Korzár logo Korzár
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Časť nových parkovacích automatov v Košiciach nefungovala (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Tušil som, že keď to spustia hneď 1. 8. tak to fungovať nebude. :))) Možno si poniektorí mysleli, že to stačí len zapnúť a potom už len vhadzovať "jedno ľudové euro". :))) Ale na SMMK asi prípravu podcenili. Nápadne sa to podobá na spustenie nového linkovania z piatka na sobotu minulého roku. Vtedy ale aspoň GR DPMK obvolával vodičov, aby prišli jazdiť, lebo nemal kto. Možno aj zodpovedným za správu automatov tiež málo platia (ako vodičom DPMK), tak vykonávajú prácu len do výšky svojho platu

Veď keby Vás pokutovali a automat preukázateľne nefunguje, tak si škodu vymáhajte u SMMK.
 
Hodnoť

Provokácia

V nedávnej minulosti Korzár písal o tom, že v prvých dňoch sa pokuty nebudú vyberať minimálne do 15. 08. 2009. V tomto článku už hľadá policajtov, ktorá vyberajú pokuty. Osobne to považujem za provokáciu redaktorov a zbytočné „pichanie“ do vodičov.
Ale čo už, novinár už iný nebude, veď on potrebuje predať noviny.
 
Hodnoť

Kde udělali soudruzi z NDR chybu?

;-)
 

 

strileli za valky do vzdchu!
 
Hodnoť

!!!

Ak parkoviská prevádzkuje súkromná firma, tak kontrolu zaplatenia ma vykonávať súkromná firma A NIE MESTSKA POLÍCIA !!! A keď nájdu previnilca, potom majú volať políciu (mestskú alebo štátnu).

Veď ste prenajali plochy SÚKROMNEJ firme, tak čo za nich a naše peniaze kontrolujú autá mest.policajti !!!
Nech si parkoviska kontroluje firma !!! Oni berú peniaze a oni aj kontrolujú !!!
Policajti nech idu do ulic !!!
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

zdierači

ako rýchlo to zaokrúhlili na jedno celé euro za min. hodinu! Neporušili náhodou zákon o prijatí eura, kde sa Pukanec dušoval, že to bude trestať? Keby zaviedli 15 alebo 20 minútové lístky za centy, tak by nebolo centrum také prepchaté, každý by sa ponáhľal rýchlo vybaviť a vypadnúť.
 

 

Tu neide o ludi. Tu ide o deravy mestsky rozpocet.
 

 

Deravý mestský rozpočet predsa nevznikol sám od seba. Za stav verejných financií je zodpovedný minimálne primátor a poslanci - oni majú možnosť meniť rozpočet. Koľko z tých prostriedkov sa vynaložilo účelne a koľko sa vyhodilo na sprostosti? Kto mohol už dávno prijať účinné protikrízové opatrenia - úsporné opatrenia (ktoré by neochromili chod základných vecí mesta) a neurobil tak? No tak sa nečudujme, že teraz nemáme. Nevadí, v Kulturparku je príjemne a dá sa tam parkovať ZADARMO!!! :)
 
Hodnoť

 

Vhodte minimum 1 euro? To budeme mat aj najdrahsie parkovne?
 
Hodnoť

Kati redaktori

SA ZASE ZAHRALI NA NAJMUDREJSICH. BOL TO NEJNEOBJEKTIVNEJSIE NAPISANY CLANOK K TEJTO TEME. NAHRAVA TAK AKURAT DISKUTUJUCEJ SKUPINE A PODNECUJE VASNE. ESTE VELA CLANKOV DODRBETE, KYM SA NAUCITE PISAT NEZAUJATE, BEZ VASNE A ANTIFANATICKY.
 

 

pekne a krasne si to vystihol
 
Hodnoť

kedy

som zvedavy ci sa niekedy dockame ze posranci a politici budu respektovat volu volicov (ktora je jednoznacna - neplatit parkovne ..)
PS: vseci svorne tvrdia ze ide o nutnu regulaciu parkovania aby nedoslo k nejakemu kolapsu ci co .. moje postrehy:
1. prilis vela miesta zaberaju technicke zariadenia riesiace spoplatnenie
2. spoplatnenie parkovania nevyriesi nedostatok parkovacich miest
3. spoplatnenie vyrazne komplikuje parkovanie v zonach s bezplatnym parkovanim ktore su v blizkosti platenych..
4. vsetky pravne klucky ktore mestske zastupitelstva skusaju aby "zlegalizovali" vyberanie parkovneho su len obchadzanim zakona.. co robi prokurator ??
 

Zaujal ma...

...najmä bod č. 2 - "spoplatnenie parkovania nevyriesi nedostatok parkovacich miest"... Absolútny súhlas. Pri tejto príležitosti sa mi derie na jazyk otázka: Čo je s projektmi na výstavbu garážových domov na Vodnej a na Kasárenskom námesti? Mesto pred časom vypísalo nejakú verejnú súťaž, ale odvtedy je okolo toho nejaké podozrivé ticho...
Ono je to síce frajerina pýtať za hodinu parkovania 1 €, ale len vtedy, keď tieto peniaze pôjdu na riešenie statickej dopravy v centre mesta. Ak pôjdu na plátanie dier v mestskom rozpočte (obávam sa, že práve tam pôjdu), je to obyčajné zdieranie pospolitého ľudu (len na osvieženie pamäte: v B. Bystrici stojí hodina parkovania 0,50 € a v Bratislave 0,70 €...)
 

k bodu 4

V KE to upiekli bez súhlasu poslancov a v rozpore s Pravidlami prenajimania majetku mesta Košice (výberové konanie)
Zo strany mesta chýba verejná prezentácia zámeru.
1, Čo chce mesto dosiahnuť ?
2, Ako chce budovať dopravný systém v KE (finančne, časovo a realizačne) ?
3, Koľko sa plánuje vybrať na parkovnom a na čo bude parkovné použité, lebo v KE neexisuje dopravný systém (parkovacie domy s napojenim na MHD, cyklotrasy ako alternatíva pre auta, kt.chce mesto vytlačiť z centra)?

MESTO JE POVINNÉ PREDSTAVIŤ VEREJNE SVOJ ZÁMER a ODVôVODNIŤ HO, LEBO SA JEDNÁ NEPRIAMO O ĎAĽŠIU DAŇ !!!
 
Hodnoť

niečo od západných susedov

Parkoviště P+R u stanic Eska mají volné kapacity

Záchytná parkoviště P+R umožňují bezpečně a levně odstavit osobní auto a dál do centra pokračovat veřejnou dopravou. Bohužel je jejich kapacita ve většině případů každý den vyčerpána. Výjimku však tvoří záchytná parkoviště u stanic Eska. Vlaky Eska nabízejí díky pravidelným a krátkým intervalům rychlé a pohodlné spojení do centra Prahy, přitom lze cestovat vlakem i klasickou MHD na jednu jízdenku. Spolu s parkovným vyjde speciální zpáteční jízdenka na pouhých 50 Kč.
U železničních stanic se v Praze nacházejí parkoviště P+R k Běchovicích a v Radotíně. Zejména u běchovického parkoviště má cestující jistotu, že nebude plně obsazené. Přitom cesta vlakem do centra z Radotína i z Běchovic netrvá vlakem déle než 20 minut, což je oproti cestě osobním autem při každodenních ranních kolonách naprosto bezkonkurenční nabídka. Navíc z Radotína jezdí ráno vlaky každých 10 minut.
Běchovické parkoviště je zejména výhodnou alternativou k přetíženým záchytným parkovištím na Černém Mostě a Rajské Zahradě pro lidi dojíždějící se severovýchodního regionu. Cesta vlakem z Běchovic totiž trvá do centra stejně dlouho, jako cesta metrem s Černého Mostu. Vlaky linky S1 jezdí celodenně v pravidelném intervalu 30 minut a na všechny spoje jsou vypravovány moderní dvoupodlažní elektrické jednotky CityElefant. Náročnější klientela zde najde i oddíl 1. třídy.
Na příjezdu k běchovickému P+R po Českobrodské ulici instalovala Technická správa komunikací hl. m. Prahy proměnnou informační tabuli, která řidiče informuje nejen o dostupné kapacitě nejbližších parkovišť, ale také o reálných časech odjezdů dvou nejbližších vlaků linky S1 do centra na Masarykovo nádraží. Přijíždějící řidič tak získává aktuální přehled a má jistotu, že mu vlak neujede.
Snahou Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy je rozvíjet podobá záchytná parkoviště nejen v Praze, ale zejména v regionu. „Jsme si totiž vědomi, že problémy s propustností silnic nastávají čím dál více na hranicích hlavního města. Proto podporujeme rozvoj záchytných parkovišť u železničních stanic v regionu, aby mohli řidiči zejména ze Středočeského kraje zaparkovat svoje auto dříve, než budou muset popojíždět v kolonách na příjezdových silnících do Prahy,“ doplňuje Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.
Díky loňskému výraznému posílení příměstských vlaků Eska totiž nabízíme nejen pohodlí a rychlost, ale i dostatečně krátký interval. Například z Řevnic, Strančic, Lysé nad Labem či Kladna jezdí vlaky do Prahy ráno každých 15-20 minut.
 

50 Kč???

To sú predsa 2 €, teda dve hodiny parkovného. Vrátane spiatočného lístku na MHD...
V KE pomeroch si to neviem predstaviť. Teda viem, len si neviem predstaviť kompetenentých, ako to realizujú... Jasné, že by to bolo zaujímavé najmä pre motoristov mimo KE, pre domácich to nemá význam, ale v konečnom dôsledku by to prinieslo viacej voľných parkovacích miest v centre mesta - práve pre domácich motoristov, ktorí si môžu dovoliť ten luxus a cestovať autom do centra mesta...
 

 

Je to parkovanie na okraji mesta, takže s košickými cenami v centre ťažko porovnávať. Išlo mi o to, že v civilizácii sa statická doprava v mestách rieši inak, než len vyrúbiť autistom taxu a mädliť si ruky, akí budeme bohatí. Pritom MHD krachuje (zásluhou tých istých komunálnych papalášov, čo plačú nad preťaženou indiv.dopravou v centre), parkovacie domy neexistujú, cyklochodníky sa "stavajú" výhradne za pomoci plechovky s farbou. Ale tu sme na také asi ešte mentálne nedorástli a obávam sa, že ani po voľbách 2010 sa nezmení vôbec nič (len sa pripustí nová várka "manažérov" k válovu).
Btw cenník za parkovanie v centre Prahy: http://magistrat.praha-mesto.c...
t.j. podľa umiestnenia a konkrétneho parkoviska ceny 10-30 Kč/hod. Čo je tiež o dosť logickejšie než košický model "tuto nakreslíme čiaru a na jednej strane neplatíte nič a všade na druhej euro za hodinu."
A občania s trvalým pobytom v centre platia 700 Kč/rok.
 
Hodnoť

 

Prečo obyvateľ zóny nemá nárok na rezidenčnu kartu, ak užíva služobné auto na súkromné účely (veď mu zamestnávateľ sťahuje zo mzdy, o čo im ide ..., mesto už vyriešilo že jedna rodina má nárok na jednu rezidenčnú kartu, tak čo ešte riešia či má si auto kúpiť, požičať alebo leasing... ) ? O čo ide o auto alebo občana? Kto žije v zóne auto? - občan? Ak sa po obede vrátim z práce som občan alebo podnikateľ, alebo zamestnávateľ zaplatí na auto podnik. parkovaciu kartu, lebo jeho pracovnik býva v centre? Alebo bude lepšie užívať aj súkromné auto aj pracovné ? veď je dosť parkovacích miest nie, filipko? - a mesto chce odľahčiť zónu ha ha. Majú rampové parkoviska ak s nimi s.r.o. podniká zabudované zariadenia na odlučovanie ropných látok? sú prevádzkované v súlade s predpismi? Je to možné že volení zástupcovia sa tvária ako odborník a idú proti záujmom obyvateľov časti mesta ktorej sa to týka?
 
Hodnoť

Nedá mi nenapísať niekoľko

pripomienok.
Podľa internetovej stránky SMMK sro. Košice je cieľom zavedenia Zóny plateného parkovania:
Systém je zavedený v prospech motoristov, rezidentov, podnikateľov, ako aj návštevníkov historického jadra Košíc. Parkovanie v centrálnej zóne je spoplatnené podľa schváleného cenníka.
Takže sa pýtam, kedže asi tiež patrím medzi tých, v koho prospech to bolo zriadené - odkedy do Centrálnej mestskej zóny patria ulice Masarykova, Alvinczyho, Kmeťova, svätoplukova, Rumanova, Lermontova, Kukučínova, Mlynárska a ďalšie , kde sa od nedele vyberá parkovné za státie v zóne ?
Ako je možné, že sa platí napr. v lokalite Rázusova, Rastislavova, Kukučínova, alebo v lokalite Svätoplukova, Kmeťova, Jesenského, Lermontova, Rumanova - a pritom v týchto dvoch rozlohou pomerne obrovských lokalitách nenájdete jeden jediný automat na výdaj lístkov ?
Kto vlastne rozhodol - keď poslanci v tom nemajú prsty - že sa bude vyberať parkovné aj na týchto uliciach, keď sa tam predtým nikdy neplatilo ? Komu slúži toto opatrenie v sobotu poobede alebo cez týždeň večer, keď je centrum mesta poloprázdne ?
Prečo najlukratívnejšie miesta po okraji pešej zóny majú prenajaté taxikárske firmy ?
Prešo sú vyznačené miesta na parkovanie aj tesne pred priechodmi pre peších, hoci to vyhláška jasne zakazuje (5 m pred priechodom pre peších sa nesmie stáť) ?
Prečo na každých 100 státí nie sú vyznačené v súlade s platnými zákonmi 4 miesta pre imobilných ?
A prečo má parkovné kontrolovať Mestská polícia, keď mesto hlása, že to všetko teraz prevádzkuje súkromná firma ? A ako môže súkromná firma vyberať daň, lebo sa tu jedná o túto formu platby ?
 

1 2 >

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop