Korzár logo Korzár
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Košičania kritizujú križovatku Jantárová - Palackého (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

Titlova dvojfázovka...

"Preprogramovať križovatku Palackého - Jantárová, aby chodci prechádzali celú naraz, je možné, ale znížilo by to jej priepustnosť....
Treba sa rozhodnúť - priepustnosť autodopravy či bezpečnosť chodcov.
Dopravný inžinier sa rozhodol v prospech áut.
Bezpečnosť chodcov je druhoradá.
 

 

Tak treba úplne zakázať autá a chodci budú v bezpečí.
 

Alebo zakázať chodcov

a v Košiciach máme aj to. Do niektorých mestských častí sa chodec nedostane. A je to.
 

Už zase Titl

jediný odborník na dopravu v Košiciach ?
 

Pripúšťam,

že kult osobnosti sa každému páčiť nemusí. Ale asi tomu tak bude, keď za ním novinárov posiela ešte aj dopravná polícia (ktorej súhlas sa pri zmenách organizácie dopravy vyžaduje). Alebo je za tým len prelievanie zodpovednosti po tragédii?
 
Hodnoť

...chodec nie je zaujimavy a vsetko

je len oblbovanie verejnosti...keby sa naozaj myslelo s bezpecnostou cestnej premavky vazne, tak by sa pred krizovatky dali spomalovacie prahy. Vodic by bol nuteny znizit rychlost. Iny argument na nasich vodicov neplati.
Denne vidim, ze policia nepostihuje arogantnych vodicov na velkych autach. Nema na nich :-) Ich odvaha postacuje na favority a felicie :-) Takze kecajte vsetci aj nadalej. Pre nikoho nie ste zaujimaví :-) Platte dane a drzte huby !!! To jedine slovac vie.
 

 

križovatka je sledovaná kamerou,ale ešte som nevidela, aby niekoho tam "skasírovali."
 
Hodnoť

U nás taká obyčaj...

"S otázkou, či križovatka spĺňa z pohľadu dopravnej polície všetky bezpečnostné kritériá, nás odkázala (Jana Mésarová, zástupkyňa košickej policajnej hovorkyne práve na Titla."
Ako je možné, že sa k tejto veci má vyjadrovať človek, ktorý túto smrtiacu križovatku priamo projektoval. Aj keď jedným dychom tvrdí, že ostrovčeky môže len upraviť, lebo už boli naprojektované kýmsi druhým v minulosti, na druhý nádych povie, že je možné naprojektovať križovatku tak, aby chodci mohli bezpečne prejsť na druhú stranu cesty naraz, bez prerušenia a nebezpečného státia na deliacich ostrovčekoch, ale to by potom ohrozilo plynulosť dopravy. Ako je te teda možné, že sa má k bezpečnostným kritériám vysloviť človek, ktorý povýšil priepustnosť križovatky nad ľudský život!!! Nie je to náhodou stret záujmov?!
A ak nie je možné, aby chodci prešli križovatku bezpečne na jeden raz, resp. možné to je, ako vyplýva z jeho odpovede, je to vzhľadom na priepustnosť križovatky nežiadúce, tak sa má predsa nájsť iné bezpečné riešenie (napr. nadchod, na ktorom by mal samozrejme participovať investor stavby Auparku, ktorá túto situáciu spôsobila). Argumentácia týkajúca sa nízkeho počtu chodcov prechádzajúcich križovatkou je absolútne scestná. Chodec nemá byť štvaným zvieraťom a má PRÁVO na to, aby prešiel križovatkou bez ujmy na zdraví a bez straty života. V tom je podstata celého problému.
Viac z odpovede p. Titla si môžete prečítať v rámci diskusie už teraz na:
http://korzar.sme.sk/diskusie/...
 

 

nie som pravny expert, ale neda sa taketo ohrozenie bezpecnosti chodcov len kvoli lepsej priepustnosti nedostacujucej krizovatky povazovat za trestny cin? minimalne za priestupok?

myslim, ze dopravnou zatazou v centre mesta spejeme tam, kam vsetci ostatni. byvam na Jantarovej, denne, ked cez tu krizovatku chodim peso, tak vidim tie fronty aut vzdy v spickach. a lepsie to uz nebude. treba podla mna vyriesit dve veci a to ako bezpecnost vsetkych, co cez nu prechadzaju ci peso, s kocikom, v BMW ci autobuse a eliminovat naozaj nepotrebnu dopravu. stavat kruhovy objazd typu moldavska... myslim, ze aj vdaka stavbe auparku aj kebyze sa nieco take postavit dalo, tak teraz uz na to rozhodne miesto nie je. pani a damy, zodpovedni za riesenie dopravnej situacie a medzi nimi aj vsadespominany kosicky dopravny expert, mali prave toto riesit, pretoze stavbou auparku sa dopravna situacie uz skomplikovala a po jeho dostavbe sa mozme len domnievat ci to bude lepsie. iste je len jedno, ze v centre bude cim dalej viac aut, aupark to len urchli. dana krizovatka bude v spicke upchata tak ci tak. problem su casy mimo spicky, kedy sa "da ist este na cervenooranzovu" lebo je premavka mensia. v spicke a zapchach sa rychlo nejazdi.

PS: to mame len jedneho dopravneho experta? nejaky iny, nestranny na to nazor nema? lebo ako ja, i mnohi ini tu su laici a ich nazory mozu ist pekne do vetra, ale musi sa najst na slovensku niekto s rozumom i odbornostou.
 

 

Ja mam taky pocit, ze "vsadespominany kosicky dopravny expert" sa mieni coskoro uchadzat o nejaku verejnu funkciu, a tak vyuziva kazdu moznost, aby sa prezentoval v mediach: otvorim Korzar a tam pan P. T., zapnem Markizu a tam opat spominany pan, prepnem na TV JOJ a hadajte, kto sa tam vyjadruje? ... Ked vsak citam jeho arogantne vyjadrenia - a to nielen v tejto diskusii, tento pan u mna jednoducho nema najmensiu sancu, aby v pripade (akychkolvek) volieb dostal moj hlas. Sam kritizuje kdekoho naokolo, ale ked sa stane (celkom opravnene) tercom kritiky, prska ako ... Byt rodinnym prislusnikom tej zrazenej a usmrtenej zeny, okrem vodicov dam trestne oznamenie aj na projektanta tejto nestastnej krizovatky a jej dopravneho riesenia!
 

No skúste dať na web

zoznam tak päťsto projektov dopravných riešení po celom Slovensku aj v zahraničí za dvadsať päť rokov projekčnej a dopravno-inžinierskej činnosti a praxe zo zamestnaní v DPMK, na Útvare dopravného inžinierstva, Oddelenia dopravy magistrátu a úseku dopravy UHA a oni si vás už v tej Markíze alebo na Jojke či v Korzári určite nájdu a zavolajú vám ohľadom nejakého vyjadrenia, vážený maximaxo....
 

 

myslim si, ze na vine bude skor vodit toho BMW ako projektant krizovatky, a samozrejme bol tam aj velky kus smoly. Priznam sa v zivote sa mi uz podobne stalo, ze som preletel na cervenu (ruku na srdce komu sa to nestalo), no mal som obrovske stastie, ktore uz si netrufnem pokusat, velmi som ako motorista privital, blikajucu zelenu, konecne.
p.s. doporucujem viac kamierna krizovatkach a tvrdsie postihy, za prechod na cervenu, bohuzial zatial to inak nejde.
p.s. II. napr. v Rakusku zastavujem uz na blikajucu zelenu, .....
 

 

Ja skúsim takto... Minule sa auto dostalo na ostrovček a tam spôsobilo tragédiu. Ideme sa tu naťahovať, že križovatku urobíme pre chodcov tak, aby prešli po priechode pre chodcov plynulo z jednej strany na druhú, OK, len kúsok to zníži priepustnosť križovatky a v špičke tu prižovatku úplni zahlsí takýto cyklus. A kde je napísané, že o mesiac tam nepriletí ďalší blázon, ktorý vrazí do iného auta a to spôsobi tragédiu, alebo obaja niekde na chodníku, kde čakajú ľudia na zelenú fázu, a nie na ostrovčeku??? Čo budeme písať potom?
 
Hodnoť

AU park

A komu treba tú stavbu do centra mesta ???
 

mešťanom a návštevníkom Košíc

Investor by nestaval na mieste, keby vedel, že o ten objekt nebude záujem...!
 
Hodnoť

 

Raz darmo, hovorí sa, že peniaze rozprávajú a chlieb sa je. Či sa to niekomu páči, alebo nie, aj dnes máme diktatúru. Diktatúru peňazí. Všetko musí byť tak, ako to vyhovuje tým, čo majú veľa peňazí. Či pri výstavbe Auparku, alebo v okolí Hiltonu. Veď aj zmena jednosmernosti na Pribinovej ulici je len kvôli tomu, že majiteľom Hiltonu vadila veľká premávka na Rooseweltovej ulici. Akurát nastal opačný efekt, pretože páni odborníci nepočítali s tým, že väčšina vodičov využije skratku cez Krmanovu ulicu a budú pokračovať po Rooseweltovej až pri úrade verejného zdravotníctva. Ale kto by pokračoval po ulici Protifašistických bojovníkov až po semafor na rohu Rooseweltovej, keď na Krmanovu môže odbočiť bez čakania. Ospravedlňujem sa, že som akoby odbočil od témy, ale verte mi, veľmi to spolu súvisí. Prechádzať cez križovatku Palackého - Jantárová a ďalej smerom k Rooseweltovwj je často životu nebezpečné. Budovatelia Auparku posúvajú plot ako im to vyhovuje, rozkopávajú niektoré úseky tak, že chodec musí prechádzať po telese cesty a dalo by sa menovať ďalšie nebezpečenstvá. Ja som už dávno upozorňoval mojich blízkych aby sa tejto krežovatke z ďaleka vyhýbali. Žiaľ, nie vždy sa to dá. Je mi ľúto, že takýmto tragickým spôsobom sa potvrdili moje obavy a že musel vyhasnúť mladý život. Som zvedavý, čo vykonajú zodpovední okrem odvolávania sa na normy, aby sa takéto tragédie nezopakovali.
 
Hodnoť

Otrasná križovatka, otrasný projekt

AUPARKu v centre mesta. Tu je dôsledok. Ja som minule musel prejsť cez túto križovatku na červenú, pretože boli pokazené svetlá a zo strany Jantárovej bola červená cca 15 min. a všetci sme vchádzali na červenú. Zahusťovaním priestoru sa vytvára tlak na psychiku človeka ktorý reaguje skratovo. Keď sa pridá ešte fakt, že niekto má veľké auto a malý penis tak v dôsledku takýchto činiteľov dochádza k tragédiám. Na námestí mal byť park + prípadne rozšírené komunikácie. Ale to by naši radní nedostali provízie ... čvarga jedna nenažratá.
 
Hodnoť

 

mozeme tu diskutovat den , noc o priepustnosti o strovcekoch a prechodoch , to je vsetko o nicom, kyma sa nevysporidame s mentalne retardovanymi vodicmi v kosiciach, jazdim denno denne v meste , ale co sa tu roby ? pani? 90 po meste skoro leziaci zasran za volantom silneho auta , nedbajuc na zakazi prikazi vsetko maju v pazi niekedy sa mi zda akoby sme zili bez policie nic nevidia? narodna trieda pani zastavi octavia vystupi diler a predava drogy priamo na chodniku to je ako sen , to iste sa roby za bieleho dna na kvp , furci tahanovciach policia nikde, ale hlavne ze su tam kde ich absolutne netreba
 

S obsahom

súhlasím, ale kua ten prevopis mi derie oči, preboha rob so sebou niečo, človeče!!!
 
Hodnoť

stacilo reci, treba konat

2fazove krizovatky su hlupost. Ako spomina p.Liptak, mal som neraz moznost zazit krizovatku na SNP. Sialenstvo. Ostrovceky by museli byt aspon 3 metre aby z toho nieco bolo, nakolko mnozstvo ludi, ktori prejdu na ostrovcek su tam potom natlaceni, niektori riskuju prebehnutie na cervenu a ako vodic potom mam srdce v krku ked idem tadial, lebo ludia trcia z ostrovceka, auta zamnou, vedla mna..no porad si clovece..

V spicke by mali dozerat na disciplinovanost chodcov aj vodicov policajti, naco si ich platime? Maju sa starat o nasu osobnu aj majetkovu bezpecnost. Kolko krat ste uz pribrzdili ked ste zbadali policajne auto, alebo aspon rychlo pozreli na budik, kolko idete?..Darmo, ma to svoj efekt.

Ako tu uz padlo, dieri na "osudnej" krizovatke mohli vyplnit drevennymi paletami velkostou podla potreby. Bezpecnost obcana musi mat zelenu pred plynulostou premavky. V aute, aj ked v zapche sedim v suchu, v teple a relativne v bezpeci, chodec si to iste povedat nemoze.

S Titlom suhlasim, ze nie krizovatka zabijala. Je to podobne ako so zbranami. Zbrane nezabijaju, ale ludia, ktori ich pouzivaju...teda dalo by sa povedat, krizovatky nezabijaju, ale ludia, ktori po nich jazdia.

Hovorme o tom ako sa to da, a nie o tom ako sa to neda..napokon kde je vola, tam je aj cesta.
!!!27.11.2010!!!
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop