Korzár logo Korzár
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Slovensko dorazil prvý priamy nákladný vlak z Číny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

otazka preco je slovenska zeleznicna doprava tak draha?
zeby to bolo v tom ze nieje lacne platit to mnozstvo managerov a odbornikov?
 

 

tí ti sotva nafuknu naklady na trojnasobok toho, co doprava stoji v rakusku.
skor by som odpovedal protiotazkou? videl si uz na slovensku prosperujuci statny podnik?
 

 

Ale ved to je taktika! Nasadit do statneho podniku management ktoreho ulohou je vyrabat straty ci podpisovat nevyhodne dlhodobe kontrakty, legislativne zabezpecit jeho beztrestnost a nedotknutelnost a potom moct argumentovat ze "stat je zly vlastnik a treba privatizovat". Tym nasim samozrejme.
Pritom by stacilo dat uspesnemu managementu podiel na zisku, neuspesnemu par rokov natvrdo a stat by prosperoval..
 

skor by ma zaujimalo,

preco je VSETKO na Slovensku drahsie?
 

kauza vláčika a alternatívny Gabo....

pamätáš?

všade sa berú úplatky 20-30 % zo všetkého
a
potom to tak s cenami vyzerá
 

opr.

kauza vláčiky a alternatívny Gabo....
 

Kauza vláčiky ???

to si už nepamätám to ani nebolo nikdy
 

potom mas asi sklerozu

ved to su dve z najznamejsich dzurindovych kauz. chod radsej citat slovenku ;)
 
Hodnoť

štátny podnik=komunisti

Je to presne o tom, čo naznačil televizor. Ľahko sa podniká so štátnym kapitálom, kľudne prijmeš nevýhodnú zákazku, veď to nejde z tvojho vlastného vrecka a naviac ti práve za ňu dajú krásny úplatok. Každý súkromník striehne, aby jeho vlastná firma mala čo najmenšie náklady a najväčšie zisky. Manažérov štátnych firiem treba platiť podľa zisku. Lenže to musia byť najprv komunisti odstavení z politického života.
 
Hodnoť

no chcel by som vediet

kolko to stoji oproti lodnej doprave.
casovo honkong - bratislava sa daj aj za 28dni
 

necitas clanok, iba nadpis?

pise sa v clanku, ze doprava trva len 14 dni, a ze cena za kontajner je priblizne taka ista.
 

 

jasne ze som to cital cele, akurat je tam napisane , ze lodna doprava trva priblizne 2 mesiace
a preto som napisal, ze co ja viem tak 28 dokonca sa mi zda aj 24 dni.
no a chcel by som vediet to porovnanie ceny , lebo v lodnej doprave su spolocnosti co ti dovezu
2m kubicke za nejakych 400 az 600 ale ked sa snazis tak ako ja tak najdes aj za 200 :)
preto si myslim, ze vlakom to bude podobne ale pri tej hornej hranici , takze okolo 600 - 700 ?
takze asi nic pre mna :(
 
Hodnoť

toto je naozaj pikoška

citujem z clanku: "... raz do týždňa by mal už čoskoro prichádzať aj vlak s magnezitom." To ma dorazilo ... je sice pravda, ze magnezit je na Sk cistou vzacnostou, lebo sa nachadza asi na 10 lokalitach a inenzivne sa tazi asi tak 70 rokov ... jeden cas sme boli treti na svete v tazbe a spracovani magnezitu ... cize z toho logicky vyplyva, ze magnezit z ciny je asi lacnejsi :-) ... Cisty blud.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Dnes došiel z Číny prvý

vlak. Až Číňania zistia, akí sme drahí, asi to bude aj vlak posledný....
 

trasa cez Slovensko

Trasa "cinskeho vlaku" cez Slovensko je pre vyhodnejsiu cenu prekladiska oproti Polsku a bude dlha len par desiatok km. Aj napriek vysokej cene za km na Sk to bude vyhodnejsie ako keby vyuzili prekladisko Ukrajina-Polsko. Z Sk sa napoja na Polsku siet zeleznic v bode Medzilaborce-Lupkow PL.
Zarazila ma extremne vysoka cena km na Sk oproti inym krajinam. A este sa tam nalievaju peniaze a je to nerentabilne. Susedia o polovicu lacnejsi a rentabilny. Slovensko je jeden velky Tunel hehehe :D, vlastne bude, my ho vybudujeme... A ziadne protiludove a protistatne zivly nam nezabrania!!!
 
Hodnoť

Ja sa divím, že sem ešte

nejaké nákladné vlaky zo zahraničia jazdia: Kým na Slovensku je priemerná cena v nákladnej doprave za jeden vlakový kilometer 9,2 eura, napríklad v Maďarsku je to 5,1 eura, v Rakúsku 3,2 eura.
Nech žije Ficocargo Slovakia.
 
Hodnoť

Srandujú ?

raz do týždňa by mal už čoskoro prichádzať aj vlak s magnezitom, a u nás zavierajú magnezitové bane a závody
 

Magnezit

Je to paradox ale je to tak. Ja dovazam magnezit na Slovensko z Brazilie. Na Slovensku ho mame vela ale za aku cenu... :(
 
Hodnoť

Slovensko je male

a preto asi musime uctovat tak vela za vlakovy kilometer... Inak by nas ti zli kapitalisti zasa obabrali. Tak nech radsej idu cez Madarov a Rakusko. My sa ozobracovat nedame!!!!
 


Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop