Nemecká automobilka Audi si zvolila na predstavenie novej generácie svojich kupé A5 a S5 tú najjednoduchšiu alternatívu - nové modely mali svetovú premiéru priamo v sídle automobilky v meste Ingolstadt.
Dizajn nových modelov nadväzuje na dizajn prvej generácie A5 a S5, predstavenej pred deviatimi rokmi. Tvary prvej generácie navrhol dnes už bývalý šéfdizajnér firmy Audi, taliansky dizajnér Walter de'Silva, ktorý o modeli A5 povedal, že „je to najkrajšie auto, ktoré som nakreslil".
Dizajn nových modelov preberá tie najlepšie prvky z dizajnu doterajšieho modelu a vyznačuje sa nižšou a širšou prednou maskou typického tvaru.
Modulárna podvozková plošina
Pokiaľ ide o konštrukciu vozidla, nemajú nové modely s tými doterajšími veľa spoločného. Nové športové modely A5 a S5 sú postavené na modulárnej podvozkovej plošine, určenej pre vozidlá s pozdĺžne uloženým motorom.
Rázvor podvozku narástol o 12 mm. Vďaka použitiu novej podvozkovej plošiny sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o približne 60 kg.
Najnižší súčiniteľ odporu vzduchu
Špecialistom na aerodynamiku sa podarilo doladiť tvary kupé tak, že jeho súčiniteľ aerodynamického odporu je len 0,25, čo je najnižšia hodnota v triede, do ktorej A5 patrí. Kupé má vyslovene športové proporcie - jeho dĺžka je 467 cm a výška len 137 cm.
Batožinový priestor má základný objem 465 litrov, čo je o 10 litrov viac ako u predchodcu. Zadné operadlo je delené v pomere 40:20:40 percent a dá sa ľahko sklopiť dopredu páčkami v batožinovom priestore.
V Nemecku s piatimi motormi
Na nemecký trh príde nové kupé A5 s piatimi motormi - dvomi typu FFSI (prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva) a tromi TDI (turbodieselové).
Rozsah výkonov sa podstatne rozšíril a siaha teraz od 140 kW do 210 kW. V porovnaní s doterajšími modelmi narástol výkon motorov až o 17 kW, pričom priemerná spotreba klesla až o 22 %.
Verzia S5 má trojlitrový šesťvalec
Športová verzia S5 jazdí vo svojej vlastnej lige a na jej pohon slúži trojlitrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 260 kW, čo je o 15 kW viac ako u predchádzajúceho modelu.
Pre každý motor je k dispozícii optimálna prevodovka. Pre štvorvalce a trojlitrový motor TDI výkonu 160 kW je k dispozícii šesťstupňová manuálna prevodovka alebo sedemstupňová automatická prevodovka S tronic.
Kokpit prevzatý z modelu A4
Špičkový vznetový motor (210 kW) a motor modelu S5 je kombinovaný s osemstupňovou prevodovkou tiptronic. Kokpit nových kupé je v podstate bezo zmeny prevzatý z modelu A4.
Nové kupé Audi A5 a S5 prídu na trh na jeseň a pustia sa do konkurencie s takými športovými modelmi, akými sú napríklad BMW radu 4, Cadillac ATS, Lexus RC či kupé Mercedes-Benz triedy C.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.