Korzár logo Korzár
Piatok, 20. júl, 2018 | Meniny má Iľja Eliáš
Nájdete nás na webe

Aston Martin DB11. Britské superšportové kupé

Predstavujeme novinku britskej firmy Aston Martin, ktorú v roku 1913 založili Lionel Martin a Robert Bamford.

Model DB11 vzbudzoval v Ženeve veľký záujem. Na pohon nového britského superšportového auta slúži nový 5,2-litrový vidlicový dvanásťvalec s maximálnym výkonom 447 kW.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Ešte stále máme v zásobe informácie o nových superšportových automobiloch, ktoré mali svetovú premiéru na ženevskom autosalóne.

Tentoraz predstavíme novinku britskej firmy Aston Martin, ktorú v roku 1913 založili Lionel Martin a Robert Bamford a ktorá svoj prvý model predstavila v roku 1915. V roku 1947 sa stal šéfom firmy David Brown a jeho iniciálky DB sa dodnes objavujú v označení niektorých modelov Aston Martin.

V súčasnosti je Aston Martin jedným z mála britských výrobcov automobilov, ktoré sú ešte v britských rukách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hliníková nosná štruktúra

V Ženeve predstavila firma Aston Martin dlho očakávaný model DB11, ktorý je náhradou za model DB9. Nový model DB11 je prvým vozidlom, ktoré firma uvádza na trh v rámci svojho plánu Druhé storočie.

Kupé DB s usporiadaním sedadiel 2+2 (zadné sedadlá sú v podstate vhodné len pre deti) má nosnú štruktúru zhotovenú z lepených hliníkových profilov. Rámy dverí sú zhotovené z ľahkého horčíka.

Adaptívne tlmiče s tromi charakteristikami

Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 805 mm, predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sú viacprvkové závesy.

Adaptívne tlmiče majú tri vodičom voliteľné charakteristiky. Dĺžka vozidla je 4 739 mm, šírka bez zrkadiel je 1 940 mm, šírka so zrkadlami je 2 060 mm a výška kupé je 1 279 mm. Hmotnosť vozidla bez prevádzkových náplní je 1 770 kg, batožinový priestor má objem 270 litrov.

Nový 5,2-litrový dvanásťvalec

Pohonnou jednotkou kupé je nový, firmou Aston Martin vyvinutý 5,2-litrový vidlicový dvanásťvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov. Maximálny výkon motora je 447 kW pri 6 500 ot/min, svoj najvyšší krútiaci moment 700 Nm si motor udržuje v rozsahu od 1 500 do 5 000 ot/min.

Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky, umiestnenej na zadnej náprave.

Usporiadanie typu transaxle

Hnací hriadeľ medzi motorom a prevodovkou je zhotovený z uhlíkových kompozitov. Usporiadanie hnacej sústavy s motorom vpredu a prevodovkou vzadu sa nazýva transaxle a jeho výhodou je optimálne rozloženie hmotnosti medzi nápravy - u modelu DB11 pripadá 51 % hmotnosti na prednú a 49 % na zadnú nápravu.

Vozidlo jazdí na desaťramenných 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú namontované pneumatiky Bridgestone S007.

Maximálna rýchlosť 322 km/h

Vodič má pred sebou 12-palcový displej na báze tekutých kryštálov, ktorý brilantne zobrazuje zvolené informácie.

Centrálne umiestnený osempalcový displej zobrazuje údaje informačno-zábavného systému.

Nové britské luxusné superšportové kupé Aston Martin DB11 zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 322 km/h.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 134
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 003
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 857
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 981
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 605
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 908
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 781
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 090
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948

Neprehliadnite tiež

Farmári reagujú na premiéra, z jeho prístupu sú znechutení

Počkajú si na september. V hre je stále aj ich návrat do Bratislavy.

Majiteľka nebankovky sľubovala 48-percentné ročné výnosy. Odsúdili ju za podvod

Za pyramídovú hru dostala najprv osem a pol roka, teraz štyri.

Päťdesiat mŕtvych. Jarovnice zmietla pred 20 rokmi prívalová vlna

Na extrémnej povodni sa podieľalo viacero faktorov.

Štartuje nová druholigová sezóna. Aj so šiestimi tímami z východu

Poprad zabojuje o Fortuna ligu, záchranu nespomína nik.

Na košické autobusy montujú cyklonosiče, využiť sa zatiaľ nedajú

Riešia ešte posledné technické a personálne problémy.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: V RTVS môže byť ohrozené vysielanie správ

Ľudia v spravodajstve končia, spor o verejnoprávnosť pokračuje.

Stĺpček Jakuba Fila

Ešte sa chceme tváriť, že vlci sú len zvedaví turisti a branci iba obľubujú pohyb?

Tajné služby o Nočných vlkoch mlčia.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop