Korzár logo Korzár

Unikátne predĺžené Audi A8 L

Automobilky, vyrábajúce luxusnejšie vozidlá, sú občas konfrontované s požiadavkou vyrobiť unikátnu a jedinečnú modifikáciu sériového modelu.

Unikátna predĺžená limuzína Audi A8 L Extended. Limuzína má rázvor predĺžený na 422 cm, jej celková dĺžka je 636 cm a na jej pohon slúži trojlitrový benzínový motor výkonu 228 kW.Unikátna predĺžená limuzína Audi A8 L Extended. Limuzína má rázvor predĺžený na 422 cm, jej celková dĺžka je 636 cm a na jej pohon slúži trojlitrový benzínový motor výkonu 228 kW. (Zdroj: Audi)

Automobilky, vyrábajúce luxusnejšie vozidlá, sú občas konfrontované s požiadavkou vyrobiť unikátnu a jedinečnú modifikáciu sériového modelu, spĺňajúcu špecifické požiadavky kupujúceho.

S takouto požiadavkou sa nedávno stretla aj nemecká automobilka Audi - a keďže pre ňu je zákazník pánom, dokázala náročnej požiadavke vyhovieť. Výsledkom je v jednom exemplári vyrobený model Audi A8 L extended, určený pre nemenovaného (ale určite veľmi solventného) európskeho objednávateľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Základom unikátnej, v jedinom kuse zhotovenej reprezentačnej limuzíny, je - ako to vyplýva z označenia - sériový model A8 L, čiže predĺžená á-osmička. Doplnkové označenie extended znamená, že už aj tak predĺžený model bol ešte viac predĺžený, a to poriadne.

SkryťVypnúť reklamu

Rázvor unikátneho audi je 422 cm, čo je temer toľko, ako je celková dĺžka Fabie combi. Celková dĺžka narástla na neuveriteľných 636 cm, takže vozidlo by sa do našich štandardných sídliskových garáží nevošlo. Vývoj a výroba limuzíny formátu XXL trvali približne jeden rok, pričom mimoriadna pozornosť bola venovaná dosiahnutiu požadovanej tuhosti superdlhej karosérie i splneniu všetkých bezpečnostných kritérií.

Vo vozidle sú tri rady po dvoch sedadlách, poskytujúcich cestujúcim mimoriadne pohodlie, pričom všetci cestujúci sedia v smere jazdy. Vďaka 240 cm dlhému strešnému oknu pôsobí interiér presvetleným dojmom. Cestujúcim v každom rade sedadiel je k dispozícii roletka, ktorou si môžu svoju časť strechy zatieniť.

Na pohon unikátnej limuzíny slúži trojlitrový prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorého maximálny výkon je 228 kW a najvyšší krútiaci moment je 440 Nm. Temer dve a pol tony vážiaca limuzína zrýchli na 100 km/h za 7,1 sekundy a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

audi-a8-extended-int._r9144_res.jpg

V luxusnom interiéri sú tri rady sedadiel. Cestujúci v treťom rade sedia na elektricky prestaviteľných sedadlách a majú k dispozícii vlastný informačno-zábavný systém i chladničku. Foto: Audi

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 371
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 176
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 271
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 5 953
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 106
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 059
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 231
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 088
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 405
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 864
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 62 845
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 181
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 490
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 978
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 684
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  3. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  6. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  8. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 405
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 864
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 62 845
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 181
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 490
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 674
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 978
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 684
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu