Korzár logo Korzár
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Rimac Concept One

Na dnešnej motostrane pokračujeme predstavovaním superšportových automobilov, ktoré mali svoju svetovú premiéru na nedávnom ženevskom autosalóne.

Chorvátsky superšportiak automobil Rimca Concept One. Concept One je prvým superšportovým automobilom s čisto elektrickým pohonom - jeho elektromotory majú celkový výkon 800 kW.Chorvátsky superšportiak automobil Rimca Concept One. Concept One je prvým superšportovým automobilom s čisto elektrickým pohonom - jeho elektromotory majú celkový výkon 800 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Už sme tu predstavili novinku talianskej firmy Ferrari, supešportový model GTC4 Lusso i nový francúzsky superšportiak Bugatti Chiron. Zatiaľ čo firmy Ferrari a Bugatti pozná každý fanúšik rýchlych športových automobilov, značka Rimac možno mnohým z nich nič nehovorí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Firma Rimac vznikla v roku 2009

Firmu Rimac Automobili založil v roku 2009 Mate Rimac a jej sídlo je v mestečku Sveta Nedelja neďaleko chorvátskeho hlavného mesta Záhreb.

Spoločnosť Rimac v minulých rokoch predstavila koncepčné vozidlo Concept One a tohtoročný autosalón v Ženeve si vybrala za miesto svetovej premiéry sériovej verzie tohto vozidla, pričom mu ponechala označenie Concept One.

SkryťVypnúť reklamu

Malá chorvátska automobilka sa modelom Concept One dostáva do exkluzívnej ligy výrobcov superšportových automobilov.

Prvý superšportiak na elektrický pohon

Rimac sa nielen že dostal do tejto exkluzívnej ligy, ale ešte aj v rámci nej si zabezpečili exkluzivitu či výnimočnosť tým, že jeho model Concept One je vôbec prvým superšportiakom - výrobca ho nazýva hyperauto - s čisto elektrickým pohonom. Každé zo štyroch kolies vozidla je poháňané samostatným elektromotorom, ktorých celkový výkon je 800 kW.

Krútiaci moment má hodnotu 1 600 Nm

Enormný krútiaci moment 1 600 Nm je k dispozícii od zapnutia elektromotorov až po 6 500 ot/min. O optimálnu distribúciu krútiaceho momentu medzi všetky kolesá sa stará elektronický systém Rimac All Wheel Torque Vectoring (RAWTV), čiže čosi ako systém Rimac na vektorovanie krútiaceho momentu medzi všetky kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič si pritom môže zvoliť charakteristiku tejto distribúcie, a to podľa toho, či si želá neutrálne správanie vozidla, alebo správanie nedotáčavé (autu sa „nechce" do zatáčky) či naopak pretáčavé (auto má tendenciu stáčať sa dovnútra zatáčky).

Vzadu sú dvojstupňové prevodovky

Technickým unikátom je, že elektromotory poháňajú predné kolesá prostredníctvom prevodovky s jedným pevným prevodom, ale každé zo zadných kolies je poháňané prostredníctvom dvojstupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Zdrojom elektrickej energie je kvapalinou chladená batéria s kapacitou 82 kWh a s menovitým napätím 650 V. Každý z 8 450 článkov batérie je individuálne riadený, čo prispieva k dlhej životnosti celej batérie. Pri regeneratívnom brzdení je batéria schopná absorbovať výkon 400 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť je 355 km/h

Elektromobil Concept One je dlhý 4 187 mm, široký 1 842 mm, vysoký len 1 070 mm a jeho hmotnosť je 1 850 kg (42 % pripadá na predné kolesá, 58 % na zadné). Vozidlo jazdí na 20-palcových ráfikoch, na ktorých sú namontované pneumatiky Pirelli P Zero.

Superšportový Rimac Concept One zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy, na rýchlosť 200 km/h za 6,2 sekundy a na 300 km/h za 14,2 s. Maximálna rýchlosť vozidla, ktoré bude vyrobené len v ôsmich exemplároch, je 355 km/h.

rimac-concept-one-c.2_r5713_res.jpg

Karoséria je zhotovená z uhlíkových kompozitov. Firma Rimac sídliaca v mestečku Sveta Nedelja, vyrobí len osem vozidiel Concept One, ktoré dosahujú maximálnu rýchlosť 355 km/h. Foto: Rado Mlýnek

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  1. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  3. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  4. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  5. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  6. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 617
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 291
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 099
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 711
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 280
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 591
  7. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 2 516
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 446

Blogy SME

  1. Maria Greitzer: Odberatelia plynu z Nord Stream
  2. Tereza Krajčová: Grécke Atény 3/4: Pláže a ostrovy – Glyfada, Aegina a neobývaný raj Moni
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  6. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  7. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  8. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 501
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 956
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 655
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 331
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 578
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 470
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 244
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 913
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Maria Greitzer: Odberatelia plynu z Nord Stream
  2. Tereza Krajčová: Grécke Atény 3/4: Pláže a ostrovy – Glyfada, Aegina a neobývaný raj Moni
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Anton Kaiser: Krokom po minulosti rodiny Migazzi
  6. Adriana Boysová: Šuškandou opradená sexuálna výchova
  7. Matúš Lazúr: Kto bude šetriť a kto to celé zaplatí
  8. Miriam Studeničová: Je čas poznať pravdu o astrálnom svete
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 501
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 956
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 655
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 331
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 578
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 470
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 244
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 913
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu