rca. Ide o štúdiu športového automobilu budúcnosti, ktorého dizajn je akási technická skulptúra tvarovo redukovaná len na to podstatné, bez takých „zbytočností", ako sú kľučky dverí či vonkajšie zrkadlá. Štúdia má predovšetkým ukázať inovačný potenciál firmy Opel.
Nadväzuje na Opel GT
Priaznivci značky Opel vedia, že športové vozidlo s jednoduchým označením GT už Opel kedysi vyrábal. Išlo o Opel GT, ktorý bol uvedený na trh v roku 1968 a využíval konštrukčné skupiny modelu Kadett B. Toto malé športové vozidlo malo motor za prednou nápravou a pohon zadných kolies - túto koncepciu preberá i nová štúdia GT Concept. Dizajnérska „hračka" novej štúdie sú červené predné pneumatiky, čo má byť spomienka na avantgardný motocykel Opel Motoclub 500 z roku 1928, ktorý jazdil na červených pneumatikách.
Dvere sa zasúvajú do priestoru predných blatníkov
Za najvýznamnejšiu inováciu novej štúdie možno považovať veľké dvere s integrovanými oknami - prechod medzi oknom a panelom dverí je neznateľný. Dvere sa otvárajú elektricky a tak, že ich predná časť sa zasunie do priestoru predných blatníkov. Toto patentované riešenie umožňuje otvoriť dvere naširoko aj pri parkovaní v úzkych medzerách medzi autami.
Namiesto zrkadiel kamery
Kompaktné športové auto je tak optimalizované aj pre premávku v centrách miest. Namiesto spätných zrkadiel má štúdia dve malé kamery za prednými blatníkmi, ktorých obraz sa zobrazuje na monitoroch vľavo a vpravo od prístrojového panela. Predné okno prechádza do panoramatickej presklenej strechy. Dlhá kapota prezrádza umiestnenie motora, ktorý je, podobne ako u spomenutého modelu Opel GT i amerického športového vozidla Chevrolet Corvette, uložený za prednou nápravou.
Hliníkový jednolitrový trojvalec
Takéto umiestnenie blízko ťažiska prispieva k výbornej ovládateľnosti vozidla. Štúdia je poháňaná jednolitrovým prepĺňaným trojvalcovým motorom, ktorý je zhotovený z hliníkovej zliatiny a odvodený od motora poháňajúceho modely Adam, Corsa a Astra. Motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a jeho maximálny výkon je 107 kW a najvyšší krútiaci moment 205 Nm.
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Krútiaci moment sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, ovládanej páčkami na volante. Nová štúdia firmy Opel má hmotnosť necelých 1 000 kg, na rýchlosť 100 km/h zrýchli za menej než osem sekúnd a jej maximálna rýchlosť je 215 km/h. To, či z tejto štúdie bude odvodený sériový športový model, sa možno dozvieme na ženevskom autosalóne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.