Korzár logo Korzár
Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen
Nájdete nás na webe

Vyrobia ich len dvadsať

Motorové vozidlá, ktoré boli vyvinuté a začali sa vyrábať pred druhou svetovou vojnou, sa už dávno nevyrábajú.

Motocykle Ural Scrambler s bočným vozíkom. Dnes vyrábaný Ural je zdokonalenou verziou motocykla, ktorý bol vernou kópiou typu BMW R-71, vyvinutého pred druhou svetovou vojnou.(Zdroj: URAL SCRAMBLER)

Motorové vozidlá, ktoré boli vyvinuté a začali sa vyrábať pred druhou svetovou vojnou, sa už dávno nevyrábajú a väčšina z nich skončila na šrotoviskách.

Asi len ťažko si viete predstaviť, že ešte aj v súčasnosti sa vyrába vozidlo, ktorého základná konštrukcia pochádza spred 70 rokov.

A predsa sa takéto vozidlo vyrába a relatívne dobre predáva. Ide o motocykle Ural s bočným vozíkom, ktoré vyrába Irbitský motocyklový závod (sídli v meste Irbit v ruskej sverdlovskej oblasti).

Vzorom pre motocykel Ural bol nemecký motocykel BMW R-71, ktorý nemecká armáda začala používať na začiatku druhej svetovej vojny - vo vtedajšom Sovietskom zväze ho jednoducho okopírovali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Motocykle Ural boli pochopiteľne v priebehu desaťročí modernizované a dnes ich závod v Irbite vyrába asi 1 200 za rok.

Najnovšou verziou je Ural Scrambler, ktorú poháňa plochý dvojvalcový motor výkonu 30 kW. Scrambler (čo možno preložiť ako šifrovacie zariadenie) má nápadnú farebnú úpravu, je vystrojený hmlovými svetlami na báze LED, a bude vyrobený len v dvadsiatich exemplároch - kus za 12 000 eur (bez DPH).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  4. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  5. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  6. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  8. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  9. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  10. Ekonomická diplomacia Indonézie
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 622
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 567
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 181
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 529
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 583
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 760
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 102
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 083
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 691
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 642

Neprehliadnite tiež

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Hmly, nočné jazdy, hazardéri so smrťou. Aké je byť na čele vlaku

Obyčajný cestujúci takúto jazdu nezažije.

PLUS

Čo robíš, spíš? Spíš ne. Ako si Česi a Slováci rozumejú

Na čom sa lámu preteky v jazykových omyloch.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop