Korzár logo Korzár
Nedeľa, 24. jún, 2018 | Meniny má Ján
Nájdete nás na webe

Dánske hyperauto Zenvo. Vyrobia ich len pätnásť

Pokiaľ vás už nebaví čítať informácie o stále ďalších a ďalších superpšortových automobiloch, ktoré mali premiéru na ženevskom autosalóne, máte len jednu možnosť - preskočte tento článok.

Dánsky superšportiak Zenvo TS1. Model TS1 vznikol úpravami modelu ST1 a na jeho pohon slúži 5,9-litrový osemvalec, ktorého výkon výrobca nezverejnil.(Zdroj: Zenvo)

Verím ale, že to neurobíte a dozviete sa niečo o superšportovom automobile z dielne (skutočne z dielne, pretože ide o manufaktúrnu výrobu) firmy Zenvo. Len vďaka tejto firme sa Dánsko zaradilo medzi krajiny, vyrábajúce osobné automobily. V Ženeve predstavila firma Zenvo svoj nový superšportový automobil (nazýva ho hyperauto), ktorý vznikol vývojom doterajšieho modelu. S označením novinky sa výrobca nepáral - doterajší model bol označený ST1, prehodením písmen vzniklo označenie nového modelu, teda TS1.

Článok pokračuje pod video reklamou

Origálny vznik názvu firmy

Stručne spomeňme históriu firmy Zenvo. V roku 2004 sa stretol konštruktér pretekárskych vozidiel Troels Vollertsen s automobilovým dizajnérom a v hlavách týchto dvoch motoristických nadšencov sa zrodil plán na vývoj a stavbu dánskeho hyperauta: V roku 2007 (niektoré pramene uvádzajú iný rok) bola založená spoločnosť Zenvo Automotive, pričom názov Zenvo vraj vznikol skombinovaním posledných troch a prvých dvoch písmen Vollertsenovho priezviska (tak mne to vychádza na názov Senvo, ale to nás nemusí trápiť).

Prvý sériový model v roku 2011

Prototyp modelu ST1 debutoval v rámci 24-hodinových pretekov v Le Mans v roku 2009 a prvý sériový model bol vyrobený v roku 2011. Ono zase to príliš veľká séria nebola, pretože sa vyrobilo len 15 exemplárov modelu ST1 (kus po 800 000 eur). V rovnakom počte exemplárov bude vyrobený aj nový, v Ženeve predstavený model TS1. Do nového modelu boli zapracované pripomienky potenciálnych kupcov. Prevzatá bola nosná hliníková štruktúra (monokok) s oceľovými pomocnými rámami.

5,9-litrový vidlicový osemvalec

Modifikovaná bola predná časť, zadný spojler i zadný difuzér. Pozmenil sa aj prívod chladiaceho vzduchu k chladiču stlačeného vzduchu a výfukový systém. V podvozku je zabudovaný hydraulický systém na zdvíhanie prednej časti. Brzdové kotúče z uhlíkovo-keramického kompozitu majú väčší priemer než u doterajšieho modelu. Za hlavnú technickú novinku možno považovať nový 5,9-litrový vidlicový osemvalcový motor, prepĺňaný dvomi kompresormi.

Maximálny výkon 625 kW alebo 478 kW

Výrobca maximálny výkon tohto motora nezverejnil, ale v zahraničnej tlači sa objavili informácie, že v športovom móde má motor výkon 625 kW, v takzvanom „dažďovom" móde len 478 kW. Superšportový automobil TS1 je postavený na podvozku s rázvorom 3 055 mm, jeho dĺžka je 4 665 mm, šírka je 2 041 mm a výška 1 198 mm. Nový dánsky superšportiak ma maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 375 km/h, teda na rovnakú hodnotu, ako má model ST1. Ani cena novinky sa zrejme nebude veľmi odlišovať od ceny modelu ST1, takže by som počítal s tými 800 000 eurami...

zenvo-tsr_r3075_res.jpg

Verzia TSR je určená na preteky na okruhoch. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 375 km/h a jeho cena sa odhaduje na 800 000 eur. Foto: Rado Mlýnek

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 617
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 182
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 641
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 535
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 629
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 582
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 670
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 138
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 975
  10. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 3 946

Neprehliadnite tiež

Košiciam sa darí. Nezamestnanosť padla na štyri percentá

Týmito číslami dýchame na krk západu.

ROZHOVOR

Fero Fenič: Všetko v živote som robil pre radosť a v súlade so svedomím

Mal režírovať Pásla kone na betóne, no Zimková ho vraj podrazila.

Máte rovnaký vkus ako známe tváre z filmu a televízie?

Známe osobnosti nám prezradili svoje filmové chúťky.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kočner a Rusko do väzby nepôjdu, rozhodol súd

Špecializovaný trestný súd v sobotu viac ako osem hodín rozhodoval tom, či budú Kočner a Rusko stíhaní vo väzbe.

EKONOMIKA

Mestá už môžu vykázať staré autá z centier, ale veľmi nechcú

Ministerstvo vytvorilo priestor na vytváranie zón s nízkymi emisiami.


Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop