Korzár logo Korzár
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Z denného rýchlika Humenné - Bratislava nič nebude (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Regionálna politika ako vyšitá

Tak, priatelia Východniari, toto je príklad stierania regionálnych rozdielov na Slovensku.

Pre nikoho nie je výhodné postarať sa ľuďom z Prešovského kraja o dôstojné cestovanie.

Platíme rovnaké cestovné ako ľudia z elektrifikovaných regiónov, alebo napr. z Košíc, ktorí nepoznajú pobehovanie medzi nástupišťami, aby stihli rýchlik s niekoľko kilovou batožinou.

Mohol by si to pán minister vyskúšať- stihnúť prestup zo zrýchleného vlaku z Humenného na IC v Košiciach s kufrom po schodišti v podchode stanice- šprint pre cestujúcich bez rozdielu veku a to nech pán Boh chráni ak ste po úraze, na invalidnom vozíku, s kočíkom a deťmi, bicyklami a podobne.

No, neviem, pre ktorú väčšiu skupiny by bolo nevýhodnejšie zriadenie takého vlaku- prečo to nešpecifikovali v číslach?
Takýto postoj je dôkazom totálnej ignorancie potrieb občanov- ak o to žiadajú primátori a neprejde im to, tak to je už sila. S týmto mestami má ministerstvo svätý pokoj- nikdy žiadne diaľnice, úprava ciest prvej triedy len v najakútnejších prípadoch...a vymaľované aj so železnicou.

Tak keď budete nabudúce mávať Gašparovičovi, ktorý sa k vám privezie na limuzíne a bude recitovať ako vám pomáha, alebo počúvať sociálnych politikov, ktorí vraj v prvom rade chcú vyrovnať úroveň regiónov, spomeňte si na tento konkrétny prípad. Keď vtáčka chytajú, pekne mu spievajú...a keď si ho už chytia...
 

Divne, mohli aspon vyskusat

vymenu trasy. Ja som Kosican,v lakom obcas cestujem, ale kludne by som sa jedneho rychlika vzdal v prospech Presova. Za rok by sa vyskusalo, ci je alebo nie je vytazeny.
 

Fantázia

Je to asi zbytočný boj, lebo to chce fantáziu a veľké štátne a pološtátne organizácie nemajú fantáziu. V mojom rodnom Holandsku som navrhoval železniciam a ministerstvu dopravy viaceré podobné zmeny trasy, ale odozva bola vždy nulová. Aj na Slovensku by to chcelo tvorivé zmeny. Bývam v Lučenci a napríklad neexistuje priamy vlak do B. Bystrice. Čo by sa stalo, keby sa zaviedli priame vlaky medzi stanicami, medzi ktorými nie je teraz priame spojenie? Alebo nech jeden vlak ide z Humenného do BA po severnej trase a späť po južnej. A naopak. Trochu tvorivosti by znamenalo uľahčenie života mnohým ľuďom.
 

 

Priamy ranný Osobný vlak Fiľakovo - Lučenec - Banská Bystrica premával asi pred 3 - 4 rokmi. A to dokonca len so zásatvkou Zvolen nákl. st., t.j. bez zachádzania a prepriahania na Osobnej stanici. Je len otázne, či mal vysokú vyťaženosť, a to v celom úseku jazdy, resp. na tom zaujímavom úseku. Teda či iná väčšina cestujúcej verejnosti nezačala nadávať, že nie je vlak "do Zvolena"...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Rusko

Pán Kooijman, doporučujem vám presťahovať sa na Ukrajinu alebo do Ruska. Tam už veľa rokov používajú koncept "piramy vlak odvšadiaľ všade každý druhý deň".
Ak ste navrhovali zmeny vo vynikajúcej železničnej doprave v Holandsku, tak sa nečudujem ,že ste sa museli aj s vašimi škodlivými fantáziami presťahovať do Lučenca :-D.
 

 

Cestovať pravidelne v Holandsku do roboty a späť je niečo iné, ako raz zažiť cestovanie vlakom po Holandsku ako turista. V Holandsku som roky cestoval vlakom, čo išlo veľmi dobre, kým som býval v Goude, odkiaľ je veľa priamych spojení do Rotterdamu, Haagu, Utrechtu a Amsterdamu. Neskôr som býval v Osse a keď som cestoval do Goudy, tak som cestoval 4 vlakmi. To znamená 4 krát si nájsť miesto na 20 minút a veľmi nekľudné a nepohodlné cestovanie. Toľké prestupovanie mi rýchlo išlo na nervy a opäť som začal cestovať autom. Tak ako v Holandsku chýbajú aj tu na Slovensku určité spojenia, ktoré ľuďom dajú možnosť vybrať si, či niekde pôjdu vlakom alebo autom. Nechcem ruský chaos, len o pár pravidelných spojení viac, ktorý nám spríjemnia život. Nerozumiem, prečo by to bola škodlivá fantázia.
 

Oss-Gouda

A koľko ľudí cestuje denne vlakom z Ossu do Goudy do práce? Keď sa niekam sťahujem, tak si zistím ,aké mám spojenie.
 

Dramatizácia

Zo Zr z Humenného je na prestup v Košiciach na IC 13 minút (zo Zr 1900) a 21 minút (zo Zr 1904).
 

 

Pridaj 10 minut meskania toho Zr a mas vymalovane...
 

tu staci mala suhra a...

ak meska vlak, tak nadvazujuci spoj musi automaticky pockat...nevidim na tom nic zlozite...
 

NEMUSI

pockat, pokial sa jedna o radovo vyssi vlak cakat nemusi. neviem ci som to nazval spravne ale asi chapene. vsade dobre doma najlepsie.
 

 

IC je vlak najvysej kategorie. Kde sme to skoncili, ked IC caka na nejaku "motorku" z horneho dolneho? (obrazne povedane, humencania nech sa neurazaju)
 

Re:

tiez som si to myslel, pokial rychlik necakal na motorovy osobny vlak z nejakej hornej dolnej (orava odpusti) v kralovanoch. :-) ale to asi bola skor vynimka ako pravidlo.
 

 

Pri mimoriadnostiach sa to obcas stava. Takisto obcas caka rychlik v Margecanoch na motoracik z Cervenej skaly.
Ale IC vlaky zarucene necakaju.
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Do Margecian, keby šiel vlak z Prešova do Kysaku, museli by v Kysaku obracať lokomotívu.
 

Re:

keď som chodieval ešte ja do školy (pár rokov dozadu), tak bol taký vlak, co odchádzal z prešova do BA. okolo 15:45 v margecanoch. Zrušili ho?
 

nebolo by

riesenim pripojit k tomi IC vagony z Presova?
 

 

Bolo.
Ale iste sa dozvieme, ze je to velmi drahe.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop