Korzár logo Korzár
Sobota, 16. december, 2017 | Meniny má Albína
Pridajte si svoje mesto

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

Nemecká automobilka predstavila nedávno nový prírastok do rodiny svojich športovo-úžitkových modelov triedy GLC.

Nový model Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC. Firma AMG vystrojila nový model prepĺňaným trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom, ktorý vyvíja maximálny výkon 270 kW.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Nemecká automobilka Mercedes-benz predstavila nedávno nový prírastok do rodiny svojich športovo-úžitkových modelov triedy GLC.

Modely GLC sa doteraz dodávali len so štvorvalcovými motormi, najnovší model Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC je už poháňaný šesťvalcovým motorom.

Ako vyplýva už z označenia nového modelu, hlavnú úlohu pri jeho vzniku mali konštruktéri a technici firmy AMG, ktorá sa od svojho vzniku venuje športovým úpravám sériových mercedesov a ktorá v súčasnosti je už dcérskou spoločnosťou firmy Mercedes.

Trojlitrový vidlicový šesťvalec

Firma AMG vystrojila model GLC rovnakým šesťvalcovým motorom, aký montuje do modelov Mercedes-AMG C 43 a E43. Ide o trojlitrový vidlicový šesťvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Tento motor dosahuje maximálny výkon 270 kW, pričom na maximálnej hodnote sa výkon udržuje v rozsahu od 5 500 do 6 000 ot/min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 520 Nm a na tejto hodnote si ju motor udržuje v rozpätí od 2 500 do 4 500 ot/min.

Poháňané sú všetky štyri kolesá

Ako naznačuje výraz 4MATIC v označení vozidla, je nový model sériovo vystrojený pohonom všetkých štyroch kolies. V základnom režime - teda pri dobrých adhéznych podmienkach všetkých kolies - sa krútiaci moment motora rozdeľuje v pomere 31 percent na prednú nápravu a 69 percent na zadnú nápravu.

Ak dôjde k zníženiu adhézie kolies niektorej nápravy, systém upraví pomer rozdelenia momentu tak, aby sa dosiahli optimálne trakčné vlastnosti.

Deväťstupňová automatická prevodovka

O prenos výkonu motora na kolesá sa stará deväťstupňová automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorej riadiaci systém bol špeciálne upravený pre model GLC 43 4MATIC.

Prevodovka má niekoľko režimov činnosti, pričom v režimoch Sport a Sport Plus má aj funkciu tzv. medziplynu (ten poznajú už len majitelia veteránov, ktoré nie sú vystrojené synchronizovanou prevodovkou). K dispozícii je aj manuálny režim, pri ktorom vodič mení prevodové stupne páčkami na volante.

Pri „plachtení" motor beží len na voľnobeh

V programe ECO si môže vodič pri rýchlostiach jazdy od 60 km/h do 160 km/h zapnúť funkciu „plachtenia" - to znamená, že spojka sa rozpojí a motor prejde na voľnobežný režim, čo prispieva k úspore paliva. Podvozok je vystrojený vzduchovým pružiacim systémom a tlmičmi s meniteľnou tuhosťou.

Brzdová sústava s kompozitnými kotúčmi má vpredu štvorpiestikové strmene, vzadu jednopiestikové plávajúce strmene. Typickými dizajnérskymi prvkami firmy AMG sa exteriér vozidla odlišuje od bežných modelov GLC.

Na trh príde v júni

Výkonný športovo-úžitkový model GLC 43 4MATIC zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Priemerná spotreba tohto vozidla, ktoré sa už v júni objaví aj na našom trhu, je v meste 10,8 l/100 km, mimo mesta 6,9 l/100 km a kombinovaná spotreba podľa normy NEFZ je 8,3 l/100 km.

Neprehliadnite tiež

Nebezpečné vianočné svetielka dorazili aj do Košíc

Slovenská obchodná inšpekcia varuje pred ich kúpou a používaním.

Príbehy Košičanov, ktorí pre náboženstvo okúsili zlobu režimu

Máriu Slodičákovú potrestali za rozmnoženie básne

Absolvovala nejeden výsluch, niekedy strávila na ŠtB aj dvanásť hodín.

Klasické filmové rozprávky nesmú pri vianočnom stromčeku chýbať

Viete, kde sa nakrúcali a čo sa dialo v zákulisí?

Oslávila 103 rokov, je veľká optimistka

Prešovčanka Anna Zaťková si rada zdriemne, stále srší energiou.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vrátia vám sluch a narovnajú krivý palec. Čudné inzeráty lákajú na šmejdy

Načúvací prístroj alebo strojček, ktorý narovnáva krivý palec na nohe, by si ľudia mali vyberať u lekára, nie v inzerátoch.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch. Prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme urobili chybu.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 16 510
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 680
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 642
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 541
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 228
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 050
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 670
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 568
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 501
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 014

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop