Nové kombi je odvodené od modelu Mégane štvrtej generácie, ktorý mal svetovú premiéru na vlaňajšom autosalóne v Frankfurte. Nový Grandtour sa vyznačuje pôsobivejším a dynamickejšie pôsobiacim dizajnom. Rovnako ako nový Mégane aj z neho odvodený Grandtour narástol - rázvor podvozku sa zväčšil na 2 712 mm (plus o 11 mm), a dĺžka narástla na 4 626 mm (+ 67 mm). Výška vozidla sa však zmenšila o 20 mm, na 1 449 mm. Zadné sedadlá, delené v pomere 1/3:2/3, sú vystrojené systémom jednoduchého sklápania pomocou potiahnutia jednej páčky. Operadlo sedadla spolujazdca možno sklopiť dopredu, takže vo vozidle možno prepravovať predmety dlhé až 277 cm. Na pohon kombi Grandtour slúži široký sortiment zážihových a vznetových motorov, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 66 kW do 151 kW. Športová verzia Grandtour GT je vystrojená systémom riadenia všetkých kolies, nazvaným 4Control. Pri malých rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú proti smeru otočenia predných kolies, pri vyšších rýchlostiach v rovnakom smere ako predné, čím sa zvyšuje stabilita. Ďalšou novinkou, ktorú Renault predstavil v Ženeve, je štvrtá generácia kompaktného vanu Scénic, ktorého prvá generácia mala premiéru pred 20 rokmi - odvtedy sa na celom svete predalo temer päť miliónov týchto obľúbených vozidiel. Nový Scénic sa vyznačuje dynamickejším dizajnom s najnovšími štylistickými prvkami, typickým pre nové modely Renault. Van má rázvor predĺžený na 2 734 mm a jeho celková dĺžka sa zväčšila na 4 406 mm. Objem batožinového priestoru narástol na 572 litrov. O sortimente motorov uviedol výrobca zatiaľ len toľko, že ho tvorí šesť vznetových a dva benzínové motory.
Kompaktný van Renault Scénic štvrtej generácie. Nový Scénic má dynamickejšie rysy ako doterajší model a na jeho pohon je k dispozícii šesť vznetových a dva benzínové motory. Foto: Rado Mlýnek
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.