Tradičná talianska automobilka Alfa Romeo, založená v roku 1910, sa v období medzi dvomi svetovými vojnami etablovala ako výrobca výkonných, štylisticky pôsobivých a exkluzívnych športových vozidiel.
Od polovice 50. rokov minulého storočia sa značka Alfa Romeo svojimi modelmi Giulietta a neskôr Giulia postupne vypracovala na progresívneho veľkosériového výrobcu automobilov.
Limuzína strednej triedy Giulia (Júlia), predstavená v roku 1962, sa stala pionierom novej triedy športových limuzín, ktorý sa čoskoro dočkal nasledovníkov od iných firiem - bol to napríklad model BMW 1500.
V ostatných desaťročiach však stratili modely firmy Alfa Romeo takpovediac svoj šmrnc a časť jej fanúšikov presedlala najmä na športové modely automobiliek BMW, Mercedes-Benz a Audi.
Úplne novou generáciou legendárneho modelu Giulia sa Alfa Romeo pokúsi privábiť svoje „stratené ovečky" späť.
Dizajnérom sa podarilo novému modelu Giulia dať atraktívny vzhľad s nezameniteľnou prednou maskou, ktorú firma používa prakticky od svojho založenia.
Taliansky výrobca sa vracia k svojim koreňom aj pokiaľ ide o technickú koncepciu - motor poháňa, tak ako naposledy u modelu Alfa 75, zadné kolesá.
Giulia je postavená na podvozku s rázvorom 282 cm, dĺžka vozidla je 464 cm, šírka je 202 cm a výška 143 cm.
Batožinový priestor má základný objem 480 litrov. Ponuka motorov sa zatiaľ obmedzuje na tri vznetové motory a jeden benzínový. Naftové motory sú zastúpené tromi verziami nového 2,2-litrového turbodieselového motora s výkonmi 100 kW, 110 kW a 132 kW.
Špičkový model s doplnkovým označením QV (quadrifoglio verde, čiže zelený štvorlístok) je poháňaný 2,9-litrovým prepĺňaným vidlicovým šesťvalcom od firmy Ferrari, ktorý vyvíja 375 kW. Giulia QV zrýchli na stovku za 3,9 s a jej maximálna rýchlosť je 307 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.