Korzár logo Korzár

Alfa Romeo Giulia

Úplne novou generáciou legendárneho modelu sa Alfa Romeo pokúsi privábiť svoje stratené ovečky späť.

Alfa Romeo Giulia v špičkovej verzii Quadrifoglio Verde. Na pohon verzie „zelený štvorlístok" slúži 2,9-litrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec, vyrábaný firmou Ferrari a vyvíjajúci výkon 375 kW.Alfa Romeo Giulia v špičkovej verzii Quadrifoglio Verde. Na pohon verzie „zelený štvorlístok" slúži 2,9-litrový prepĺňaný vidlicový šesťvalec, vyrábaný firmou Ferrari a vyvíjajúci výkon 375 kW. (Zdroj: Alfa Romeo)

Tradičná talianska automobilka Alfa Romeo, založená v roku 1910, sa v období medzi dvomi svetovými vojnami etablovala ako výrobca výkonných, štylisticky pôsobivých a exkluzívnych športových vozidiel.

Od polovice 50. rokov minulého storočia sa značka Alfa Romeo svojimi modelmi Giulietta a neskôr Giulia postupne vypracovala na progresívneho veľkosériového výrobcu automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Limuzína strednej triedy Giulia (Júlia), predstavená v roku 1962, sa stala pionierom novej triedy športových limuzín, ktorý sa čoskoro dočkal nasledovníkov od iných firiem - bol to napríklad model BMW 1500.

SkryťVypnúť reklamu

V ostatných desaťročiach však stratili modely firmy Alfa Romeo takpovediac svoj šmrnc a časť jej fanúšikov presedlala najmä na športové modely automobiliek BMW, Mercedes-Benz a Audi.

Úplne novou generáciou legendárneho modelu Giulia sa Alfa Romeo pokúsi privábiť svoje „stratené ovečky" späť.

Dizajnérom sa podarilo novému modelu Giulia dať atraktívny vzhľad s nezameniteľnou prednou maskou, ktorú firma používa prakticky od svojho založenia.

Taliansky výrobca sa vracia k svojim koreňom aj pokiaľ ide o technickú koncepciu - motor poháňa, tak ako naposledy u modelu Alfa 75, zadné kolesá.

Giulia je postavená na podvozku s rázvorom 282 cm, dĺžka vozidla je 464 cm, šírka je 202 cm a výška 143 cm.

Batožinový priestor má základný objem 480 litrov. Ponuka motorov sa zatiaľ obmedzuje na tri vznetové motory a jeden benzínový. Naftové motory sú zastúpené tromi verziami nového 2,2-litrového turbodieselového motora s výkonmi 100 kW, 110 kW a 132 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Špičkový model s doplnkovým označením QV (quadrifoglio verde, čiže zelený štvorlístok) je poháňaný 2,9-litrovým prepĺňaným vidlicovým šesťvalcom od firmy Ferrari, ktorý vyvíja 375 kW. Giulia QV zrýchli na stovku za 3,9 s a jej maximálna rýchlosť je 307 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 352
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 559
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 145
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 267
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 127
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 713
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 231
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 453
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 597
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 713
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 231
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 453
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 597
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu