Korzár logo Korzár

Dánske hyperauto Zenvo. Vyrobia ich len pätnásť

Pokiaľ vás už nebaví čítať informácie o stále ďalších a ďalších superpšortových automobiloch, ktoré mali premiéru na ženevskom autosalóne, máte len jednu možnosť - preskočte tento článok.

Dánsky superšportiak Zenvo TS1. Model TS1 vznikol úpravami modelu ST1 a na jeho pohon slúži 5,9-litrový osemvalec, ktorého výkon výrobca nezverejnil.Dánsky superšportiak Zenvo TS1. Model TS1 vznikol úpravami modelu ST1 a na jeho pohon slúži 5,9-litrový osemvalec, ktorého výkon výrobca nezverejnil. (Zdroj: Zenvo)

Verím ale, že to neurobíte a dozviete sa niečo o superšportovom automobile z dielne (skutočne z dielne, pretože ide o manufaktúrnu výrobu) firmy Zenvo. Len vďaka tejto firme sa Dánsko zaradilo medzi krajiny, vyrábajúce osobné automobily. V Ženeve predstavila firma Zenvo svoj nový superšportový automobil (nazýva ho hyperauto), ktorý vznikol vývojom doterajšieho modelu. S označením novinky sa výrobca nepáral - doterajší model bol označený ST1, prehodením písmen vzniklo označenie nového modelu, teda TS1.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Origálny vznik názvu firmy

Stručne spomeňme históriu firmy Zenvo. V roku 2004 sa stretol konštruktér pretekárskych vozidiel Troels Vollertsen s automobilovým dizajnérom a v hlavách týchto dvoch motoristických nadšencov sa zrodil plán na vývoj a stavbu dánskeho hyperauta: V roku 2007 (niektoré pramene uvádzajú iný rok) bola založená spoločnosť Zenvo Automotive, pričom názov Zenvo vraj vznikol skombinovaním posledných troch a prvých dvoch písmen Vollertsenovho priezviska (tak mne to vychádza na názov Senvo, ale to nás nemusí trápiť).

Prvý sériový model v roku 2011

Prototyp modelu ST1 debutoval v rámci 24-hodinových pretekov v Le Mans v roku 2009 a prvý sériový model bol vyrobený v roku 2011. Ono zase to príliš veľká séria nebola, pretože sa vyrobilo len 15 exemplárov modelu ST1 (kus po 800 000 eur). V rovnakom počte exemplárov bude vyrobený aj nový, v Ženeve predstavený model TS1. Do nového modelu boli zapracované pripomienky potenciálnych kupcov. Prevzatá bola nosná hliníková štruktúra (monokok) s oceľovými pomocnými rámami.

SkryťVypnúť reklamu

5,9-litrový vidlicový osemvalec

Modifikovaná bola predná časť, zadný spojler i zadný difuzér. Pozmenil sa aj prívod chladiaceho vzduchu k chladiču stlačeného vzduchu a výfukový systém. V podvozku je zabudovaný hydraulický systém na zdvíhanie prednej časti. Brzdové kotúče z uhlíkovo-keramického kompozitu majú väčší priemer než u doterajšieho modelu. Za hlavnú technickú novinku možno považovať nový 5,9-litrový vidlicový osemvalcový motor, prepĺňaný dvomi kompresormi.

Maximálny výkon 625 kW alebo 478 kW

Výrobca maximálny výkon tohto motora nezverejnil, ale v zahraničnej tlači sa objavili informácie, že v športovom móde má motor výkon 625 kW, v takzvanom „dažďovom" móde len 478 kW. Superšportový automobil TS1 je postavený na podvozku s rázvorom 3 055 mm, jeho dĺžka je 4 665 mm, šírka je 2 041 mm a výška 1 198 mm. Nový dánsky superšportiak ma maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 375 km/h, teda na rovnakú hodnotu, ako má model ST1. Ani cena novinky sa zrejme nebude veľmi odlišovať od ceny modelu ST1, takže by som počítal s tými 800 000 eurami...

SkryťVypnúť reklamu

zenvo-tsr_r3075_res.jpg

Verzia TSR je určená na preteky na okruhoch. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 375 km/h a jeho cena sa odhaduje na 800 000 eur. Foto: Rado Mlýnek

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 225
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 250
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 070
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 097
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 786
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 217
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 548
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu