Korzár logo Korzár
Štvrtok, 14. december, 2017 | Meniny má Branislava, Bronislava
Pridajte si svoje mesto

Dánske hyperauto Zenvo. Vyrobia ich len pätnásť

Pokiaľ vás už nebaví čítať informácie o stále ďalších a ďalších superpšortových automobiloch, ktoré mali premiéru na ženevskom autosalóne, máte len jednu možnosť - preskočte tento článok.

Dánsky superšportiak Zenvo TS1. Model TS1 vznikol úpravami modelu ST1 a na jeho pohon slúži 5,9-litrový osemvalec, ktorého výkon výrobca nezverejnil.(Zdroj: Zenvo)

Verím ale, že to neurobíte a dozviete sa niečo o superšportovom automobile z dielne (skutočne z dielne, pretože ide o manufaktúrnu výrobu) firmy Zenvo. Len vďaka tejto firme sa Dánsko zaradilo medzi krajiny, vyrábajúce osobné automobily. V Ženeve predstavila firma Zenvo svoj nový superšportový automobil (nazýva ho hyperauto), ktorý vznikol vývojom doterajšieho modelu. S označením novinky sa výrobca nepáral - doterajší model bol označený ST1, prehodením písmen vzniklo označenie nového modelu, teda TS1.

Origálny vznik názvu firmy

Stručne spomeňme históriu firmy Zenvo. V roku 2004 sa stretol konštruktér pretekárskych vozidiel Troels Vollertsen s automobilovým dizajnérom a v hlavách týchto dvoch motoristických nadšencov sa zrodil plán na vývoj a stavbu dánskeho hyperauta: V roku 2007 (niektoré pramene uvádzajú iný rok) bola založená spoločnosť Zenvo Automotive, pričom názov Zenvo vraj vznikol skombinovaním posledných troch a prvých dvoch písmen Vollertsenovho priezviska (tak mne to vychádza na názov Senvo, ale to nás nemusí trápiť).

Prvý sériový model v roku 2011

Prototyp modelu ST1 debutoval v rámci 24-hodinových pretekov v Le Mans v roku 2009 a prvý sériový model bol vyrobený v roku 2011. Ono zase to príliš veľká séria nebola, pretože sa vyrobilo len 15 exemplárov modelu ST1 (kus po 800 000 eur). V rovnakom počte exemplárov bude vyrobený aj nový, v Ženeve predstavený model TS1. Do nového modelu boli zapracované pripomienky potenciálnych kupcov. Prevzatá bola nosná hliníková štruktúra (monokok) s oceľovými pomocnými rámami.

5,9-litrový vidlicový osemvalec

Modifikovaná bola predná časť, zadný spojler i zadný difuzér. Pozmenil sa aj prívod chladiaceho vzduchu k chladiču stlačeného vzduchu a výfukový systém. V podvozku je zabudovaný hydraulický systém na zdvíhanie prednej časti. Brzdové kotúče z uhlíkovo-keramického kompozitu majú väčší priemer než u doterajšieho modelu. Za hlavnú technickú novinku možno považovať nový 5,9-litrový vidlicový osemvalcový motor, prepĺňaný dvomi kompresormi.

Maximálny výkon 625 kW alebo 478 kW

Výrobca maximálny výkon tohto motora nezverejnil, ale v zahraničnej tlači sa objavili informácie, že v športovom móde má motor výkon 625 kW, v takzvanom „dažďovom" móde len 478 kW. Superšportový automobil TS1 je postavený na podvozku s rázvorom 3 055 mm, jeho dĺžka je 4 665 mm, šírka je 2 041 mm a výška 1 198 mm. Nový dánsky superšportiak ma maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 375 km/h, teda na rovnakú hodnotu, ako má model ST1. Ani cena novinky sa zrejme nebude veľmi odlišovať od ceny modelu ST1, takže by som počítal s tými 800 000 eurami...

zenvo-tsr_r3075_res.jpg

Verzia TSR je určená na preteky na okruhoch. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 375 km/h a jeho cena sa odhaduje na 800 000 eur. Foto: Rado Mlýnek

Neprehliadnite tiež

Starosta Krásnej Rómov aj tak presťahuje. Radšej už neprezradí kam

Vraj to nebude ani mestský sociálny byt, ani útulok.

Na apartmány súhlas nedostali. Premenovali ich na ubytovne

Útvar hlavného architekta bol proti. Už nie je.

Prešov čaká Turčanovej najväčší investičný rok

Čo všetko sa v meste urobí? Aj o tom rozhodli poslanci.

Na Bikoši je rušno, začali stavať polyfunkčný objekt

Ďalšie nové byty by mali pribudnúť v blízkej budúcnosti na Sídlisku IIl.

ROZHOVOR

Spišiak Filinský už tretiu sezónu pôsobí na Apeninskom polostrove

Aktuálne si oblieka dres turínskeho tímu FC.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

TV

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 849
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 923
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 626
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 245
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 224
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 086
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 001
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 984
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 641
  10. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 411

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop