Korzár logo Korzár
Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana
Nájdete nás na webe

Dánske hyperauto Zenvo. Vyrobia ich len pätnásť

Pokiaľ vás už nebaví čítať informácie o stále ďalších a ďalších superpšortových automobiloch, ktoré mali premiéru na ženevskom autosalóne, máte len jednu možnosť - preskočte tento článok.

Dánsky superšportiak Zenvo TS1. Model TS1 vznikol úpravami modelu ST1 a na jeho pohon slúži 5,9-litrový osemvalec, ktorého výkon výrobca nezverejnil.(Zdroj: Zenvo)

Verím ale, že to neurobíte a dozviete sa niečo o superšportovom automobile z dielne (skutočne z dielne, pretože ide o manufaktúrnu výrobu) firmy Zenvo. Len vďaka tejto firme sa Dánsko zaradilo medzi krajiny, vyrábajúce osobné automobily. V Ženeve predstavila firma Zenvo svoj nový superšportový automobil (nazýva ho hyperauto), ktorý vznikol vývojom doterajšieho modelu. S označením novinky sa výrobca nepáral - doterajší model bol označený ST1, prehodením písmen vzniklo označenie nového modelu, teda TS1.

Článok pokračuje pod video reklamou

Origálny vznik názvu firmy

Stručne spomeňme históriu firmy Zenvo. V roku 2004 sa stretol konštruktér pretekárskych vozidiel Troels Vollertsen s automobilovým dizajnérom a v hlavách týchto dvoch motoristických nadšencov sa zrodil plán na vývoj a stavbu dánskeho hyperauta: V roku 2007 (niektoré pramene uvádzajú iný rok) bola založená spoločnosť Zenvo Automotive, pričom názov Zenvo vraj vznikol skombinovaním posledných troch a prvých dvoch písmen Vollertsenovho priezviska (tak mne to vychádza na názov Senvo, ale to nás nemusí trápiť).

Prvý sériový model v roku 2011

Prototyp modelu ST1 debutoval v rámci 24-hodinových pretekov v Le Mans v roku 2009 a prvý sériový model bol vyrobený v roku 2011. Ono zase to príliš veľká séria nebola, pretože sa vyrobilo len 15 exemplárov modelu ST1 (kus po 800 000 eur). V rovnakom počte exemplárov bude vyrobený aj nový, v Ženeve predstavený model TS1. Do nového modelu boli zapracované pripomienky potenciálnych kupcov. Prevzatá bola nosná hliníková štruktúra (monokok) s oceľovými pomocnými rámami.

5,9-litrový vidlicový osemvalec

Modifikovaná bola predná časť, zadný spojler i zadný difuzér. Pozmenil sa aj prívod chladiaceho vzduchu k chladiču stlačeného vzduchu a výfukový systém. V podvozku je zabudovaný hydraulický systém na zdvíhanie prednej časti. Brzdové kotúče z uhlíkovo-keramického kompozitu majú väčší priemer než u doterajšieho modelu. Za hlavnú technickú novinku možno považovať nový 5,9-litrový vidlicový osemvalcový motor, prepĺňaný dvomi kompresormi.

Maximálny výkon 625 kW alebo 478 kW

Výrobca maximálny výkon tohto motora nezverejnil, ale v zahraničnej tlači sa objavili informácie, že v športovom móde má motor výkon 625 kW, v takzvanom „dažďovom" móde len 478 kW. Superšportový automobil TS1 je postavený na podvozku s rázvorom 3 055 mm, jeho dĺžka je 4 665 mm, šírka je 2 041 mm a výška 1 198 mm. Nový dánsky superšportiak ma maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 375 km/h, teda na rovnakú hodnotu, ako má model ST1. Ani cena novinky sa zrejme nebude veľmi odlišovať od ceny modelu ST1, takže by som počítal s tými 800 000 eurami...

zenvo-tsr_r3075_res.jpg

Verzia TSR je určená na preteky na okruhoch. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 375 km/h a jeho cena sa odhaduje na 800 000 eur. Foto: Rado Mlýnek

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  9. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  10. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 610
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 326
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 211
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 123
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 292
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 933
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 261
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 211
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 999
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 007

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop