Ide o verzie 740e iPerformance, 740Le iPerformance s predĺženým rázvorom a 740Le xDrive iPerformance s pohonom všetkých kolies. Hnacia jednotka hybridných modelov pozostáva z prepĺňaného benzínového motora a elektromotora. Pohonný systém je odvodený od technológie eDrive, ktorú bavorská automobilka vyvinula na pohon vozidiel svojej podznačky BMW i. Hlavná hnacia jednotka nových hybridných modelov radu 7 je dvojlitrový štvorvalec, patriaci do novej rodiny motorov, ktorú firma BMW označuje názvom Efficient Dynamics, čiže čosi ako účinná (efektívna) dynamika. Motor vyvíja maximálny výkon 190 kW a je tak najvýkonnejší štvorvalec, aký kedy firma BMW montovala do sériového modelu. Svoj najvyšší krútiaci moment 400 Nm dosahuje motor v širokom rozpätí od 1 550 do 4 400 ot/min. Spaľovaciemu motoru „pomáha" synchrónny elektromotor, budený permanentnými magnetmi. Elektromotor, integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky Steptronic, má maximálny výkon 83 kW a hneď po zapnutí je k dispozícii jeho maximálny krútiaci moment (250 Nm). Najvyšší výkon celej hybridnej hnacej sústavy je 240 kW. Zdroj elektrickej energie je vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria s netto kapacitou 7,4 kWh, uložená pod zadnými sedadlami. Batéria tak nezmenšuje batožinový priestor, ktorého objem je 420 litrov. Batériu možno dobíjať jednoduchým pripojením do bežnej domácej zásuvky (plug-in znamená zasunúť či zastrčiť). Hybridné „sedmičky" zrýchlia z pokoja na 100 km/h za 5,3 - 5,5 sekundy. Dojazd na čisto elektrický pohon sa pohybuje od 44 do 48 km pre verzie s pohonom zadných kolies, pre verziu s pohonom 4x4 je to 41 až 45 km.
Elegantný kokpit hybridných modelov radu 7. Hybridný model BMW 740Le xDrive iPerformance zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy a v čisto elektrickom režime dokáže prejsť 41 km až 45 km. Foto: BMW
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.