Korzár logo Korzár
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

DPMK požiadal magistrát o súhlas na zmenu liniek (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

A čo tak spomenúť, kvôli čomu sa tento cirkus robí? Že magistrát zoškrtal dotácie na MHD a tak DPMK MUSÍ škrtať, škrtať a škrtať, pričom sa snaží aspoň popresúvať výkony tak, aby to čo najmenej bolelo?

Zase z toho vychádza ako ten najhorší len DP, ktorý má asi nejakú zvrhlú zábavu v tom, každých pár mesiacov čo najviac ojekabátiť Košičanov, abo čo...

A zase sa na svetlo božie vyrojí 230 000 dopravných odborníkov, ktorí najlepšie vedia, ako má jazdiť tá-ktorá linka (predsa od svojej brány priamo až pred vchod do školy/práce/magistrátu/obch. centra/krematória)... husia koža mi naskakuje keď si predstavím, ako to skončí (rovnako ako pred rokom) - tým, čo budú kričať najhlasnejšie (zdravíme na Furču), sa zalepí huba nejakou pseudolinkou s "atraktívnym" 30-60-120 minútovým intervalom, a ostatní môžu utrieť ústa, lebo kilometre nezvýšia.

Za úspornú a hospodárnu MHD!

Jdu blejt...
 
Hodnoť

citát z dokumentu

"Predstavený projekt reorganizácie MHD spája výhody doterajšieho systému s nutnosťou úspory výkonov. Napriek úsporám došlo k navýšeniu kapacít v rannej špičke vo všetkých problematických profiloch. Výsledné výkony 14,390 mil. vzkm však prekračujú požadované výkony 14,200 mil. vzkm. To je spôsobené dodržaním vyššieuvedených štandardov kvality a uspokojením požiadavky nezhoršovať dopravnú situáciu v čase prepravných špičiek.

Pri porovnaní dvoch najväčších slovenských miest – Bratislavy a Košíc – vystúpi na povrch značný nepomer medzi rozdielom parametrov miest a výkonmi MHD. ____Zatiaľ čo Košice majú 66% rozlohy Bratislavy a 55% počtu obyvateľov, výkony MHD dosahujú iba 33%____ To logicky vplýva na výrazne horšiu dopravnú obslužnosť MHD, následnú nespokojnosť obyvateľov a zvyšovanie objemu IAD v neprospech MHD so všetkými negatívny prvkami. Z tohto dôvodu odporúčame postupne zvyšovať výkony aspoň na úroveň 17,200 mil. vzkm."

http://www.scribd.com/doc/1575...
 
Hodnoť

MHD v Košiciach

Neprečítal som síce všetky príspevky aj z predchádzajúcich diskusií podrobne, ale podľa môjho názoru by tento typ mestskej dopravy mal plniť verejnoprospešnú funkciu a vylepšovať služby, tzn. viac a kvalitnejších dopravných prostriedkov (aj menších ako autobus), dostupnosť do všetkých častí teritória mesta Košice, skracovanie jazdných intervalov. Tu sa deje všetko naopak ! Základná funkcia je predsa doprava obyvateľov po teritóriu mesta. Všetko ostatné je podružné - zmena systému cestovných lístkov atď. Mne sa zdá, že táto mestská firma neplní svoju základnú funkciu a ani terajší manažment nevie ako ďalej. To je môj názor. Je predsa nemysliteľné na jednej strane znižovať dopravné spoje a na strane druhej nedovoliť súkromnej firme vstup do mestskej dopravy - snaha Eurobus skončila v mestskom zastupiteľstve.
Bývam v mestskej časti Myslava. V minulosti občanom Myslavy boli vyvlastnené pozemky na ktorých dnes stojí celé sídlisko KVP aj prevažná časť Terasy. Takisto sa pridávam aj k obyvateľom Ťahanoviec, ktorým tiež boli vyvlastňené pozemky na výstavbu v Košiciach.
A čiastočný výsledok toho môžeme vidieť aj v redukcii mestskej dopravy práve do týchto MESTSKÝCH ČASTÍ !
 

 

Je dobré, že snaha Eurobusu zostala na MZ, lebo nič kvalitatívne neprinášala (a to neobhajujem DPMK). Prečo?
1. Prevádzkovať dopravu len počas špičiek, kde sa dá zarobiť vie hocikto (stratu nech si z našim láskavým zvolením vyžerie DPMK).
2. Navrhnúť si vlastné linky na ktorých sa dá dobre ryžovať vie hocikto.
3. Mať dopravu s VLASTNÝMI lístkami, ktoré inde neplatia a nastupovaním cez predné dvere, lebo my sa už s tržbami deliť nebudeme, ale dotáciu s radosťou prijmeme?
4. Dotácia do MHD pre oboch by nestúpla, len by sa prerozdelila medzi oboch, teda DPMK by mal ešte väčšiu psotu ako pred tým, než bol sám.
5. Eurobus bol vybraný na základe kamarátskych dohôd istých KDHakov (asi ich stranícka kasa zíva prázdnotou) a nie regulérnej súťaže (lebo to automaticky vedeli najlepšie)! Sú tu predsa aj iní dopravcovia.
6. Ak má MHD také ťažkosti (jasné, že ich má), tak prečo sa mesto radšej nezamerá na skvalitnenie terajšej MHD, ale rieši to pomocou obskúrnej SADky ako "alternatívneho" dopravcu?
7. Menežment je tam len taký, aký si tam mesto dosadilo.

Toto všetko (body 1 až 6) tu mal byť akýsi zárodok svojského "integrovaného systému", podľa "predstáv" primátora Knapíka, jeho kamaráta Geršiho z Eurobusu a ďalších dvoch členov z predstavenstva DPMK. Dokonca Eurobus to vraj vedel odjazdiť 3 mesiace "zadarmo", to zadarmo by si potom Gerši nárokoval z mestského, lebo na prímestskej doprave im padol počet cestujúcich. :)
 

 

A ešte niečo. Mesto v súčasnosti nieje vôbec, ale vôbec pripravené na vstup ďalšieho dopravcu / dopravcov. Chýba tu totiž niekto, kto by tých ďalších dopravcov koordinoval a celú dopravu organizoval, napr. ako je v Prahe ROPID. Nič také nemáme. Ale možno to vie Knapík lepšie ako napr. v tom ROPIDe. A tak to potom aj "vyzerá". :)))
 

 

Ja nechcem a ani neobhajujem Eurobus, ale dokedy sa v Košiciach budú hľadať len riešenia ? A tak to je vo všetkých oblastiach rozvoja - viď Aupark, priemyselný park Pereš atď. Každý asi na to pozerá len z pohľadu, že kto sa na tom "nabalí".
 

 

Netreba riešenia, tie už dávno sú, treba len ľudí, ktorí ich majú chuť a odvahu realizovať a nie len "neda še". ;) Ale tých tu akosi niet...
 

 

Svätá pravda !
 
Hodnoť

 

nic nove pod Zoborom
 
Hodnoť

Hmm

hlavne ze mesto chce dane vsetkeho druhu a aby nieco pre zlepsenie dopravy spravilo tak to nie. Dopravu ma mesto riesit v prospech obcanov. Ak sa vyhovaraju na nedostatok financii - je to ich problem. Za riesenie problem su plateni z nasich dani, su nasimi zamestnancami tak nech pekne kmitaju v prospech nas obcanov kosic.
 

 

Dane a poplatky rozdrbal Kolárčik na "agentúrnych pracovníkov" za 4.000 €, t.j. svojich kamošov, preto na MHD už nezostalo. ;)
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Tak nech si tú škodu nárokuje, veď dopravca je povinný dodržovať cestovný poriadok, to je záväzný dokument. Za zlú situáciu na cestách však vodič nemôže.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ukradol električku? :)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 


Najčítanejšie na Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop