Korzár logo Korzár
Utorok, 25. júl, 2017 | Meniny má Jakub

Aston Martin DB11. Britské superšportové kupé

Predstavujeme novinku britskej firmy Aston Martin, ktorú v roku 1913 založili Lionel Martin a Robert Bamford.

Model DB11 vzbudzoval v Ženeve veľký záujem. Na pohon nového britského superšportového auta slúži nový 5,2-litrový vidlicový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 447 kW.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Ešte stále máme v zásobe informácie o nových superšportových automobiloch, ktoré mali svetovú premiéru na ženevskom autosalóne.

Tentoraz predstavíme novinku britskej firmy Aston Martin, ktorú v roku 1913 založili Lionel Martin a Robert Bamford a ktorá svoj prvý model predstavila v roku 1915. V roku 1947 sa stal šéfom firmy David Brown a jeho iniciálky DB sa dodnes objavujú v označení niektorých modelov Aston Martin.

V súčasnosti je Aston Martin jedným z mála britských výrobcov automobilov, ktoré sú ešte v britských rukách.

Hliníková nosná štruktúra

V Ženeve predstavila firma Aston Martin dlho očakávaný model DB11, ktorý je náhradou za model DB9. Nový model DB11 je prvým vozidlom, ktoré firma uvádza na trh v rámci svojho plánu Druhé storočie.

Kupé DB s usporiadaním sedadiel 2+2 (zadné sedadlá sú v podstate vhodné len pre deti) má nosnú štruktúru zhotovenú z lepených hliníkových profilov. Rámy dverí sú zhotovené z ľahkého horčíka.

Adaptívne tlmiče s tromi charakteristikami

Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 805 mm, predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy.

Adaptívne tlmiče majú tri vodičom voliteľné charakteristiky. Dĺžka vozidla je 4 739 mm, šírka bez zrkadiel je 1 940 mm, šírka so zrkadlami je 2 060 mm a výška kupé je 1 279 mm. Hmotnosť vozidla bez prevádzkových náplní je 1 770 kg, batožinový priestor má objem 270 litrov.

Nový 5,2-litrový dvanásťvalec

Pohonnou jednotkou kupé je nový, firmou Aston Martin vyvinutý 5,2-litrový vidlicový dvanásťvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov. Maximálny výkon motora je 447 kW pri 6 500 ot/min, svoj najvyšší krútiaci moment 700 Nm si motor udržuje v rozsahu od 1 500 do 5 000 ot/min.

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky, umiestnenej na zadnej náprave.

Usporiadanie typu transaxle

Hnací hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je zhotovený z uhlíkových kompozitov. Usporiadanie hnacej sústavy s motorom vpredu a prevodovkou vzadu sa nazýva transaxle a jeho výhodou je optimálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy - u modelu DB11 pripadá 51 % hmotnosti na prednú a 49 % na zadnú nápravu.

Vozidlo jazdí na desaťramenných 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú namontované pneumatiky Bridgestone S007.

Maximálna rýchlosť 322 km/h

Vodič má pred sebou 12-palcový displej na báze tekutých kryštálov, ktorý brilantne zobrazuje zvolené informácie.

Centrálne umiestnený osempalcový displej zobrazuje údaje informačno-zábavného systému.

Nové britské luxusné superšportové kupé Aston Martin DB11 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 322 km/h.

Neprehliadnite tiež

Výstavbu obchodného centra riešia dva protichodné dopravné posudky

V Prešove má vyrásť Forum, objavili sa obavy z problémov v doprave.

Lesniak: Aj my iba čakáme na rozhodnutie majiteľov

Situácia vo futbalovom VSS Košice je viac ako nepriehľadná.

V košickej zoo sa vyliahli mláďatá sovy laponskej

Až teraz ich môžu obdivovať návštevníci, doteraz boli v úkryte.

Kapitán Vancák i ďalší hráči podali výpoveď

Futbalový klub VSS Košice opúšťajú ďalší hráči.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Koho odfotili s Kollárom či Lipšicom? Politici a mafiáni na fotkách

Súd na kauciu prepustil z väzby Ľubomíra Kudličku, považovaného za šéfa gangu takáčovcov. Bol na prvej fotke spájajúcej mafiu a politika.

KOMENTÁRE

Dalík pootvoril pohľad do biznisu. Čo prezradia ostatní, napríklad Fico?

Topolánek nakoniec Dalíka na svoj pád nepotreboval.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. Cíťte sa v priestore príjemne
  3. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  5. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  6. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  8. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  9. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  10. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 791
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 883
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 511
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 403
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 068
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 2 866
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 650
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 016
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 080
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 908

Blogy SME


  1. Ján Zavacký: Dlhová brzda: Keď dávajú, treba brať.
  2. Ján Kukulský: Svadobné auto, veterán – aké sú možnosti?
  3. Martin Remeň: Rusinowa poľana
  4. Tatiana Repková: Existuje bezpodmienečná láska?
  5. Dominika Michaličová: Ľudský svet
  6. Miroslav Lajčák: Len si tak trochu kopnúť
  7. Paľo Zajac: Ficove trafiky za naše peniaze.
  8. Elena Antalová: Žehlička
  1. Eduard Heger: Čo sa skrýva za klesajúcou nezamestnanosťou? 11 557
  2. Jana Petkaničová: Otvorený list Barbore Hulinovej. 10 226
  3. Stanislav Martinčko: Dobrú chuť Slovensko II. ! 9 584
  4. Petra Nagyová: Môj otecko môj kráľ 9 376
  5. Stanislav Martinčko: Dobrú chuť Slovensko! 8 605
  6. Michal Drotován: Fiktívny park Rudolfa Kusého 8 298
  7. Jozef Chadim: Kto zastaví súdruha precedu? 7 567
  8. Mária Diamantová: 21. Hľadám pomoc – srdcia pre Ingu 7 382

    Už ste čítali?

    Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop