Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme BMW 220i Gran Tourer

Nemecká automobilka má rozsiahly sortiment, v ktorom si každý motorista môže nájsť vozidlo najlepšie vyhovujúce jeho potrebám.

Kompaktný van BMW 220i Gran Tourer. Na pohon modelu 220i, ktorý je najvýkonnejším z celého radu Gran Tourer, slúži dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 141 kW.Kompaktný van BMW 220i Gran Tourer. Na pohon modelu 220i, ktorý je najvýkonnejším z celého radu Gran Tourer, slúži dvojlitrový štvorvalec s maximálnym výkonom 141 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Nemecká automobilka BMW má skutočne rozsiahly výrobný sortiment, v ktorom si prakticky každý motorista môže nájsť vozidlo najlepšie vyhovujúce jeho potrebám.

Až donedávna však v tomto sortimente chýbal kompaktný rodinný van, ktorého úlohu plnili všestranne využiteľné kombi verzie radov 3 a 5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý pravý kompaktný van radu 2, nazvaný Active Tourer, predstavila mníchovská automobilka až na ženevskom autosalóne v roku 2014.

Na tohtoročný autosalón v Ženeve prišla firma BMW už aj s väčším bratom vanu Active Tourer, ktorý dostal meno Gran Tourer.

SkryťVypnúť reklamu

Aj v sedemmiestnej verzii

Van Gran Tourer má v porovnaní so svojím menším bratom rázvor predĺžený o 11 cm, celkovú dĺžku zväčšenú o 21,4 cm a jeho výška narástla o 53 mm.

To znamená, že nový van má rázvor podvozku 2 780 mm, jeho dĺžka je 4 556 mm, šírka je 1 800 mm a výška 1 641 mm. Predĺženie vozidla umožnilo výrobcovi dodávať Gran Tourer aj v sedemmiestnej verzii (s tromi radmi sedadiel).

Pohon predných kolies

Dlhoroční fanúšikovania bavorákov, zvyknutí na pohon zadných kolies, sa musia zmieriť so skutočnosťou, že BMW už vyrába aj modely s pohonom predných kolies – takými sú aj obidva vany radu 2.

Batožinový priestor vanu Gran Tourer má objem od 645 do 1 905 litrov, čo by malo uspokojiť aj tých motoristov, ktorí sa na dovolenky s celou rodinou vydávajú poriadne nabalení.

SkryťVypnúť reklamu

Trojvalce i štvorvalce

Pozoruhodný je široký sortiment motorov, montovaných do nového vanu – ide výhradne o radové trojvalce a štvorvalce.

Do základnej verzie 216i sa montuje 1,5-litrový benzínový trojvalec s maximálnym výkonom 75 kW a najvyšším krútiacim momentom 180 Nm, ktorého normovaná priemerná spotreba je 5,2 l/100 km.

Už tento motor poskytuje vozidlu dobré dynamické vlastnosti – zrýchlenie na 100 km/h trvá 11,9 s, maximálna rýchlosť je 185 km/h. Do modelu 218i sa montuje vyššie spomenutý trojvalec s výkonom zvýšeným na 100 kW.

Vyskúšali sme najvýkonnejší model 220i

My sme mali na cestu z Mníchova do Frankfurtu a späť k dispozícii najvýkonnejší model celého radu (220i), poháňaný dvojlitrovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 141 kW a najvyšším krútiacim momentom 280 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo bolo vystrojené „mäkko" radiacou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Pre priaznivcov nafty sú k dispozícii dva 1,5-litrové trojvalce (70 kW a 85 kW) a dva dvojlitrové štvorvalce (110 kW a 140 kW).

Dynamika, pohodlie a ticho

Na modeli 220i, s ktorým sme prešli 2 055 km, sme ocenili okrem dynamiky, pohodlia a ticha aj priehľadový displej s výsuvným štítkom, zadnú kameru (obraz sa premieta na stredný displej), elektricky otvárané zadné veko a bezkľúčový autorizačný systém.

Spotrebu sme „prešvihli"

Napriek tomu, že ja i kolega sme (v podstate) defenzívni jazdci, naša spotreba bola temer 7,5 l/100 km, zatiaľ či „papiere" hovoria o spotrebe 6,2 – 6,4 l/100 km.

No a ocenili sme aj to, že sme si aj v ďalekej cudzine mohli každý deň na displeji navoliť a prečítať internetovú verziu nášho denníka...

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 561
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 017
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 169
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 934
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 651
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 430
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  2. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  3. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  4. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  5. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  6. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  7. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  8. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu