Korzár logo Korzár
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pri nehode v Sabinove zomreli dvaja malí bratia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

:(
 

Nechapem ako by tam pomohli

sedacky. To auto bolo zdemolovane az ich museli vystrihovat tak ziadna sedacka by ich nezachranila.
 

Sedacky?

pisu tam, ze ako prvy zomrel 13-rocny "chlapcek" - neviem ako by chceli dostat 13-rocneho chlapca do detskej sedacky a este - ako pisu - v malej fiatke. 13-rocny chlapec moze mat kludne 165cm a do tej sedacky by sa uz asi nevtlacil.
Moje deti uz od desiatich rokov pouzivali iba podlozku pod zadok - ale ci by ta zachranila zivot...?
 

 

Zachrani ti zivot hlavne bezpecnostny pas. A Sedacka rovnako - napriklad tym, ze dieta sedi dostatocne vysoko aby ho bezpecnostny pas neuskrtil, reps. nezlomil mu vazy. Zial, mnoho ludi tieto zakladne veci nepozna a potom to v nasich autach vyzera ako to vyzera ....
 

sedacky su povinne do 12 rokov

a do 150 cm vysky. Potom uz moze dieta sediet aj vpredu....
 

ako by pomohli sedacky ...

Nemam ziadne ine informacie okrem tohoto clanku, preto budem spekulovat, ale moje tvrdenia budu VSEOBECNE pre tento typo nehod. Nijako sa nechcem dotknut vodica/otca deti a tento prispevok nie je vycitkou jemu, ale varovanim ostatnym otcom a mamam, ktori vozia svoje deti v autach...

Podla zverejnenych fotografii bol hlavny naraz ZBOKU.

Cize ak by priemerne osemrocne deti - chlapci na zadnych sedadlach sedeli v kvalitnych sedackach kategorie 3, upevnenych do karoserie mali by sancu, pretoze by pevne priputani 5 bodovymi pasmi zostali v korpusoch sedaciek a tie by im zachytili HLAVY, a aj maximalne pretazenie osoby uchytenej v sedacke pri naraze (a z neho vyplyvajuce zranenia vnutornych organov) by bolo omnoho mensie, ako pretazenie, ktore nastane, ked sa krehke detske telicko zastavi o dvere auta, na ktore je pri bocnom naraze vrhnute. (predpokladam, ze k umrtiu doslo najma kvoli zavaznym poraneniam hlavy/krcnej chrbtice a vnutornych organov pri naraze o dvere karoserie zvnutra. Viem, tato katgoria sedaciek prakticky nie je na Slovenskom trhu v ponuke, pretoze sporovlivy slovensky narod radsej zaplati 7-9 Eu za podsedak z Lidl-u ci Hornbachu a ZAKONNA POVINNOST je SPLNENA. Co na tom, ze existuju kvalitne detske sedacky s 5 bodovymi pasmi, certifikovane do takmer 1.5 metra vysky a do 45 kg hmotnosti. Hlavne ze sme usetrili. O bezpecnost ide az v poslednom rade :-(

Viem, ze je to voci otcovi deti v tejto chvili krute a ze idem na podu spekulacii, ale je otazkou je, ci vobec boli deti na zadnych sedadlach priputane, kedze na Slovensku panuje vseobecne rozsirena PRAX, vychadzajuca z klamlivej predstavy, ze zadne sedadla su bezpecne a deti mozu ostat nepriputane, ved pasy su take nepohodlne, obmedzujuce... . (Moja najstarsia dcera navyknuta od prvej jazdy z porodnice na neustaly pobyt v sedacke a 5 bodove pasy zacala potom, co absolvovala niekolko ciest so starymi rodicmi pocas dlhsich jazd odopinat bezpecnostny pas, aby sa mohla "natiahnut". Dostala vyhubovane a ja budem zase za paranoickeho bezcitneho vrtaka, ked budem hovorit starym rodicom, ze dieta MUSI zostat v aute PRIPUTANE, aj ked mu je to nepohodlne).

Ludia toto je omyl, za ktory PLATIA deti (a nielen ony) ZIVOTOM!!!
ZADNE sedadla NIE SU BEZPECNE (ludom asi nestacili ani tak medializovane pripady, ako Alexander Dubcek, ci Roman Zelenay. K fatalnym zraneniam (najma u deti) moze dojst aj ked "neopustia" "bezpecne" vnutro automobilu. Jednoducho sa dolamu o steny vozidla zvnutra.

O tom, ze auto malo "typicku slovensku" bezpecnostnu vybavu (zacinajucu a konciacu sa airbagom vodica (opat iba preto, ze je to povinne zo zakona) je skoda hovorit. Ludia si radsej priplatia za klimatizaciu, ako za airbagy pre spolujazdca (a to uz vobec nehovorim o bocnych/okennych airbagoch na zadnych sedadlach). Ked sa mi rozrastla rodina, bol som donuteny dokupit velke MPV a aj ked som ho kupoval pred poklesom cien a platil zan (z pohladu rodinneho rozpoctu) "krvave peniaze", bezpecnostna vybava bola na prvom mieste...

Ako otcovi ktori v svojom aute vozi 4 male deti je mi strasne luto toho, co sa stalo na ceste v Sabinove.
Zial, osud mrtvych uz nezmenime. Ale PROSIM, POUCME sa a INVESTUJME aj do pasivnej bezpecnosti nasich deti na cestach, ale NAJMA, dosledne TRVAJME na priputavani VSETKYCH pasazierov ktorych vezieme v nasich vozidlach, pretoze naucit sa to na VLASTNYCH detoch neprajem nikomu.

Uprimnu sustrast celej rodine a SILU, aby dokazala touto strasnou tragediou prejst.
 

Hoďte sem prosím link na ISOFIX

autosedačku kategórie 3, ktorá by bola určená do hmotnosti 45 kg dieťaťa a bola by aj vybavená päťbodovým pásom. Ja som takú nikde nenašiel, určite som však zle hľadal.
 

re: link

Kedze viaceri mali pochybnosti, co su moje prispevky nezaujate / ci nemam v tejto oblasti vlastne aktivity/financne zaujmy, nebudem tu davat ziadne konkretne linky. Odkazem Vas na stranku http://www.nhtsa.dot.gov/ kde v prislusnej sekcii najdete taketo vyrobky. Trh USA odraza situaciu, ktora je dosledkom ich stravovacich navykov :-(
Samorejme podobne produkty ponukaju aj vyrobcovia v EU, akurat je vyber mensi...

AK napisete do KS, odpoviem (ako som uz odpovedal inym).
Nebudem kazit "biznis" ludom, ktori zan beru peniaze.
Mne ide skutocne iba o to, aby z miest dopravnych nehod neodchadzali detske telicka v "ciernych sanitkach" :-(
 

Ja si teda osobne nemyslím, že by

ste boli dealer autosedačiek. Mám len pocit, že to trochu (dosť) preháňate a potom to tak aj vyzerá. Skutočne som hľadal to, čo som písal a nič také som nenašiel. Päťbodové zapínanie osobitným pásom sedačky majú iba sedačky kategórie 0 - 1, t.j. pre maličké detičky. Vyššie kategórie už používajú trojbodový pás auta, nemajú teda svoj vlastný. Takisto som nenašiel sedačky na vyššiu hmotnosť ako 36 kg. Nehnevajte sa, ale použiť sedačku určenú pre obézne americké deti len preto, aby som mohol nútiť 13-ročného chlapca primeranej hmotnosti v nej sedieť, a ešte sa tým oháňať aký som ja expert na bezpečnosť, sa mi zdá - s prepáčením, trápne. Všetkého s mierou.
 

Nehoda.

Máš pravdu vo všetkom.Je už jedno ako došlo k nehode.Stalo sa.Otcovi prajem,nech sa pozberá,hoci to nie je ľahké.Stále je pre niečo žiť.
 

13 rocny chlapcek

budem sa opakovat: Nemam ziadne ine informacie okrem tohoto clanku, preto budem spekulovat, ale moje tvrdenia budu VSEOBECNE vychadzajuce z beznej praxe na Slovensku.

Ten 13 rocny chlapcek prezil ASI preto, ze sedel na pravom prednom sedale (ved po 12 roku uz moze) a ze bol PRIPUTANY BEZPECNOSTNYM PASOM (pretoze na prednom sedadle MUSI a "policajti by to mohli vidiet".

Opakujem, je to moja spekulacia, ale vychadzam z beznej praxe na Slovenskych cestach (preco nie beznej na cestach v susednom Rakusku?).

Akonahle dieta co len trocha moze, ide na predne sedadlo (dvojnasobne ak je to CHLAPec) a na zadnych sedadlach sa nepriputava, "pretoze su bezpecne"...
Co na tom, ze v pripade nehody budu nasledky fatalne... na Slovensku sme si tak ZVYKLI a "nebudeme deti obmedzovat v pasoch, ved je to take NEPRIJEMNE" a samozrejme zaklincujeme to mantrou "za nasich cias ziadne pasy neboli, deti stali na strednom tuneli medzi sedadlami a dobre bolo" :-(

Za hlupost a ignoranciu dospelych platia nevinne deti.
 

 

Suhlas.
Doplnim este, ze za sociku pasy v zadu neboli, ale aj auta nechodili 180 km/h, ale 90 km/h
a taktiez, ak je auto vybavene airbagmi vpredu ci vzadu na boku, tak nepriputanie sa
ma este omnoho horsie nasledky.
Preto idealne by bolo pre vyrobcov aut povinnost mat minimalne 4 airbagy - dva predne a dva bocne ako MINIMUM a tym padom aj povinnost pouzivat bezp. pasy je maximalne opodstatnena a nutna.
 

 

Suhlas. Len ten 13 rocny neprezil. Ten zomrel ako prvy. Prezil tusim 12 rocny a pravdepodobne on mohol sediet na prednom sedadle (spekulacia). Osemrocny mal jednoznacne mat autosedacku.
 

:(

fakt nechcem do toho moc rypat, lebo je to velmi smutna udalost, ale podal mojho nazoru len podla fotografie auta usudzujem, ze to neprezili chalani co sedeli na pravej strane auta - 13 rocny vpredu a 8 rocny vzadu. Samotny bezpecnostny pas ta pri naraze z boku na ktorom sedis bohuzial moc neochrani. Ale inak mate pravdu - sanca na prezitie by bola pri bocnom airbagu, pripadne detskej autosedacke, ktora telicku nedovoli aby narazilo do dveri a ramu karoserie, ovsem ak tieto nie su moc zdemolovane a vtlacene do vnutra. Treti chalan pravdepodobne sedel za vodicom a jeho naraz mozno stlmilo telicko brata. Ale to su len dohady, vsetko to mohlo byt aj inak. Preto nerypem a neodsudzujem. Skor chcem vyslovit rodine uprimnu sustrast a dostatok sily vyrovant sa s touto tragediou.
 

re: errata

Ano, opravujem, 12 rocny prezivsi (zo zavaznymi nasledkami) 13 rocny mrtvy :-(
opat dodavam, nemam informacie o ich rozmiestneni vo vozidle. Islo o moje spekulacie na zaklade pozorovania beznej praxe na Slovenskych cestach (nepriputane deti, male deti na prednych sedadlach....)
 

MPV

ake mpv mas ? Ja som kupil Ford S-Max s automatikou a vsetkymi moznymi airbagmi a zda sa mi to byt celkom bezpecna volba.
 

re: ake MPV

Ford S-max Vam "chvalim". Vybral by som si ho, ak by som nemal financne obmedzenia. (akurat automaticke prevodovky nemusim :-). Ako pasivna, tak i aktivna bezpecnost (ku ktorej patria (podla mojho nazoru) asi najlepsie jazdne vlastnosti v tejto kategorii na europskom trhu, je prikladna a zelam Vam vela kilometrov bez nehod a bez poruch.

Svoje MPV som kupil 5 dni potom, co sa nam uz k starsim detom narodili dvojcata (skutocne som nechcel nove auto, nie je to moja zivotna priorita a musel som sa kvoli nemu prvykrat v zivote zadlzit (pozicka je uz splatena :-). Zivit velku rodinu (k tomu patri aj dom prislusnej velkosti) pre zamestnanca na Slovensku nie je ziaden med... najma ak sa chce svojim detom aj venovat a vidiet ich aj inak ako spiace.

S-max bol v tom case iba rok-dva na trhu a ceny novych i ojazdenych boli pre mna neakceptovatelne.
Kupil som 3 roky stary nemecky 7 seater, sice uz zastaralej konstrukcie ale plne vybaveny pokial ide o airbagy a s moznostou integrovanych detskych sedaciek (velmi vhodne pre starsie deti) (myslim, ze uz viete presne, co som si kupil ;-).

Povodne som chcel iny, malicko vacsi francuzky 4. generacie, krajsi, s lepsimi vysledkami v narazovych testoch ale po referenciach na spolahlivost a servis od viacerych pouzivatelov v mojom okoli som nenabral odvahu ;-)

V dosledku krizy su dnes tieto velke rodinne MPV po prvom majitelovi mimoriadne financne pristupne (z aobdobne auto, ake som kupil pred par rokmi by som dnes zaplatil 8000-10000Eu menej

Este vacsie auta, postavene na podvozkovych platformach dodaviek som prave kvoli ich jazdnym vlastnostiam nechcel (Multivan, Viano).
 

 

Súhlas. Ja, keď veziem viacerých, nenaštartujem dovtedy, kým si aj posledný ignorant nezapne bezpečnostný pás. A keď si stojí za tým, že to nepotrebuje, astala vista, môže si nájsť iný odvoz.
 

update

Podla sprav sedeli deti vzadu, mali bezpecnostne pasy, ale nemali sedacky. Ak by dve deti boli vo FULL SIZE sedackach kategorie 3 a treti na prednom sedadle s prislusnymi airbagmi, asi by tato diskusia pod tymto clankom - a ani clanok samotny neexistovali. Islo by o jednu z mnohych nehod akych je na nasich cestach plno :-(

Podobne stare (ako Fiat Punto z nehody) velke pojazdne MPV sa da dnes kupit od 3000Eu. 3-4 rocne, s "zaclonovymi" airbagmi aj v tretom rade sedadiel a integrovanymi detskymi sedackami od 10000-12000 Eu...

:-(
 

Hlupost

Je skoda ze to nechapes.Ale nechapavost sa da niekedy dobehnut studion.Ale iba niekedy.Nepomoze uz len to, ze po naraze ostane dieta na mieste a nelieta po vnutri auta?Aspon si dokazal(a), ze ekonomom titul inzinier nepatri.Absencia usudku je zjavna.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop