Korzár logo Korzár

Superšportové Bugatti Chiron

Veyron skončil, nech žije Chiron – to možno považovať za motto expozície francúzskej firmy Bugatti na tohtoročnom ženevskom autosalóne.

Superšportové Bugatti Chiron. Chiron, ktorý mal premiéru v Ženeve, je nástupcom modelu Veyron a na jeho pohon slúži 16-valcový motor výkonu 1 500 koní, čiže 1 103 kW.Superšportové Bugatti Chiron. Chiron, ktorý mal premiéru v Ženeve, je nástupcom modelu Veyron a na jeho pohon slúži 16-valcový motor výkonu 1 500 koní, čiže 1 103 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Model Chiron je náhradou za model Veyron, ktorého posledný, 450. vyrobený kus, označený LaFinale (finále či koniec) bol vystavený na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Možno poznamenať, že dizajn exteriéru (okrem kolies) modelu Veyron je dielom slovenského dizajnéra Jozefa Kabaňa, ktorý je dnes šéfdizajnérom českej automobilky Škoda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nesie meno slávneho pretekára

Nový superšportový model firmy Bugatti je opäť pomenovaný podľa slávneho automobilového pretekára. Monacký rodák Louis Alexandre Chiron zožal s vozidlami Bugatti mnohé úspechy v rôznych automobilových pretekoch, vrátane dvoch víťazstiev (v rokoch 1931 a 1932) vo Veľkej cene Československa na Masarykovom okruhu v Brne. Dizajn modelu Chiron vychádza z dizajnu modelu Veyron a jeho charakteristickými prvkami sú výrazný bočný oblúk a predná maska v tvare podkovy.

SkryťVypnúť reklamu

Auto s mnohými superlatívmi

Karoséria je zhotovená z ľahkých kompozitných materiálov. Podľa vyjadrenia firmy Bugatti je nový model Chiron najvýkonnejším, najrýchlejším, najluxusnejším a najexkluzívnejším sériovo vyrábaným superšportovým automobilom na svete. Zo spomenutých kritérií však možno kvantitatívne posúdiť len výkon motora a maximálnu rýchlosť. Model Chiron je poháňaný osemlitrovým šestnásťvalcovým motorom, ktorý vznikol vývojom motora modelu Veyron.

Cieľom bolo 1 500 koní

Cieľom konštruktérov bolo zvýšiť výkon na 1 500 koní, teda na 1 103 kW. Kvôli tomu bolo potrebné prekonštruovať mnohé časti motora. Nárast výkonu sa dosiahol najmä použitím štyroch výkonnejších turbodúchadiel. Prepĺňanie motora je dvojstupňové - pri rozbehu vozidla začnú pracovať len dve turbodúchadlá, druhé dve sa aktivujú pri približne 3 800 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Najvyšší výkon sériového auta

Spomenutý maximálny výkon je podľa výrobcu vôbec najvyšší výkon, akým kedy disponovalo sériovo vyrábané auto. Najvyšší krútiaci moment 1 600 Nm si motor udržuje v širokom rozsahu od 2 000 do 6 000 ot/min. Všetky štyri kolesá sú poháňané prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Výrobca uviedol o motore niekoľko zaujímavých údajov, ktoré sa bežne nezverejňujú. Motorom „prefrčí" za plného výkonu viac než 60 000 litrov vzduchu za minútu.

Na stovku za 2,5 sekundy

Čerpadlo chladiacej kvapaliny motora má výkon 800 litrov vody za minútu. Aktívna plocha všetkých šiestich katalyzátorov výfukových plynov zodpovedá ploche viac než 30 futbalových ihrísk. Chiron zrýchli z 0 na 100 km/h za menej než 2,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 420 km/h. Firma Bugatti vyrobí len päťsto vozidiel Chiron, ktorých základná cena je 2,4 milióna eur – bez dane. Na trh príde Chiron v jeseni tohto roku, takže máte habadej času nasporiť uvedenú sumu...

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  2. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  3. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete
  5. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  8. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  1. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  2. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  3. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  4. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  5. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete
  7. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  8. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 224
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 565
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 733
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 948
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 481
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 567
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 337
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 626
  1. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  2. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  3. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  4. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  5. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  6. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  7. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  8. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 841
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 498
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 282
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 369
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 105
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 676
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 409
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 321
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Borecky: Poviedky z Podhájskej
  2. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  3. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  4. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  5. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  6. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  7. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  8. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 841
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 38 498
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 35 282
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 369
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 105
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 676
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 409
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 18 321
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU

Už ste čítali?

VÝSLEDKY VOLIEB 2024
SkryťZatvoriť reklamu