Už v úvode tlačovej správy zdôrazňuje výrobca, že nová Panamera zlučuje v sebe dôslednejšie než doterajší model dva protichodné charaktery: výkonnosť pravého športového vozidla s pohodlím luxusnej limuzíny. Nový model nevznikol len obvyklou modernizáciou doterajšieho modelu, ale ide v podstate o celkom nové vozidlo - aj keď si, samozrejme, ponecháva typické dizajnérske rysy. Znížením strechy nad zadnými sedadlami sa Panamera svojím celkovým vzhľadom priblížila dizajnérskej ikone - modelu 911.
Zväčšené vonkajšie rozmery
Nová Panamera je dlhá 5 049 mm (nárast o 34 mm), široká 1 937 mm (+6 mm) a vysoká 1 423 mm (+5 mm). Rázvor podvozku vzrástol o 30 mm, na 2 950 mm, čo tiež prispelo k dynamickejšiemu vzhľadu vozidla. Predné kolesá boli posunuté viac dopredu, čím sa predný previs skrátil. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40:20:40, batožinový priestor má základný objem 495 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 304 litrov. Konštruktéri popracovali na zdokonalení podvozku s cieľom ďalšieho zvýšenia bezpečnosti jazdy i zlepšenia dynamických vlastností.
Vzduchový pružiaci systém
Panamera je vystrojená vzduchovým pružiacim systémom s novou trojkomorovou technológiou, tlmičmi s elektronickou reguláciou tuhosti, systémom aktívneho potláčania nakláňania karosérie v zatáčkach a novým elektromechanickým riadením. Nový je aj systém riadenia zadných kolies, adaptovaný zo systému v modeloch 918 Spyder a 911 Turbo - zadné kolesá sa môžu natáčať až o 2,8 stupňa, či prináša zmenšenie priemeru otáčania (z 11,9 m na 11,4 m) i zvýšenie stability pri vyšších rýchlostiach.
Hliníkové diely karosérie
K zníženiu hmotnosti vozidla prispelo to, že kapota motora, zadné veko, strecha i blatníky sú zhotovené z hliníka. Supermoderné informačné technológie sa „nasťahovali" do kokpitu, v ktorom prevládajú dotykové panely a individuálne konfigurovateľné displeje. Akousi symbolickou spomienkou na minulosť je klasický ručičkový otáčkomer uprostred prístrojového panela.
Bezpečnejšie za tmy
Novinkou medzi asistenčnými systémami je systém nočného videnia na báze infračervenej kamery, ktorý upozorní vodiča zavčasu na ľudí či väčšie zvieratá na ceste. Pri uvádzaní na trh (v novembri) budú pre novú Panameru k dispozícii tri nové motory, prepĺňané dvomi turbodúchadlami. Všetky motory sú kombinované s pohonom všetkých kolies a osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Najvýkonnejší motor má 404 kW
Štvorlitrový turbodieselový motor výkonu 310 kW poháňa model Panamera 4S Diesel, ktorý má maximálnu rýchlosť 285 km/h a je tak najrýchlejším sériovým modelom so vznetovým motorom. Benzínový 2,9-litrový šesťvalec vyvíja výkon 324 kW, najvýkonnejší štvorlitrový osemvalec má výkon 404 kW.
Medzi digitálnymi displejmi tróni ručičkový otáčkomer. Do výstroja luxusnej športovej limuzíny patrí aj systém nočného videnia, ktorý vodiča upozorní na prítomnosť človeka alebo zvieraťa na ceste. Foto: Porsche
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.