Korzár logo Korzár

Audi A5 druhej generácie

Nemecká automobilka Audi si zvolila na predstavenie novej generácie svojich kupé A5 a S5 tú najjednoduchšiu alternatívu.

Nové kupé Audi S5. Model S5 je špičkovým modelom radu A5 a na jeho pohon slúži trojlitrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 260 kW.Nové kupé Audi S5. Model S5 je špičkovým modelom radu A5 a na jeho pohon slúži trojlitrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 260 kW. (Zdroj: AUDI)

Nemecká automobilka Audi si zvolila na predstavenie novej generácie svojich kupé A5 a S5 tú najjednoduchšiu alternatívu - nové modely mali svetovú premiéru priamo v sídle automobilky v meste Ingolstadt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn nových modelov nadväzuje na dizajn prvej generácie A5 a S5, predstavenej pred deviatimi rokmi. Tvary prvej generácie navrhol dnes už bývalý šéfdizajnér firmy Audi, taliansky dizajnér Walter de'Silva, ktorý o modeli A5 povedal, že „je to najkrajšie auto, ktoré som nakreslil".

Dizajn nových modelov preberá tie najlepšie prvky z dizajnu doterajšieho modelu a vyznačuje sa nižšou a širšou prednou maskou typického tvaru.

SkryťVypnúť reklamu

Modulárna podvozková plošina

Pokiaľ ide o konštrukciu vozidla, nemajú nové modely s tými doterajšími veľa spoločného. Nové športové modely A5 a S5 sú postavené na modulárnej podvozkovej plošine, určenej pre vozidlá s pozdĺžne uloženým motorom.

Rázvor podvozku narástol o 12 mm. Vďaka použitiu novej podvozkovej plošiny sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o približne 60 kg.

Najnižší súčiniteľ odporu vzduchu

Špecialistom na aerodynamiku sa podarilo doladiť tvary kupé tak, že jeho súčiniteľ aerodynamického odporu je len 0,25, čo je najnižšia hodnota v triede, do ktorej A5 patrí. Kupé má vyslovene športové proporcie - jeho dĺžka je 467 cm a výška len 137 cm.

Batožinový priestor má základný objem 465 litrov, čo je o 10 litrov viac ako u predchodcu. Zadné operadlo je delené v pomere 40:20:40 percent a dá sa ľahko sklopiť dopredu páčkami v batožinovom priestore.

SkryťVypnúť reklamu

V Nemecku s piatimi motormi

Na nemecký trh príde nové kupé A5 s piatimi motormi - dvomi typu FFSI (prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva) a tromi TDI (turbodieselové).

Rozsah výkonov sa podstatne rozšíril a siaha teraz od 140 kW do 210 kW. V porovnaní s doterajšími modelmi narástol výkon motorov až o 17 kW, pričom priemerná spotreba klesla až o 22 %.

Verzia S5 má trojlitrový šesťvalec

Športová verzia S5 jazdí vo svojej vlastnej lige a na jej pohon slúži trojlitrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 260 kW, čo je o 15 kW viac ako u predchádzajúceho modelu.

Pre každý motor je k dispozícii optimálna prevodovka. Pre štvorvalce a trojlitrový motor TDI výkonu 160 kW je k dispozícii šesťstupňová manuálna prevodovka alebo sedemstupňová automatická prevodovka S tronic.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit prevzatý z modelu A4

Špičkový vznetový motor (210 kW) a motor modelu S5 je kombinovaný s osemstupňovou prevodovkou tiptronic. Kokpit nových kupé je v podstate bezo zmeny prevzatý z modelu A4.

Nové kupé Audi A5 a S5 prídu na trh na jeseň a pustia sa do konkurencie s takými športovými modelmi, akými sú napríklad BMW radu 4, Cadillac ATS, Lexus RC či kupé Mercedes-Benz triedy C.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 014
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 621
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 317
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 093
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 095
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 862
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 708
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 141
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  2. Ľubomír Maretta: Die Bank
  3. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  4. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  5. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  6. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  7. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  8. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 030
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 891
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 850
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 096
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 635
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  2. Ľubomír Maretta: Die Bank
  3. Peter Gregor: Project Gregus - Purple Sky Beloved
  4. Otilia Horrocks: Agent 00F: Spis „Záhadná evaporácia“ / fikcia a fejtón v jednom/
  5. Pavol Kéri: ČSOB Maratón - 20 rokov
  6. Tomáš Kiebel: AI rubrika: Doba promptová, alebo víťaz je ten čo má predstavivosť
  7. Lukáš Čelinák: Ficova neutralita a jej (ne)výhody v kontexte vojny na Ukrajine
  8. Dávid Polák: Ako Československé stíhačky zachránili Izrael
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 14 030
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 891
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 850
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 096
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 941
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 635
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 367
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu