Korzár logo Korzár
Štvrtok, 21. september, 2017 | Meniny má Matúš

Dánske hyperauto Zenvo. Vyrobia ich len pätnásť

Pokiaľ vás už nebaví čítať informácie o stále ďalších a ďalších superpšortových automobiloch, ktoré mali premiéru na ženevskom autosalóne, máte len jednu možnosť - preskočte tento článok.

Dánsky superšportiak Zenvo TS1. Model TS1 vznikol úpravami modelu ST1 a na jeho pohon slúži 5,9-litrový osemvalec, ktorého výkon výrobca nezverejnil.(Zdroj: Zenvo)

Verím ale, že to neurobíte a dozviete sa niečo o superšportovom automobile z dielne (skutočne z dielne, pretože ide o manufaktúrnu výrobu) firmy Zenvo. Len vďaka tejto firme sa Dánsko zaradilo medzi krajiny, vyrábajúce osobné automobily. V Ženeve predstavila firma Zenvo svoj nový superšportový automobil (nazýva ho hyperauto), ktorý vznikol vývojom doterajšieho modelu. S označením novinky sa výrobca nepáral - doterajší model bol označený ST1, prehodením písmen vzniklo označenie nového modelu, teda TS1.

Origálny vznik názvu firmy

Stručne spomeňme históriu firmy Zenvo. V roku 2004 sa stretol konštruktér pretekárskych vozidiel Troels Vollertsen s automobilovým dizajnérom a v hlavách týchto dvoch motoristických nadšencov sa zrodil plán na vývoj a stavbu dánskeho hyperauta: V roku 2007 (niektoré pramene uvádzajú iný rok) bola založená spoločnosť Zenvo Automotive, pričom názov Zenvo vraj vznikol skombinovaním posledných troch a prvých dvoch písmen Vollertsenovho priezviska (tak mne to vychádza na názov Senvo, ale to nás nemusí trápiť).

Prvý sériový model v roku 2011

Prototyp modelu ST1 debutoval v rámci 24-hodinových pretekov v Le Mans v roku 2009 a prvý sériový model bol vyrobený v roku 2011. Ono zase to príliš veľká séria nebola, pretože sa vyrobilo len 15 exemplárov modelu ST1 (kus po 800 000 eur). V rovnakom počte exemplárov bude vyrobený aj nový, v Ženeve predstavený model TS1. Do nového modelu boli zapracované pripomienky potenciálnych kupcov. Prevzatá bola nosná hliníková štruktúra (monokok) s oceľovými pomocnými rámami.

5,9-litrový vidlicový osemvalec

Modifikovaná bola predná časť, zadný spojler i zadný difuzér. Pozmenil sa aj prívod chladiaceho vzduchu k chladiču stlačeného vzduchu a výfukový systém. V podvozku je zabudovaný hydraulický systém na zdvíhanie prednej časti. Brzdové kotúče z uhlíkovo-keramického kompozitu majú väčší priemer než u doterajšieho modelu. Za hlavnú technickú novinku možno považovať nový 5,9-litrový vidlicový osemvalcový motor, prepĺňaný dvomi kompresormi.

Maximálny výkon 625 kW alebo 478 kW

Výrobca maximálny výkon tohto motora nezverejnil, ale v zahraničnej tlači sa objavili informácie, že v športovom móde má motor výkon 625 kW, v takzvanom „dažďovom" móde len 478 kW. Superšportový automobil TS1 je postavený na podvozku s rázvorom 3 055 mm, jeho dĺžka je 4 665 mm, šírka je 2 041 mm a výška 1 198 mm. Nový dánsky superšportiak ma maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 375 km/h, teda na rovnakú hodnotu, ako má model ST1. Ani cena novinky sa zrejme nebude veľmi odlišovať od ceny modelu ST1, takže by som počítal s tými 800 000 eurami...

zenvo-tsr_r3075_res.jpg

Verzia TSR je určená na preteky na okruhoch. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky obmedzená na 375 km/h a jeho cena sa odhaduje na 800 000 eur. Foto: Rado Mlýnek

Neprehliadnite tiež

V Humennom vystavuje japonský umelec Katsuya Saito aj s Lohyňom

Za červenou oponou si každý nájde to svoje vlastné ukryté tajomno.

Žiačka prišla o život počas lyžiarskeho výcviku. Obžalovali učiteľku

Od tragédie na Plejsoch uplynulo vyše 18 mesiacov.

Arne Kroták je o krok bližšie k návratu do popradskej zostavy

Skúsený 45-ročný krídelník v tejto sezóne ešte neodohral ani jeden zápas.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 14 577
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 355
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 336
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 089
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 298
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 052
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 959
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 931
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 357
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 155

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop