Išlo o verziu Defender 90 Soft Top, čiže o vozidlo na podvozku s rázvorom 90 palcov (228 cm) a plátennou strechou, ktoré ostane vo firemnom múzeu Jaguar Land Rover Collection. Vývoj vozidla, ktoré sa do histórie zapísalo ako Land Rover, sa začal po druhej svetovej vojne, keď firma Rover hľadala vhodný model, ktorý by jej zabezpečil prosperitu. Šéf firmy Spencer Wilks dobre vedel, že vývoj modelu strednej triedy by trval niekoľko rokov a toľko času firma nemala. Spencerov brat Maurice, ktorý šéfoval konštrukčnému oddeleniu, mal malú farmu, na ktorej mu dobré služby robil vyradený armádny americký Jeep. Bratia sa nakoniec zhodli na tom, že by mohli podobné vozidlo pre potreby farmárov vyrábať. V polovici roku 1947 bol hotový prvý prototyp s karosériou zhotovenou z hliníka (toho bolo, na rozdiel od ocele, po vojne dostatok). Prvý Land Rover predstavila firma 30. apríla 1948 na autosalóne v Amsterdame a už v lete sa začala jeho sériová výroba. Vozidlo sa okamžite stálo predajným šlágrom a už v októbri 1948 sa predávalo v 68 krajinách. Land Rover prvej série bol postavený na skriňovom podvozku, mal pohon všetkých štyroch kolies a na jeho pohon slúžil 1,6-litrový štvorvalec výkonu 37 kW. V roku 1958 prišla na trh druhá generácia Land Rovera s pozmeneným dizajnom a po prvý raz aj so vznetovým motorom. V 70. rokoch nadviazala na úspech druhej generácie tretia generácia všestranne využiteľného vozidla Land Rover. V roku 1990 dostalo vozidlo označenie Defender, pretože firma Land Rover začala vyrábať aj ďalšie modely (Range Rover a Discovery). Celkovo boli za 68 rokov vyrobené 2 016 933 vozidiel Land Rover a Defender - jedno z nich vlastní aj britská kráľovná.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.