Korzár logo Korzár
Pondelok, 17. máj, 2021 | Meniny má GizelaKrížovkyKrížovky

Štúdia Mitsubishi eX

Najväčším lákadlom na rozsiahlom stánku japonskej automobilky Mitsubishi na tokijskom autosalóne je štúdia eX Concept.

Štúdia Mitsubishi eX má v Tokiu premiéru. Všetky štyri kolesá štúdie, ktorá je predobrazom budúceho športovo-úžitkového vozidla, poháňajú dva elektromotory s celkovým výkonom 140 kW.Štúdia Mitsubishi eX má v Tokiu premiéru. Všetky štyri kolesá štúdie, ktorá je predobrazom budúceho športovo-úžitkového vozidla, poháňajú dva elektromotory s celkovým výkonom 140 kW. (Zdroj: Mitsubishi)

Najväčším lákadlom na rozsiahlom stánku japonskej automobilky Mitsubishi (ktorej známe logo predstavuje tri diamanty) na tohtoročnom tokijskom autosalóne je štúdia eX Concept.

Označenie tejto štúdie má zašifrovane naznačovať, že ide o vozidlo s elektrickým pohonom (e), patriace do kategórie crossover (X-over).

Svojím dizajnom nadväzuje štúdia eX, z ktorej by mal byť vyvinutý kompaktný sériový športovo-úžitkový model, na štúdiu Concept XR-PHEV II, ktorú firma Mitsubishi predstavila na jarnom ženevskom autosalóne.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Na rozdiel od ženevskej štúdie, vystrojenej hybridným hnacím systémom, na pohon novej štúdie eX slúži čisto elektrický pohonný systém najnovšej generácie.

Dva elektromotory s celkovým maximálnym výkonom 140 kW poháňajú všetky štyri kolesá.

Zdrojom elektrickej energie je batéria s kapacitou 45 kWh, ktorá by mala vystačiť až na 400 km jazdy.

Zaujímavosťou je možnosť využívať batériu aj na napájanie domácich spotrebičov - napríklad pri pobyte na chate bez prípojky na bežnú elektrickú sieť.

Dizajn štúdie sa vyznačuje novou interpretáciou už známeho tvaru prednej masky, označeného ako „dynamic shield", čiže dynamický štít. Štúdia je dlhá 4 240 mm, široká 1 780 mm a vysoká 1 575 mm.

Vonkajšie zrkadlá sú nahradené malými kamerami na bokoch vozidla, z ktorých sa obraz prenáša na malé monitory po stranách hlavného prístrojového panela.

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia eX je vystrojená najmodernejšími komunikačnými technológiami, umožňujúcimi prepojenie vozidla s inými účastníkmi cestnej premávky.

Od týchto účastníkov i z vlastných snímačov získava vozidlo priebežné informácie o hustote premávky, prekážkach a stave vozozvky a na základe nich automaticky prispôsobuje vlastný režim jazdy.

Systémy sledujúce celé okolie vozidla dokážu v prípade potreby aj automaticky meniť jazdné pruhy.

Nechýba ani systém, ktorý vyhodnocuje pozornosť vodiča a v prípade zistenia príznakov únavy ho upozorní na to, aby si urobil prestávku.

mitsubishi-ex-cockpit_r5354_res.jpg

Plne digitalizovaný kokpit štúdie. Štúdia je vystrojená komunikačnými systémami, ktoré si vymieňajú informácie s okolo idúcimi vozidlami a na ich základe optimalizujú jazdu vozidla. Foto: Mitsubishi

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  2. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  3. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  4. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  5. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  6. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  7. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80%
  8. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  9. Aká je pravda o francúzskych autách?
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  1. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  2. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  3. Bakalárske študijné programy na FVT
  4. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  5. McDonald’s spustil službu McDelivery už aj v Prešove
  6. Slovak model of the short - time work (Kurzarbeit)
  7. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  8. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  9. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  10. Aká je pravda o francúzskych autách?
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 12 943
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 624
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 10 759
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 9 023
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 177
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 063
  7. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 7 753
  8. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 450
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 702
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dušan Borženský v čase, keď začal svoj boj o podmienečné prepustenie.

Po prepustení z väznice strávil posledných desať dni v hospici.

14m
František Csányi v piatok na krajskom súde.

Rekreačnú chatu vymenil za väznicu.

13 h
Mladík utrpel zranenia nezlučiteľné so životom.

Prešiel do protismeru a dostal šmyk.

44m
K nehode s tragickými následkami došlo v nedeľu večer.

Nehodu zrejme zapríčinil 21-ročný šofér.

54m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Michaela Králiková

Čím sme boli väčší, tým menej ma to bavilo, vraví Michaela Králiková.

13. máj

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 387-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 224 obetí.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop