V nedeľu sa zavrú brány 86. medzinárodného ženevského autosalónu, ktorý je prvou veľkou európskou jarnou (no, počasie tam veľmi jarné nebolo) prehliadkou noviniek zo sveta automobilov.
V ostatných rokoch badať na autosalónoch akýsi paradox: mohlo by sa zdať prirodzeným, že najväčší záujem (či už novinárov alebo ostatných návštevníkov) vzbudia nové modely pre takpovediac bežných motoristov, ale nie je to celkom tak.
Najväčší nával je najmä na „odhaľovaní" tých najdrahších, najluxusnejších či superšportových vozidiel. Obrovský záujem – najmä fotografujúcich novinárov - na tohtoročnom autosalóne v Ženeve vzbudila aj tlačová konferencia talianskej firmy Ferrari.
Lusso je nástupcom modelu FF
Tradičná automobilka Ferrari, ktorá sa len nedávno odčlenila od koncernu Fiat Chrysler Automobiles, priviezla do Ženevy nový model GTC4 Lusso, ktorý je nástupcom modelu FF – ten je v súčasnosti „služobne najstarším" modelom v sortimente Ferrari.
Podľa firemnej tlačovej správy je model Lusso najnovšou interpretáciou koncepcie štvorsedadlového vozidla, spájajúceho výnimočný výkon so športovou eleganciou a luxusným pohodlím.
Karoséria typu shooting brake
Dizajn nového modelu vznikol modifikovaním tvarov typu FF – ide o dvojdverové vozidlo, predstavujúce kombináciu kupé a kombi, pre ktorú sa používa označenie shooting brake.
Odborníkom na aerodynamiku sa podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu o šesť percent v porovnaní s modelom FF. Interiér má usporiadanie sedadiel 2+2, batožinový priestor má pomerne veľký objem 450 litrov.
Batožinový priestor objemu až 800 litrov
Ak sa vo vozidle vezú len dve osoby, možno batožinový priestor zväčšiť na 800 litrov. Hmotnosť prázdneho vozidla je 1 790 kg, pričom 47 % celkovej hmotnosti pripadá na predné kolesá, 53 % na zadné.
Rozmery vozidla sa v porovnaní s modelom FF zmenili len nepatrne. Dĺžka vozidla narástla na 4 922 mm, šírka na 1 980 mm a výška 1 383 mm.
Neprepĺňaný 12-valcový motor
Pohonnou jednotkou ostal 6,3-litrový vidlicový dvanásťvalec s atmosférickým plnením (teda bez prepĺňania turbodúchadlom), ktorého maximálny výkon bol rôznymi úpravami zvýšený na 507 kW pri 8 000 ot/min.
Najvyšší krútiaci moment 697 Nm dosahuje motor pri 5 750 ot/min, pričom už pri 1 750 ot/min dosahuje motor 80 % uvedenej maximálnej hodnoty.
Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky. K výborným dynamickým vlastnostiam pri jazde v zákrutách prispieva aj systém natáčania zadných kolies.
Maximálna rýchlosť je 335 km/h
Nové ferrari je vystrojené informačno-zábavným systémom s 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou, na želanie môže byť pred spolujazdcom ďalší 8,8-palcový displej.
Nové Ferrari GTC4 Lusso, ktorého cena nebola zatiaľ oznámená, zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, na 200 km/h za 10,5 s a jeho maximálna rýchlosť je 335 km/h.
Dvojdverové Lusso má štyri sedadlá. Nové ferrari má prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky poháňané všetky kolesá a riadené aj zadné kolesá. Foto: Rado Mlýnek
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.