Lyžiarskej stredisko Jahodná pri Košiciach pokračuje v peknej tradícii. Jednu sobotu v sezóne umožní lyžiarom, ktorí prídu v maske Santu Clausa, lyžovať zadarmo. Tento rok nebol výnimkou, keď sobota pripadla na 9. januára. Záujem lyžiarov bol obrovský. Preukaz, oprávňujúci využívať vleky zadarmo, si vyzdvihli vyše štyri stovky lyžiarov.
"Keď sme sa pred piatimi rokmi rozhodovali, ako zviditeľniť naše lyžiarske stredisko a pritiahnuť nových návštevníkov, mali sme viacero nápadov," povedal nám šéf oddelenia marketingu a stratégie Dušan Snehuliak. "Najprv to bol nápad, zaviesť takzvanú happy hour, teda šťastnú hodinku. Počas nej by bolo lyžovanie zadarmo. Uvedomili sme si však, že majitelia permanentiek by boli oproti ostatným v nevýhode."
Ďalším nápadom bolo podávanie teplého čaju s citrónom zdarma. Každý, kto by stál v rade na vlek, by sa počas posúvania mohol sám občerstviť a takto sa zohriať. Nápad však zavrhli podľa skúseností zo strediska White Water pri Dedinkách, kde lyžiari uprednosťovali kúpu čaju s rumom v miestnom stánku s občerstvením.
"Nezrealizovali sme ani nápad, venovať každému lyžiarovi jedno foto zo svahu zdarma," pokračuje Snehuliak. "Na jednom z pilierov vleku sme chceli umiestniť fotoaparát, napojený na fotospúšť. Tá by sa spustila v okamihu, kedy by pár metrov pred objektívom zaregistrovala pohyb. Fotku by si lyžiar vyzdvihol v čajovni. Keďže sme sa však obávali, že nikto by už inde nelyžoval, iba pred aparátom, túto novinku sme zatiaľ ponechali v šuplíku."
Ako sme sa mali možnosť v sobotu presvedčiť na vlastné oči, napokon zvolené lyžovanie v santovom úbore zdarma sa ukázalo ako najlepší nápad. Kým v januári 2013 si ho na svah oblieklo iba 12 lyžiarov, v ďalšej sezóne už trojnásobne viac a vlani počet masiek mierne prekročil dve stovky. V sobotu ich bolo opäť vyše dvakrát viac, presne 419.
Santov bolo okolo poludnia toľko, že sa ich na svahu preháňala jasná väčšina. Odhadom ich na jedného bežne oblečeného lyžiara pripadalo okolo tridsať. Možno tomu pomohol aj fakt, že akýsi podnikavý Košičan si na parkovisku zriadil požičovňu kostýmov a za jednu masku si na deň účtoval iba 10 eur. Teda niekoľkonásobne menej, ako stojí denná lyžiarska permanentka.
"Uvedomujeme si, že táto akcia nás stojí nejaký ten zisk, ale nechceme sa na všetko pozerať iba cez peniaze. Viac je pre nás dobré meno, spokojnosť návštevníkov a ich vernosť. Dôkazom sú čísla návštevnosti, ktoré u nás z roka na rok rastú," pochválil Snehuliak akciu "santa".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.