Mnohé automobilky označujú športovejšie vystrojené verzie svojich modelov doplnkovým písmenom S (sport). Nie tak značka Lexus (tú si vytvorila japonská firma Toyota pre svoje luxusnejšie modely), ktorá svojim športovo ladeným výkonným modelom dáva doplnkové označenie
F. Prakticky sa nedá len tak „uhádnuť", aké slovo, začínajúce písmenom f, má toto označenie predstavovať (aj keď sa núka napríklad anglické slovo fast, teda rýchly).
Skutočnosť je taká, že písmeno F reprezentuje pretekársky okruh Fuji Speedway, na ktorom sa všetky lexusy s doplnkovým označením F (a veľmi pravdepodobne nie len tie) veľmi dôkladne testujú.
Špičkové dynamické vlastnosti poskytuje modelu GS F poriadne výkonný motor. Ide o vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom päť litrov, ktorého maximálny výkon je 351 kW pri 7 100 ot/min.
V pásme od 4 800 ot/min do 5 600 ot/min udržuje motor svoj krútiaci moment na maximálnej hodnote 530 Nm.
Technickou zvláštnosťou tohto motora s priamym vstrekovaním benzínu je to, že v závislosti na svojom zaťažení pracuje v dvoch rozdielnych cykloch. Pri jazde ustálenou rýchlosťou pracuje motor v Atkinsonovom cykle, čo prispieva k zníženiu spotreby.
Pri akcelerácii, pri ktorej sa už vyžaduje vyšší výkon, prejde motor do režimu činnosti v Ottovom cykle (to je cyklus, v ktorom bežne pracujú všetky benzínové motory).
Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky SPDS, ktorá môže pracovať (podľa voľby vodiča) v štyroch režimoch.
Režim ECO sa stará o čo najnižšiu spotrebu, zatiaľ čo „najostrejší" športový režim SPORT S+ udržuje otáčky zámerne na vyššej hodnote, čím umožňuje mimoriadne dynamickú jazdu.
Luxusný športový sedan Lexus GS F predstavuje konkurenciu typom BMW radu 5 a Mercedes triedy E a jeho cena začína pri 92 400 eurách.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.