Nemecká automobilka BMW oznámila, že jej hlavnou novinkou na blížiacom sa 86. medzinárodnom ženevskom autosalóne (pre verejnosť bude otvorený od 3. do 13. marca) bude nová špičková verzia jej špičkového radu sedem. Nový model, ktorý bude mať v Ženeve svetovú premiéru, sa vyznačuje kombináciou vynikajúcich dynamických vlastností a maximálneho komfortu a definuje nový štandard v segmente luxusných limuzín.
Komplikované, ale dešifrovateľné označenie
Nový špičkový model má pomerne komplikované označenie BMW M760Li xDrive, ktoré však možno pomerne ľahko dešifrovať.
Písmeno M v označení modelu znamená, že v jeho vývoji „mala prsty" firma BMW M, ktorá je dcérskou spoločnosťou automobilky BMW a venuje sa športovým úpravám rôznych modelov svojej materskej automobilky.
Číslo 7 udáva, že ide o vozidlo radu 7, za ním uvedené číslo 60 by podľa zvyklostí malo udávať zdvihový objem motora v decilitroch (nie vždy je to úplne presný údaj) a písmeno L znamená, že ide o dlhú (lang) verziu (s predĺženým rázvorom).
Dvanásťvalcový motor má 441 kW
Písmenko i znamená, že motor vozidla je vystrojený systémom vstrekovania benzínu, no a napokon symbolom xDrive označuje BMW svoje modely s pohonom 4x4.
Srdcom novej luxusnej športovej limuzíny je prepĺňaný benzínový vidlicový dvanásťvalcový motor M Performance. Motor má zdvihový objem 6,6 litra a jeho maximálny výkon je 441 kW pri 5 500 ot/min. Svoj najvyšší krútiaci moment 800 Nm dosahuje motor pri 1 500 ot/min.
Prevodovka využíva údaje navigačného systému
Podľa predbežných údajov je kombinovaná priemerná spotreba motora 12,6 l/100 km. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky Steptronic Sport. Prevodovka je vystrojená riadiacim systémom, ktorého stratégia preraďovania berie do úvahy aj údaje z navigačného systému o ďalšom priebehu cesty.
Riadené sú aj zadné kolesá
Podvozok je vystrojený systémom aktívnej stabilizácie náklonu vozidla v zatáčkach, čím sa výkyvy karosérie redukujú na minimum. Vozidlo jazdí na 20-palcových exkluzívnych ráfikoch z ľahkej zliatiny, brzdové kotúče majú priemer 19 palcov.
K bezpečnej a dynamickej jazde zákrutami prispieva aj zadná náprava s riadenými kolesami. Vozidlo je okrem bežných asistenčných systémov vystrojené aj aktívnym tempomatom, ktorý v spojení so systémom rozpoznávania značiek, prispôsobuje rýchlosť tak, aby nebola prekročená maximálna povolená rýchlosť.
Maximálna rýchlosť až 305 km/h
Exteriér vozidla sa exkluzívnymi dizajnérskymi doplnkami i zväčšenými otvormi v prednom nárazníku odlišuje od bežných limuzín radu 7.
Špičkový model BMW M760Li xDrive zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. V spojení s príplatkovým výstrojným balíkom M Driver's Package sa elektronické obmedzenie posúva na 305 km/h.
Kokpit spája eleganciu so športovými prvkami. V strednej konzole je integrovaný držiak smartfónu, umožňujúci bezkáblové, induktívne dobíjanie batérie telefónu. Foto: BMW
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.