Medzi rozhodnutia, ktoré sú na hranici racionality a iracionality, patrí napríklad - teda aspoň podľa mňa - rozhodovanie o tom, či kúpiť päťdverový model so šikmou zadnou časťou (hatchback) alebo rovnaký typ, ale so štvordverovou karosériou so stupňovitou zadnou časťou, teda sedan. Sú krajiny, v ktorých motoristi preferujú hatchbacky a sú také (je ich ale menej), v ktorých sú stále v móde klasické sedany. Aby vyhoveli obom kategóriám motoristov, ponúka niekoľko automobiliek niektoré svoje typy s obomi druhmi karosérie - teda ako hatchback i sedan.
Hatchback mal premiéru vlani
K týmto automobilkám patrí aj francúzska firma Renault, ktorá nedávno oznámila, že rozširuje svoju ponuku radu Mégane aj o sedan. Pôjde už o tretiu karosársku verziu obľúbeného modelu Mégane - päťdverový hatchback mal premiéru v minulom roku, v marci tohto roka k nemu pribudlo kombi (nazvané tradične Estate).
Stupňovitá zadná časť
Nový štvordverový sedan Mégane sa od svojho päťdverového súrodenca odlišuje prakticky len stupňovitou zadnou časťou. Kompaktná limuzína sa vyznačuje dynamickým dizajnom s vyváženými proporciami. Široká panoramatická strecha opticky prepája čelné okno so zadným. Priestranná karoséria ponúka mimoriadne veľa priestoru aj cestujúcim na zadných sedadlách. Batožinový priestor má základný objem 508 litrov (podľa metodiky Združenia nemeckého automobilového priemyslu).
Otváranie bez použitie rúk
Zadné veko sa za príplatok dá otvoriť bez použitia rúk, čo oceníme, keď v oboch rukách „vláčime" nákupy. V interiéri nájdeme množstvo technologických vymožeností, ktorými je sedan vybavený buď sériovo alebo za príplatok. Ide napríklad o o sedempalcový farebný displej na báze tekutých kryštálov (LCD), 8,7-palcový multimediálny displej i farebný priehľadový (head-up) displej.
Automatické zaparkovanie
K dispozícii je aj asistenčný systém na automatické zaparkovanie, systém automatického núdzového brzdenia i systém varovania pri neúmyselnom opúšťaní jazdného pruhu. Vozidlo môže byť vybavené aj systémom Multi Sense, ktorý vodičovi umožňuje nastaviť v niekoľkých stupňoch charakteristiku motora a prevodovky, podvozok, prezentáciu údajov na prístrojovom paneli i osvetlenie interiéru. Pre nový sedan Mégane je k dispozícii sortiment pohonných jednotiek, tvorený dvomi benzínovými a tromi vznetovými motormi.
Motory pokrývajú rozsah výkonov od 66 do 96 kW
Benzínový motor s výkonom 85 kW môže byť kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru, motor s výkonom 96 kW spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou alebo so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vznetové motory majú výkon 66, 81 a 96 kW.
Zadná časť sedanu Mégane. Sortiment pohonných jednotiek tvoria dva benzínové motory s výkonom 85 a 96 kW a trojica vznetových motorov pokrývajúcich rozsah od 66 do 96 kW. Foto: Renault
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.