Pravidelní návštevníci jarného ženevského autosalónu si mohli všimnúť, že už niekoľko desaťročí má na tomto podujatí svoj stánok aj domáca - teda švajčiarska - firma Rinspeed. Túto firmu, ktorú v roku 1979 založil Frank M. Rinderknecht, nemožno síce považovať za „pravú" automobilku, pretože sériovo nevyrába žiadne automobily, ale predsa len ide o výrobcu áut.
Firma Rinspeed sa spočiatku venovala športovým úpravám vozidiel niekoľkých značiek, ale v ostatnom období sa stala známou najmä svojimi často extravagantnými štúdiami, ktoré ukazujú možné cesty budúceho vývoja áut.
Každý rok prekvapí Rinderknecht na ženevskom autosalóne aspoň jednou novou štúdiou, vyvinutou a zhotovenou v spolupráci so špičkovými dodávateľskými firmami. T
ohto roku vôbec po prvý raz v histórii predstavuje firma Rinspeed svoju najnovšiu štúdiu inde než v Ženeve, a to na práve prebiehajúcej výstave CES v americkom Las Vegas. Pretože skratka CES znamená Consumer Electronics Show (výstava spotrebnej elektroniky), možno si položiť otázku, čo na takejto výstave robí auto.
Odpoveď je jednoduchá - elektronické systémy a zariadenia sa stávajú stále významnejšími súčasťami automobilov. Rinspeed sa v Las Vegas prezentuje štúdiou Etos, postavenou na báze vozidla BMW i8 s hybridným pohonom.
Štúdia Etos je schopná pohybovať sa autonómne, teda bez zásahu vodiča, a vyzačuje sa sklopným a zaťahovateľným volantom. Pri zatiahnutom volante má vodiť dostatok priestoru na prácu s laptopom či čítanie novín alebo knihy.
Centrálnymi ovládacími prvkami vozidla sú dva 21,5-palcové posuvné monitory. Vozidlo má osem kamier, ktoré snímajú celé okolie vozidla. V zadnej časti štúdie je uložený dron, ktorý slúži ako predĺžená ruka vodiča.
Európsku premiéru bude mať štúdia Rinspeed Etos - inak to ani nemôže byť - na autosalóne v Ženeve.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.