Korzár logo Korzár
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Inžinierske stavby prepustia 343 ľudí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

otras...

Stopnut stavby infrastruktury je najvacsia volovina aku tato vlada mohla spravit...Pomahalo sa bankam, sanovali sa zadlzene poistovne, dotoval sa automobilovy priemysel ale stavebnictvo sa rujnuje.
 

 

Neplet dve na tri, v prispevkoch nissie mas napisane nieco o tych projektoch a ine poucne informacie, precitaj si to lebo si mimo.
 

...

Ano ,,nissie,, (nizsie) je napisane to, co sa zvycajne na tychto servroch toci stale dookola...more cisiel vycucanych z potoka, bez realnych zakladov. Ja netvrdim, ze niektore projekty cez system PPP su neviem ake fantasticke, ale je na zodpovednosti a chytrosti ekonomov z vlady vymysliet fungujuci system na financovanie infrastruktury.
Na skrtanie tam nemusel sediet ziadny ekonomicky odbornik ani zazrak, ale aj hociaky druhotriedny ,,skrtac,, uctovnik za 300 eur mesacne...
 

 

Ze vraj koli zastaveniu vystavby .... prepustia 343 ludi. Bla, bla, bla.

Ja by som povedal, ze koli neschopnosti manazmentu a vedenia firmy ,
firma prepusti 343 ludi . Vinou generalneho riaditela a este jedneho, mozno dvoch manazerov
pride 343 ludi o pracu. Treba este menovat tie individua, aby kazdy vedel co su zac...

Diverzifikacia podnikania a hladanie novych prilezitosti tym ludom asi nic nehovori.

V Kosiciach nieje takmer ziadna vystavba novych blokov, bytov a najomnych domov. Nic.

Boze , takychto manazerov mat vo firme, tak amen,tma.

Este by ma zaujimal hruby plat troch najvyssich riaditelov Inzinierskych stavieb....
 

 

Presne tak, takáto firma nemože stavať celý svoj biznis na jednej dialnici.
 

pyramidy stavali vraj aj 20 rokov

ale stavby dávajú prácu aj iným pomocným firmám
a tam ľudia zarobia a keď zarobia
kupujú veci: (šaty, jedlo, platia dane...)
ak nezarobia... a majú rodiny...
čakajú na podporu
tak ako cigáni, ktorí nič neurobili...cha
 

 

Akurát že tí ľudia čo zarobia musia platiť náklady štátu na predražený projekt z ktorého im dali zobnúť trošku € aj to ťažko odrobených a pritom obrovská časť peňazí odtiekla preč
 

ehm

ano mas, pravdu, je to chyba ze fico zastavil vystavbu dialnic a infrastrukutry ze pocas najvacsej konjuktury islo smiesne malo penazi na dialnice (menovite 3,8 miliardy korun islo zo statneho rozpoctu pocas ficovej vlady a pritom dzurindova vlada v roku 1999 ked ich "zastavila" dala 7,7 miliardy vtedajsich korun teda asi 23 miliard v terajsom pri zapocitani indexacii stavebnych cien)
.
fico zrusil pilotny PPP projekt medzi lietavskou luckou a turanmi, potom zistil, ze z eurofondov sa neda ta kradnut, tak vsetko vsadil na jednu kartu a mali sme najdrahsie PPP na zemeguli ..
.
napriek predrazenosti konecsionar ani po 1,5 roku od vyhry tendra nebol schopny zohnat peniaze na vystavu, tak zmluva expirovala ...
 

 

No a teraz čakám kto ti napíše ten skvelý argument, že "Dzurinda je bicyklista a cigán"
 

pocuj, orol- aqui..

takze aj dzurinda kradol ,lebo len branisko sa predrazilo 2,5 nasobne a ostatne peniaze sa stratili,ledva nieco dosprtali aspon na zvodidlach. Zlodejina je multipoliticka a je hlupost uprednostovat mensieho zlodeja pred vacsim ,alebo robit z niekoho mensieho a z ineho vacsieho., lebo u mna su vsetci zlodeji. Horsie je, ked si odnesu ,,bezny obcania.. ,ktory maju dohromady mensi plat ,ako nejaky manager odmeny.
 

mno

dalsie zavadzania ..
.
branisko sa zacalo stavat v roku 1996 za meciara kedy mikolaj ako sef slovenskej spravy ciest podpisoval zmluvy na vybudovanie s vodohospodarskou vystabou a ZPA krizik presov, firmami ktore nikdy ziadny tunel nestavali, a tak to aj dopadlo ... dzurindova chyba bola, ze ozaj nezastavil vystavbu tohto tunela.. ale nedalo sa kvoli zmluvam nastavenym za meciara ..
 

re aquila

nezalezi kedy sa zacalo stavat ,ale kedy sa kradlo . Ako som uz pisal zlodejina je multipoliticka. Kradne sa stale ,ale pod inym scenarom. V jednej vlade zlodejina v druhej je to povysene na uspesne manazovanie.Keby nemali poltici z toho nejaky profit ,urcite by to stopli.
 

problem nie je v stavbe samotnej

ale v jej financovani, pokial sa nemylim. V case krizy by mal stat vyuzit nizsie ceny v dosledku nedostatku prace (samozrejme za predpokladu ak bude urobene dostojne vyberove konanie) v stavebnictve a stavat obciansku infrastrukturu.
Vsak stat tie peniaze vlastni a zase ich vyberie na daniach, pokial sa vsetok zisk nepreleje do zahranicia... nerozumiem preco to musi ist cez nejake naPPP projekty.
 
Hodnoť

Odborar miesajuci sa do politiky ?

Odborar co asi je priaznivec Fica nam ide kricat ze prepustaju lebo vlada stopla stavbu dialnic ktore boli viac ako 10x predrazene. No nech kludne krici, radsej 343 ludi bez prace ako stavat za 10 nasobok normalnej ceny. Pokial dokazali vdaka tomu dat pracu iba 343 ludom, tak tie peniaze by vytvorili aj tak velmi malo miest.
Druha vec je aj tak to, ze sa zacne stavat zrejme buduci rok z eurofondov alebo cisto zo statneho rozpoctu, bez vstupu nejake 30-rocnej hypoteky na cestu, kde sa nazeru vsetky prasce naokolo vratane bank, politikov, stavebnych firiem a inych, len obcanovi ostane velky ucet za tu veceru.
Pan odborar mal radsej rozkrikovat za Fica, ze preco nestavia z eurofondov ale zacina vymyslat velmi dlhe a narocne projekty cez PPP, ktore sa prakticky v ziadnej krajine velmi neosvedcili okrem zopar vynimocnych projektov. A preco ten cas radsej nevyuzil na pripravu dialnic z eurofondov, za ten cas uz mohli postavit aspon dalsich 100 km dialnic.
 

predražené:

"Myslím si, že ešte donedávna nikto z novej vlády nevidel zmluvy, ktoré boli uzavreté a preto bolo predčasné hodnotiť tento projekt ako predražený. Bankári, ktorí tento projekt pripravovali, mali k dispozícii expertné prepočty, poukazujúce na jeho ekonomickú únosnosť. Ak by bola nová vláda schopná získať lepšie podmienky, tak prečo nie? No, žiaľ, napokon k dohode s koncesionármi nedošlo.", Brigita Schmögnerová, bývalá viceprezidentka Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBOR)
 

mno

koncesionar ani po 6 nasobnom odolzeni financneho uzavretia nebol schopny dat dohromady financie, 1,5 roka aj stat zhanal za koncesionara peniaze, takze o com to je ?
 

peniaze boli

všetko stroskotalo na "ochranároch". Žiaľ ich mená nie sú verejnosti známe...
 

klames

nic nestroskotalo na ochranaroch .. len kvoli ochranarom nechcel EIB pozicat peniaze, ale EIB nie je jedina banka na svete..
.
bolo vecou koncesionara ziskat dostatok prostriedkov na financovanie ..
.
ked ich neziskal ani po 6 nasobnom presune terminu, tak je to jeho problem
 

neklamem,

len citujem členov konzorcia.
 

klames

lebo keby mali zohnane financie, tak by stat nemal ako vycuvat z uz bez tak predrazeneho dealu ..
.
preco potom zrazu boli ochotny o 30% ist s cenou dole ?!? co sa za posledne 2 mesiace tak rapidne na trhoch zlepsilo ?
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop