak si tento príspevok prečítate, snáď pochopíte dôvody, prečo je križovatka riadená tak ako je. Údaje v článku o šírkach jednotlivých ostrovčekov sú údaje z projektu pre stavebné povolenie, resp. realizačnej dokumentácie. Ostrovčeky ešte nie sú ukončené, bude sa tu klásť dlažba vrátane vodiacich línií a signálnych pásov pre slabozrakých, a po dokončení budú spĺňať parametre v súlade s platnými STN, tak ako sú aj vyprojektované. A na záver ešte jedna poznámka - či tam vošiel jeden alebo dvaja na červenú, je myslím si úplne jedno, svetelne riadené križovatky môžu byť plne funkčné a bezpečné iba vtedy, ak sa v nich vodiči riadia striktne dopravnými predpismi.
Pavel Titl
Košičania veľmi dobre
vedia, ako je táto križovatka dopravne preťažená, a ak napríklad nefunguje svetelná signalizácia, tak sa stáva neprejazdnou. Celá diskusia o dopravnom riešení Auparku ktorá trvala cca tri roky sa upriamila iba na jediné - zapustený variant Štúrovej v križovatke s Južnou triedou alebo nezapustený. Ja som stále tvrdil a tvrdím aj dnes, že zrelou na mimoúrovňové riešenie je práve táto križovatka - Palackého - Jantárová, ale nie Námestie osloboditeľov. Na Námestí osloboditeľov investor navrhoval portálový podchod pre peších, nakoniec sa z riešenia vypustil, a bolo to na základe požiadavky mesta. Ešte do územného rozhodnutia sa projektovala aj 2.etapa riešenia - so zapustením Štúrovej ulice. Križovatka Palackého - Jantárová - Námestie osloboditeľov bude naďalej jednou z najfrekventovanejších v meste, doprava bude rásť najmä v smere severojužnom. Odľahčeniu tejto križovatky môže napomôcť najmä výstavba ďalšieho plánovaného vstupu do centra z východnej strany - premostenie Masarykova v smere od Prešovskej /Ľavobrežnej/. Dovtedy však musí križovatka Palackého - Jantárová slúžiť ako najdôležitejší vstup do centra mesta v smere od Prešova a Michaloviec, vrátane obyvateľov sídlisk Ťahanovce a Dargovských hrdinov. O tom, že si niekto vie predstaviť tento uzol ako okružnú križovatku, môžem s kľudom prehlásiť, že o dopravnom inžinierstve nemá ani poňatia. Semafóry v tejto križovatke Vám dnes prepustia v jednom cykle 90 sekúnd bez problémov 100 vozidiel a viac, z toho viac ako tretina prechádza križovatkou plynule 50 km rýchlosťou. Koľko myslíte, že by prešlo v tomto mieste vozidiel cez okružnú križovatku ? Po piatich minútach už ani jedno vozidlo....
Pavel Titl
Čo chcete v tomto priestore
načmárať ? Rozmýšľate o tom, čo tu píšete ? V prvom rade Festivalové námestie nie je okružná križovatka, nakoľko na vjazde z triedy SNP a Watsonovej do križovatky nedávate prednosť vozidlám v kruhu. Je to v skutočnosti viacero križovatiek - stykových /tr. SNP - Tatranská, Festivalové námestie - Čsl.armády, tr. SNP - Festivalové námestie/ a jedna priesečná - Festivalové námestie - Letná - Stará Spišská cesta/. Okrem toho sú tu 4 kríženia komunikácie s električkovou traťou, vjazd a výjazd z vnútorného parkoviska. A priechody pre peších, ktoré križujú komunikácie nie na vstupoch do križovatky, ale aj cez hlavnú komunikáciu. Takže v žiadnom prípade tu nemôžte hovoriť o okružnej križovatke, nehľadiac na skutočnosť, že tento dopravný uzol z hľadiska štatistík je zaradený dlhodobe medzi najnehodovejšie v meste. Križovatka Alejova - Moldavská - tr.SNP je okružnou križovatkou, na vstupoch do križovatky sa dáva prednosť vozidlám v kruhu. Jej vonkajší priemer je 125 metrov, na všetkých štyroch vstupoch do križovatky sú tri jazdné pruhy, pre každý smer jeden, ak sa správne zaradíte pred križovatkou, prejdete cez ňu bez toho, aby ste vo vnútri prechádzali z pruhu do pruhu. Toto "skrutkovité" riešenie výrazne eliminuje kolízie medzi vozidlami pri prejazde križovatky. Chodci majú priechody výlučne na vjazde, resp. výjazde z križovatky, neprechádzajú cez vnútorný kruh. V križovatke je odľahčený pred sprejazdnením obchvatu Červený rak najviac zaťažený smer Alejová - doprava do Moldavskej, tak isto vozidlá v smere od Optimy doľava do tr. SNP využívajú odbočenie vľavo pri Kornbachu a obchádzajú túto križovatku. Počet vozidiel, prechádzajúcich dnes križovatkou je cca o 20% menej, ako križovatkou Palackého - Jantárová - Námestie osloboditeľov. Výrazne tu stúpa počet vozidiel v čase dopravnej špičky - najmä poobede pri návrate zamestnancov USSKE do Košíc, mimo špičiek je v križovatke relatívny kľud. Na Palackého je možné vložiť do dnes zastavaného komunikačného priestoru okružnú križovatku s vonkajším priemerom 60 metrov (na Alejovej je opakujem 125 m), počet vozidiel je rádove vyšší o 20%, dnes je do križovatky zo všetkých 4 smerov vjazd v 4 pruhoch (2 rovno + 2 doľava, + samostatne 1 doprava). Do okružnej križovatky sa môže do kruhu vchádzať maximálne v dvoch jazdných pruhoch, mimo je tretí odľahčovací pruh pre odbočenie vpravo (na Alejovej sú oddelené vodiacim prúžkom). Pre výpočet priepustnosti okružnej križovatky sa používa niekoľko metód, a pri prestavbe priesečnej na okružnú je potrebné deklarovať priepustnosť okružnej križovatky za 15 rokov od jej uvedenia do prevádzky. V okružnej križovatke najviac znižujú jej priepustnosť vľavoodbočujúce vozidlá, ktoré prechádzajú prakticky dookola cez celú križovatku, a ak sa bavíme o bezpečnosti chodcov v dnešnej križovatke, tak tí čo tu chcú okružnú, nech porozmýšľajú o tom, ako by boli chránení chodci v takto riešenej križovatke. O väčšom priestore na danom území pre zväčšenie okružnej križovatky je ťažko uvažovať, voľná plocha na rohu ulíc Námestia osloboditeľov a Jantárovej sú súkromné pozemky investora hotela Superior, kde je právoplatné územné rozhodnutie. Takže bohužial okružnú križovatku vám tu nenačmáram, lebo sa sem nezmestí, bola by nepriepustná a to čo chcete - zvýšiť bezpečnosť chodcov v tejto križovatke - ňou nedosiahnete, práve naopak. A na záver opakujem znova - nebolo by lepšie rozmýšľať o tom, ako dosiahnuť v tejto a mnohých ďalších košických križovatkách to, aby sa rešpektovali základné dopravné predpisy na svetelne riadených križovatkách - aby sa nejazdilo na červenú ???
Pavel Titl
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

Pan Titl, uplne s Vami suhlasim ohladom dodrziavania pravidiel. Ked sa policajti zameraju na cervenu na krizovatkach, tak im dokonca s usmevom zaplatim pokutu hoc aj na prejazd na zltu a to v case, ked blikne zlta vtedy, ked uz budem meter za semaforom. Alebo ked uz rychlost, tak napriklad hocikde medzi Mierom a Lingovom, kde mimochodom pri Tescu zarvalo tolko ludi, ako asi na vsetkych krizovatkach dokopy, nie?
.
No a ku krizovatke. Nevravim, ze Amfik je dokonale bezpecny pre vsetkych. Keby (znova keby) vodici dodrziavali tie predpisy, a hlavne rychlost, bol by omnoho bezpecnejsi. Ale ja som chcel poukazat, ze sa tam 18 hodin denne premelie obrovske mnozstvo aut aj bez semaforov. A da sa. A ze to nie je kruhovy objazd? Na prvy pohlad nie, ale viem po nom chodit dookola, ak chcem, takze nech to nazvete akokolvek, pre mna to kruhac ostane.
.
Nevravim, ze na Jantarovej ma byt kruhac, ak sa tam nezmesti polomerom. Skuste nieco ine, netradicne, cojavjem, napriklad oval alebo lezatu osmicku, cokolvek, co neobsahuje semafory. Lebo kde su semafory, tam stoja auta vzdy.
.
Ze sa neda viac ako dvojpruhovy kruhac? OK, asi ste si nepredstavili napr. Champs Elysees okolo L'arc de triomphe ci hocikde inde v Parizi (aj ked na druhej strane dat nasim vodicom cestu bez pruhov je rovna cesta do megahavarie kazdy den).
.
Ad normy - podla mna ste nestastne zareagovali prvym Vasim prispevkom v diskusii ohladom tej nehody. Ak hned vyleziete s normami na svetlo, vyzera to alibisticky, aj ked ste to mysleli maximalne pozitivne. Pre vacsinu ludi je jasne, ze normy treba, ale to je vseobecna direktiva, ako sa veci maju robit. Vy tie normy davate do praxe a je na Vas a Vasich kolegoch, ci vysledok, hoci plne zodpovedajuci normam, je genialne dielo, alebo totalny prepadak.
.
OK, nic v zlom, drzim palce v tom, co robite, aby ste to robili co najlepsie. Kto nic nerobi nic nepokazi, Vy v tom mate aspon prehlad a skusenosti, takze Vasa praca ma a bude mat zmysel.
 

Titlova dvojfázovka...

Expert prehovoril "O tom, že si niekto vie predstaviť tento uzol ako okružnú križovatku, môžem s kľudom prehlásiť, že o dopravnom inžinierstve nemá ani poňatia."
Tým diskvalifikoval všetkých "amatérov", nech mlčia.
A ďalej už len o priepustnosti a vozidlách.
O bezpečnosti a chodcoch ani slovko.
Proste expert.
 

Laco, venuj

svoju energiu tomu, čo rozumieš, urobíš lepšie. Aj keď, čo môžem čakať od Teba, čo svojimi manifestačnými jazdami na bicykli napríklad na Budimír či do USSKE porušuješ základné dopravné predpisy.... Ty, čo svojimi snahami bezhlavo zachrániť prakticky bezcenné základy dávno zbúraného Bastiónu brzdíš výstavbu komunikácie okolo Auparku, nehľadiac na fakt, že financie ktoré vynaložil investor na Vaše kamene považované na kultúrnu pamiatku sa mohli preinvestovať napríklad na prvky bezpečnosti cestnej premávky v okolí Auparku. Keby ste Ty aj s tvojou partiou nehuckali verejnosť proti výstavbe Auparku, keby ste svojimi aktivitami nepomáhali majiteľom Horizontu brániť chodník pred objektom, ktorý im niekto predal bez toho, aby rešpektoval územný plán a riešenie komunikácie Námestia osloboditeľov medzi Štúrovou a Jantárovou, a tým brzdili celú výstavbu tejto komunikácie a prestavbu križovatky, už dávno mohla byť celá hotová, vrátane povrchovej úpravy, vydláždených chodníkov a dokončených ostrovčekov, a nemuselo to byť od januára až dodnes stavenisko. A miesto toho, aby ste vy, čo tak obhajujete bezpečnosť cestnej premávky tu aspoň jednou vetou odsúdili aroganciu a nezmyselné besnenie niektorých zmysluzbavených vodičov, pre ktorých sa jazda na červenú stala zábavou za volantom, tak tu píšete stále tí istí tie isté nezmysly.Skús sa nad sebou zamyslieť, čo vlastne robíš. Prečo tu nepranieruješ to, ako pred týždňom po podobnej dopravnej nehode zmietlo jedno z áut dvoch chodcov na ostrovčeku v križovatke SNP - Toryská ? To ti zjavne nevadí, to proste ignoruješ, lebo tam sa nestavia Aupark, však ? Karol Labaš sa snaží veci aspoň riešiť, ty si tu v živote nenapísal okrem osočovania a sprostých urážok jeden jediný konštruktívny príspevok.
 

 

Pan Titl sorry, ale to co ste napisali, je kopa demagogie.
1, Ulohou manifestacnych jazd je poukazanie na nejake problemy a chybajuce cyklotrasy.

2, Kvoli "bezcenným základom dávno zbúraného Bastiónu" a podobne chodí celý svet napr.do Ríma. Lenze tam, ked nieco take objavia, snazia sa to zachranit (aj ked maju toto mnozsztvo).
A my?
3, "nehľadiac na fakt, že financie ktoré vynaložil investor na Vaše kamene považované na kultúrnu pamiatku sa mohli preinvestovať napríklad na prvky bezpečnosti cestnej premávky v okolí Auparku"...............Mám to chápať tak, že investor sa nevenuje dostatocne bezpečnostým prvkom v okolí Auparku tak ako by sa mal, lebo...? To snad nie?

4, Ku chodníku. Viete v com je problem? Priklad: Idem si na svojom pozemku postavit velku skatulu (cize AU!!!park), ale kedze je velka, tak pristupovu cestu si musim postavit na susedovom pozemku, namiesto toho, aby som si urobil skatulu mensiu a cestu urobil na svojom pozemku. Celkom "zaujimave" riesenie, kt, by sa ziadnemu susedovi nepacilo.

5, Arogantne jazdy su vysledkom sirsich suvislosti. To, ze niekto si to moze dovolit, lebo si to dokaze vybavit. Napriklad taki, ktorym ked pridelovali evid.znacku auta tak NAHODOU dostali cislo 999 alebo 777 a chlapci v uniforme sa im klanaju po zem. Preto by som tieto arogantne jazdy zacal riesit od policie, ktora ale sama bohuzial porusuje zakony.
 

uväznená uprostred križovatky

Keďže je nedeľa, odpoviem veľmi stručne.
Ja viem o nehode len to, že bola následkom kolízie dvoch áut. Jedno z nich skončilo na ostrovčeku, kde zrazilo tam stojacu ženu s kočiarikom. Žena zrážku neprežila. Dieťa áno.
Neviem nič relevantné o rýchlosti áut, funkčnosti semaforov, stave vozovky či technickom stave vozidiel ani o iných skutočnostiach.

Preto som sa sústredil na fakt – žena s kočiarikom uväznená uprostred križovatky.

V jednej odpovedi som Ti písal: „obľúbené riešenie prechodu križovatky pre chodcov. Prv sa všetci dostanú do polovice, potom pred nimi aj za nimi prehučia autá a potom môžu nerušene aj zamilovane pokračovať. Hlavne, aby sa autíčka mali dobre a stihli to s najmenším zdržiavaním, či prerušovaním pohybu. A chodec, slepý, hluchý, mladý, starý, chorý či invalid - trpezlivo čakaj s očami na stopkách v strehu - snáď sa to podarí.“
V inej som Ti písal: "Tvoj ďalší príspevok bola obhajoba Tvojho riešenia. Všetko je v súlade s normou, že užívatelia majú výhrady nie je dôležité. ... ... Tvoj problém je, že sa snažíš vystupovať ako "nestranný odborník" ktorý má nadhľad, i keď ním nie si. Tak, ako nie si nestranný v prípade mnohých riešení - napríklad Auparku v Košiciach." Všimni si slovíčko " n a p r í k l a d " Auparku v Košiciach. Si spolupáchateľom napríklad aj Námestia osloboditeľov v Košiciach - to je jednoducho fakt o ktorom svedčia Tvoje podpisy na projektoch, nie invektíva. Pavel, stále opakujem, veľmi rád Ťa podporím vo veciach, s ktorými viem súhlasiť (vieš v ktorých a vieš, že viem) a budem vystupovať proti riešeniam, ktoré zabúdajú na ľudí.“
 

Pán Titl,

to, že mám veľké výhrady voči Vašim riešeniam dvojfázového prechodu križovatiek chodcami, neznamená, že schvaľujem bezohľadnú a nebezpečnú jazdu "tiež vodičov". Je snáď samozrejmé, že takto to fungovať nemá a samozrejme, že takéto konanie odsudzujem. Ak aspoň trochu sledujete moje príspevky, tak ste si mohli všimnúť, že opakovane presadzujem to, že zákony (teda aj dopravné predpisy) majú platiť rovnako pre každého. Každopádne, keby Vaše riešenie bolo jednofázové, tá mamička s dieťaťom by v križovatke na mieste nehody nestála. A ako už bolo v mojich príspevkoch uvedené, stať sa môže aj nechtiac čokoľvek. Nemusí to byť iba nedisciplinovanosť šoféra. V tom ja osobne vidím nebezpečenstvo takýchto dvojfázových riešení (nielen v prípade tejto križovatky) a ohrozenie chodcov. Hrozím sa predstavy, že by takouto križovatkou mali prechádzať moje deti, alebo niekto z mojich blízkych. Ja nepochybujem o Vašich odborných znalostiach a v podstate môžem povedať, že z tejto strany si Vás vážim. Avšak, v prípade tejto križovatky je už asi každému jasné, že Vás do takéhoto riešenia tlačí práve stavba Auparku, a to v mene priepustnosti križovatky. A v tejto fáze už Vám nerozumiem a nesúhlasím s Vašim riešením, pretože u mňa je priritou ľudský život a jeho ochrana, t.j. ponuka na riešenie križovatky, kde je vopred jasné (a nepochybujem o tom, že ste natľko skúsený dopravný expert, že Vám to jasnú už na začiatku bolo), že je na úkor bezpečnosti ľudí, by bola pre mňa neprijateľná. Z druhej strany chápem, že aj žiť je z niečoho potrebné... A už iba niečo: Nemyslím si, že vždy je útok tou najlepšou obranou. Mohli by ste skúsiť prehodnotiť svoje priority. Myslím, že by ste tým prevažnú väčšinu chodcov potešili.
 

A ešte k "dvojfázovým" riešeniam

ako to nazývajú páni Rovinský a spol. V Košiciach je takto riešených so stredovými deliacimi ostrovčekmi väčšina križovatiek. Okrem križovatky pri HM TESCO Nad jazerom na Slaneckej a križovatky pri OC Galéria na Toryskej všetky ostatné (mimo práve rekonštruovaných na Námestí osloboditeľov a Palackého/Jantárová) prevádzkuje správca - mesto Košice, cez údržbu firmou Matyáš. Tá zabezpečuje zmeny a úpravy signálnych plánov na všetkých kritizovaných križovatkách, konkrétne na celom ťahu triedy SNP alebo na Hlinkovej ulici. Ja som tieto križovatky projektoval alebo sa spolupodielal na ich projektovaní rádove pred 20 rokmi, odvtedy sa intenzita dopravy zvýšila minimálne o 100%, ale križovatky sa stavebne vôbec neupravovali, menili sa čiastočne iba signálne plány - ale to má pod palcom firma Matyáš, ktorá si tieto úpravy objednáva neviem kde. Ja som pre nich posledné návrhy signálnych plánov spracoval niekedy pred 10 rokmi. Takže Rovinský a spol so svojimi sťažnosťami a návrhmi sa prosím obráťte tam, kto to riadi a realizuje, a hlavne platí, teda magistrát.
 

Prepáčte mi

nečítal som váš príspevok celý. Vôbec to tam nepoznám. Nie som z Košíc. Stačila mi posledná vaša veta. Lebo to isté som si pomyslel pri správe o tej nehode.
A keď teraz čítam o tom aká je to nebezpečná križovatka, tak sa neviem ubrániť dojmu, že to niekto píše na želanie. Aby nebol odsúdený ten ***** ktorý to zapríčinil.
Želám mu len to nalepšie, aby ten človek, ktorý tam zahynul bol ten, ktorého má najradšej.
 
Hodnoť

ah...

Ostrovček je taký úzky, že mama s kočíkom pred sebou sa naň určite nemohla zmestiť.

mama s kočíkom má kolko? tri metre? je maximálne obézna, alebo čím trpí?
Ten ostrovček je tenký to je pravda, ale určite sa cez takú križovatku neberiem na prechídzky s kočíkom.
V okolí je dosť prechodov, po ktorých by som sa s kočíkom bál menej, navyše vziať malé dieťa na prašné stavenisko, nie je najrozumnejší nápad :/
 

matky su väzenkyne???

Robiňo napriek tomu, že mam kočikove dieťa, tak za mnou uradnička či lekarka domov nepride, nakupy absolvovať musim tiež.. a pravdu poviem bez toho aby som vyšla na cestu sa dostanem tak akurát na ihrisko a do MŠ (mám to šťastie, že mam MŠ) takto blízko.......... Tu nejde o prechádzky, že okolo bloku.... mamičky s kočiarom nakupuju, vybavuju veci po uradoch, chodia k lekarom - so sebou či s miminkom.......... a nie su domacimi väznami čo sa nemožu pohnuť viac ako 5m od domu......... a ked mam ist cikcak a obchádzať všetky prechody, tak by mi 24 hodin nestačilo kým prejdem cez mesto............ Z juhu na sever je to s kočíkom okolo hodiny...... kolko by to trvalo cikcak????????? a čím bočnejší prechod, tak tým v horšom stave chodniky....... čiže des a hroza.....
 

 

ja som mal namysli presne tento prípad tejto konkrétnej križovatky. Sám ju musím prejsť našťastie len niekolkokrát do mesiaca... Keď smerujem do centra k námestiu osloboditeľov. používam prechod o ulicu skôr, alebo prejdem cez túto rozostavanú križovatku. Kočík nemám, ale tá križovatka sa prerába za pochodu, sú tam stavebné stroje, takmer neobmedzená premávka, a posledné čo mi chýba, je tadial prejsť ...už len kvôli prachu a hluku.
Táto pani, tam šla počas nižšej premávky, večer, neobviňujem ju. Na vine je niekto z tých dvoch áut, to mi je jasné, a je mi ľúto, že pri tom niekto zomrel, zvlášť, že to dieťa bude dalej celý život bez mamy.

Zameral som sa len na tú jednu vetu, že ostrovček je úzky, lebo mi to prišlo ako slová laika, ktorým všetko vadí. Ten ostrovček už širší nebude. Prišlo mi to ako ked u nás na sídlisku šli spojiť dve ulice 20m pásom asfaltu a niekto povedal, že teraz nebude mať prístup na promenádu pri rieke bez toho, aby nemusel absolvovať priechod pre chodcov. Jeden jediný, pozriem dolava, doprava a idem...A niektorí, kvôli tomu idú spisovať petíciu. Aj ked premávka sa tam vôbec nezvýšila, lebo tá cesta je moc tenká a ten spoj slúži v podstate len ako spojnica k dalšiemu parkovisku...
 
Hodnoť

 

Myslim, ze tu je uz diskusia zbytocna. Normy su ake su a podla noriem je urobenych X krizovatiek v KE, kde je to nebezpecne, co tam po ludoch. Zda sa mi, ze je cas pre ine riesenie, napriklad taketo: rano, ked idu studenti z Jedlikovej na TU, vytvoria po vystupeni z elektricky takeho dlhokanskeho hada chodcov, ktory na chvilu zastavi cely amfiteater. V jednote je sila :-) Co ich tak presvedcit, aby si kazdy den zasli na nejaku dvojazofu krizovatku a pokusili sa LEGALNE vsetci prejst dvojfazovym prechodom. Vysledkom by bol taky mensi prvomajovy sprievod na stredovom ostrovceku a prilahlych cestach/chodnikoch. Vodici budu bezmocni. Tyzden takeho pocinania a magistrat bude zhavit linky Titlovi, nech s tym nieco robi, normy-nenormy...
 
Hodnoť

No Titl

Pod dopravnym expertom si predstavujem nieco ine. tento pan je na 100 percent poplatny devloperom auparku. Inak by sa takato zhovadila zvrhlost nemohla naprojektovat. Bezecnost a plynula doprava je je v tomto pripade az na druhom mieste. Strasne.
....................... Robiňo ... prajem ti, aby si prechod cez takto dobabrany priechod nemusel riesit so svojim dietatom v kociku, Prisiel by si na to, ze trepes neskutocne spostosti
 

Budete taký láskavý

a popíšete tu také riešenie križovatky podľa vašich predstáv, cez ktorú budú môcť bez problémov prechádzať vodiči na červenú a tak cca stokilometrovou rýchlosťou ? Ďakujem.
 

Táto Vaša reakcia

je čítankovým príkladom demagógie. Ale keď nie sú argumenty ...
 

ale tak aspoň

skúsiť navrhnúť niečo lepšie by si mohol, je to len diskusia, vyliali si tu svoje choré mozgy už iní pacienti;-)
 

Argumenty z mojej strany

- máte tu od stredy asi 20 príspevkov, lenže vy ich nechcete vidieť. Tá reakcia bola adekvátna matelkovmu príspevku. A je veľmi zaujímavé, že tí istí čo tu vypisujú kritické príspevky o tom, že prvoradé je zabezpečiť plynulosť automobilovej premávky, a že sa nemyslí na bezpečnosť chodcov, tak tí istí pri iných príležitostiach vypisujú, prečo nefunguje napr. zelená vlna na triede SNP, alebo prečo musia stáť niekedy v špičke tri - štyri cykly na semafóroch na Hlinkovej alebo v Košickej Novej Vsi. Teraz sa ešte spýtam - zistil si niekto z tých čo tu tri dni v kuse nadávajú na riešenie križovatky Palackého - Jantárová, koľko dopravných nehôd v tejto križovatke vzniklo za posledných 5-6 rokov ? Zistil si niekto štatistiku nehodovosti tejto križovatky a ako narástla nehodovosť za posledné mesiace, keď tu prebieha rekonštrukcia ? Asi nikto z diskutujúcich si túto námahu nedal. Každý zrazu nadáva na to, že chodci cez 18 metrov široké komunikácie cez 6 pruhov musia prechádzať na dvakrát - a to ani nie je pravda, lebo cez tento delený priechod sa prechádza v jednom cykle s minimálnou prestávkou, resp. ak idete v určitom čase cyklu, tak ju prejdete bez zastavenia v strede. Každý je múdry, že je potrebné križovatku - a nielen túto, aj iné v meste preprogramovať. Nikto si neuvedomuje, resp. nechce uvedomiť (vysvetlil som to tu viackrát), že by tým podstatne klesla priepustnosť všetkých križovatiek ktorých sa to týka - a je ich v meste, a nielen v Košiciach - to potvrdia mnohí diskutujúci ozaj mnoho. Že by v tých kolónach stáli aj autobusy a trolejbusy DPMK, to zrazu vôbec nikomu nevadí. Že tak ako je naprogramovaná táto križovatka na Palackého, že o tom rozhoduje aj program križovatky pri Stel aréne, a že ak by ste na Palackého napríklad pridali 5 sekúnd pre peších a ubrali toľko autám, tak pri Steel aréne by sa napríklad musela skrátiť zelená pre autá od Moldavskej/Toryskej o cca 10 sekúnd a pri Dome umenia o cca 7 sekúnd, inak by sa rozhádzala celá koordinácia. Čo by to urobilo s priepustnosťou týchto križovatiek vrátane MHD škoda uvažovať. O tom, že križovatka Palackého/Jantárová je zle riešená, alebo že tam nie je v poriadku svetelná signalizácia, by svedčili opakované časté dopravné nehody. Tu sa po mnohých mesiacoch stala prvá vážna nehoda, a o príčine sa vie - niekto vošiel do križovatky na červenú, a je už jedno či to bolo jedno alebo obe vozidlá, pri päťdesiatkilometrovej rýchlosti by tam neboli prakticky žiadne následky, obe autá by ostali stáť v strede križovatky. Čítal som tu niekde aj o províziách za semafóry, či o tom, že najlepšie sú asi len nemecké semafóry Siemens, keď sa všade po Košiciach montujú. Tak si skúste zistiť, ktorá slovenská firma vyrába zariadenia svetelnej signalizácie a zistíte, že ani jedna, aj Elsig, aj Alam, aj Ardos kupuje a montuje komponenty zo zahraničia. A pre tých kritikov nemeckého Siemensu - radiče aj návestidlá sa dovážajú z Rakúska. Mimochodom, pred pár dňami mesto a DPMK zrekonštruoval svetelnú signalizáciu na dvoch križovatkách pri Športovej hale, a aké semafóry sa tu za vyše 100 tisíc EUR osadili ? Slovenské ? Nie, je tu Siemens, a projekt si zabezpečoval sám DPMK (ja som to neprojektoval) a pre DPMK to stavala firma Matyáš. A tiež môžem kritizovať, že tam 15 rokov bol kolízny výjazd na blikač zo Strojárenskej doprava do Čsl.armády medzi chodcov, ktorí majú zelenú, čo normy ani vyhláška nepozná, a myslel som si, že sa táto vážna kolízia pri rekonštrukcii svetelnej signalizácie odstráni - a ostalo to tak aj po novom. Kedy sa tam stane vážna dopravná nehoda a kto bude zodpovedný ?....
 

Skúste

si sám po sebe prečítať čo ste napísali. Gratulujem k Vaším myšlienkovým pochodom,
 

 

napríklad aj tak, aby viac áut jazdilo po Južnej ako po Jantárovej, aby autá z Južnej nemuseli prechádzať až po tejto križovatke, ale pomedzi pomníkmi.
Ach zabudla som, DPMK majú na tom mieste katastrofickú situáciu už asi 10 rokov - Vaše vyjadrenie, a oprave v nedohľľadne, asi nie sú peniaze, alebo vôľa to riešiť?
Ale radiť Vám nikto nebude, vy ste za to platený!
 

 

Podchody, ina normalna moznost neexistuje... S pohyblivymi schodmi, osvetlenim, a vsetkym co s tym dalej suvisi... (kamery, udrzba...)
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop