Nie, ešte sme neskončili s predstavovaním superšportových automobilov, ktoré v svetovej premiére mohli obdivovať návštevníci nedávneho ženevského autosalónu.
Priznám sa, že niektoré som „odhalil" a identifikoval až po dôkladnejšom prezretí môjho fotoarchívu a nájdení tej správnej tlačovej správy z autosalónu.
Takýmto autom bolo aj nádherné modrofialové športové vozidlo s krídlovými dverami - a peknou slečnou v pozadí (prípadne v popredí, podľa želania fotografa).
Techrules mal v Ženeve premiéru
Ide o štúdiu firmy Techrules, o ktorej som nikdy predtým nepočul a ktorá v Ženeve vystavovala po prvý raz. Techrules je čínska automobilová výskumná a vývojová firma, sídliaca v Pekingu a patriaca pod spoločnosť Txr-S.
Do Ženevy priviezla firma Techrules svoj koncepčný superšportový automobil s revolučným druhom elektrického pohonu.
Turbínový dobíjací systém
Tento pohon označuje firma skratkou TREV, čo znamená Turbine-Recharging Electric Vehicle, čiže elektrické vozidlo s turbínovým dobíjaním. Inovatívnym prvkom tohto hnacieho systému je práve spôsob dobíjania batérie, ktorá je zdrojom elektrickej energie na pohon vozidla.
Základom dobíjacieho systému je turbína, konštrukčné podobná turbínam prúdových lietadiel.
96 000 otáčok za minútu
Turbína poháňa generátor elektrickej energie, uložený na spoločnom hriadeli s rotorom turbíny - rotor dosahuje neuveriteľných 96 000 otáčok za minútu.
Generátor má výkon 36 kW, z čoho 6 kW sa využíva na napájanie rôznych systémov vozidla, takže na dobíjanie batérie zostáva 30 kW. Kvapalinou chladená batéria je tvorená 2 376 článkami na báze lítia a oxidu horčíka, jej využiteľnú kapacitu je 20 kWh a jej menovité napätie je 760 V.
Šesť hnacích elektromotorov
Elektrickou energiou z batérie je napájaných šesť hnacích elektromotorov, pričom každé zo zadných kolies ja poháňané dvomi z nich, predné kolesá majú po jednom elektromotore. Maximálny celkový výkon elektromotorov je 768 kW.
Temer „hrozivo" znejú údaje o krútiacom momente: podľa firmy Techrules sa na predné kolesá prenáša moment 2 880 Nm, na zadné až 5 760 Nm, celkový krútiaci moment je teda enormných 8 640 Nm.
Objavili sa aj pochybnosti
V zahraničných motoristických periodikách sa objavili pochybnosti, či takýto obrovitý krútiaci moment vôbec dokážu pneumatiky preniesť na cestu. Superšportový automobil Techrules AT96 je postavený na podvozku s rázvorom 2 655 mm, jeho dĺžka je 4 648 mm, šírka je 2 034 mm a výška 1 140 mm.
Nosná časť vozidla (tzv. monokok) je zhotovená z uhlíkových kompozitov.
Dojazd až 2 000 kilometrov
Skratka AT v označení vozidla znamená Aviation Turbine, čiže letecká turbína. Koncepčný čínsky superšportový automobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 350 km/h.
S plnou 80-litrovou palivovou nádržou na letecké palivo (kerozín) dokáže vraj čínsky superšportiak prejsť až 2 000 kilometrov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.