Korzár logo Korzár
Pondelok, 16. júl, 2018 | Meniny má Drahomír
Nájdete nás na webe

Ferrari GTC4 Lusso

V nedeľu sa zavrú brány ženevského autosalónu, ktorý je prvou veľkou európskou jarnou prehliadkou noviniek zo sveta automobilov.

Nové Ferrari GTC4 Lusso. Lusso je nástupcom modelu FF a na jeho pohon slúži neprepĺňaný 6,3-litrový dvanásťvalcový motor s výkonom 507 kW(Zdroj: Rado Mlýnek)

V nedeľu sa zavrú brány 86. medzinárodného ženevského autosalónu, ktorý je prvou veľkou európskou jarnou (no, počasie tam veľmi jarné nebolo) prehliadkou noviniek zo sveta automobilov.

V ostatných rokoch badať na autosalónoch akýsi paradox: mohlo by sa zdať prirodzeným, že najväčší záujem (či už novinárov alebo ostatných návštevníkov) vzbudia nové modely pre takpovediac bežných motoristov, ale nie je to celkom tak.

Najväčší nával je najmä na „odhaľovaní" tých najdrahších, najluxusnejších či superšportových vozidiel. Obrovský záujem – najmä fotografujúcich novinárov - na tohtoročnom autosalóne v Ženeve vzbudila aj tlačová konferencia talianskej firmy Ferrari.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lusso je nástupcom modelu FF

Tradičná automobilka Ferrari, ktorá sa len nedávno odčlenila od koncernu Fiat Chrysler Automobiles, priviezla do Ženevy nový model GTC4 Lusso, ktorý je nástupcom modelu FF – ten je v súčasnosti „služobne najstarším" modelom v sortimente Ferrari.

Podľa firemnej tlačovej správy je model Lusso najnovšou interpretáciou koncepcie štvorsedadlového vozidla, spájajúceho výnimočný výkon so športovou eleganciou a luxusným pohodlím.

Karoséria typu shooting brake

Dizajn nového modelu vznikol modifikovaním tvarov typu FF – ide o dvojdverové vozidlo, predstavujúce kombináciu kupé a kombi, pre ktorú sa používa označenie shooting brake.

Odborníkom na aerodynamiku sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu o šesť percent v porovnaní s modelom FF. Interiér má usporiadanie sedadiel 2+2, batožinový priestor má pomerne veľký objem 450 litrov.

Batožinový priestor objemu až 800 litrov

Ak sa vo vozidle vezú len dve osoby, možno batožinový priestor zväčšiť na 800 litrov. Hmotnosť prázdneho vozidla je 1 790 kg, pričom 47 % celkovej hmotnosti pripadá na predné kolesá, 53 % na zadné.

Rozmery vozidla sa v porovnaní s modelom FF zmenili len nepatrne. Dĺžka vozidla narástla na 4 922 mm, šírka na 1 980 mm a výška 1 383 mm.

Neprepĺňaný 12-valcový motor

Pohonnou jednotkou ostal 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým plnením (teda bez prepĺňania turbodúchadlom), ktorého maximálny výkon bol rôznymi úpravami zvýšený na 507 kW pri 8 000 ot/min.

Najvyšší krútiaci moment 697 Nm dosahuje motor pri 5 750 ot/min, pričom už pri 1 750 ot/min dosahuje motor 80 % uvedenej maximálnej hodnoty.

Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky. K výborným dynamickým vlastnostiam pri jazde v zákrutách prispieva aj systém natáčania zadných kolies.

Maximálna rýchlosť je 335 km/h

Nové ferrari je vystrojené informačno-zábavným systémom s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou, na želanie môže byť pred spolujazdcom ďalší 8,8-palcový displej.

Nové Ferrari GTC4 Lusso, ktorého cena nebola zatiaľ oznámená, zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, na 200 km/h za 10,5 s a jeho maximálna rýchlosť je 335 km/h.

ferrari-gtc4-lusso-c.2_r3345_res.jpg

Dvojdverové Lusso má štyri sedadlá. Nové ferrari má prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky poháňané všetky kolesá a riadené aj zadné kolesá. Foto: Rado Mlýnek

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 282
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 424
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 245
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 554
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 197
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 4 783
  7. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 544
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 498
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 793
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 334

Neprehliadnite tiež

Prešovčanov rozčuľuje systém vybavovania pasov a občianskych preukazov

Na lístočky sa čaká od rána, minú sa štvrťhodinu po otvorení.

Bývalú priateľku prenasledoval, na web zavesil jej nahé fotky

Košičan dostal podmienečný trest, musí sa aj ospravedlniť.

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aký bol šampionát v Rusku? Plný sexizmu, politiky a simulovania

Prinášame najzaujímavejšie momenty z MS 2018 vo futbale.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Odsúdili vás? Staňte sa rovno primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop