Korzár logo Korzár
Sobota, 16. február, 2019 | Meniny má Ida, Liana
Nájdete nás na webe

Prečo chrápu aj ženy?

Chrápanie je zvyčajne považované za mužský problém, avšak aj ženy chrápu a spôsobujú tak svojim polovičkám nepokojné noci.

(Zdroj: fotolia)

Žena bola vždy považovaná za jemnejšie a cnostnejšie stvorenie ako muž a dámy predsa nevydávajú znepokojivé zvuky. Niektorí muži by však o tom vedeli rozprávať!

Totiž aj medzi ženami sa nájde veľa takých, ktoré celé noci pília drevo a dokonca vytrvalejšie ako muži.

Môže za to viacero faktorov

Chrápanie u žien môže spôsobovať viacero faktorov, obezita, zdravotné problémy, hormonálne zmeny ako tehotenstvo, menopauza či obyčajné priberanie.

Podľa Britskej asociácie pre chrápanie a spánkové apnoe chrápe počas noci každá štvrtá žena. Chrápanie sa môže objaviť nečakane zo dňa na deň a je problém sa ho zbaviť.

Znižuje kvalitu partnerského života

Každý partner, a je jedno, či je to muž, alebo žena, zažíva s chrápajúcim partnerom veľmi ťažké noci. Podľa odborníkov môže chrápanie narúšať vzťah podobne ako napríklad nevera.

Kvalitný spánok je totiž pre naše fungovanie veľmi potrebný a prebdené noci sprevádzané nepríjemným zvukom nás dovádzajú k zúfalstvu.

Chrápajúci si zvyčajne svoj problém neuvedomuje a tak nechápe obvinenia, odmieta problém riešiť a ešte sa aj hnevá.

Oddelené spálne

V minulosti bolo normálne, ak mali partneri oddelené postele, historici tvrdia, že manželská posteľ vznikla z núdze a v jednej posteli spávali len chudobní ľudia.

Lenže dnes si nevieme vzťah bez spoločnej spálne s jednou posteľou ani len predstaviť. Ak však náš partner chrápe, zvyčajne opúšťame symbol manželstva a hľadáme si na zvyšok noci iné útočisko.

Partneri sa potom sťažujú na zníženie kvality vzájomného spolužitia, a zhoršenie sexuálneho života. Na romantické zaspávanie v náručí svojej polovičky môžu chrápajúce ženy zabudnúť.

Navyše žena, ktorá chrápe, sa cíti v očiach svojho muža nedôstojne a stráca sebavedomie.

Ako zaspať do minúty

Metóda, ktorú svetu predstavil americký vedec, pozostáva zo špecifického dychového cvičenia. Povedzme to priamo, neobjavil nič nové.

Ak má niekto hektický život, jeho spánok bude svojím spôsobom podobný. Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sa zobúdzajú unavení a majú problémy so zaspávaním? Nepomáha horúci kúpeľ, teplé mlieko ani čaj z medovky?

Expresný spánok

Tento problematický fenomén sa snažil vyriešiť americký vedec Andrew Weil, ktorý hľadal spôsob, ako ľahšie zaspať bez liekov a zložitých rituálov.

Technika, ktorú odporúča, má základy v joge a je založená na princípe nádychov a výdychov trvajúcich 4-7-8 sekúnd. Metóda funguje ako „prirodzený upokojujúci prostriedok nervového systému" a redukuje napätie vášho tela.

Na svojom YouTube kanále vedec popisuje toto cvičenie: „Je to absolútne jednoduché, vyžaduje minimum času, žiadne náčinie a môžete ho robiť kdekoľvek."

Na základe každodenného cvičenia tak získate schopnosť dostať telo do takej nálady, že zaspí v priebehu šesťdesiatich sekúnd.

Ako na to?

Predtým, ako začnete s dychovým cvičením, musíte najprv vydýchnuť všetok vzduch von tak, že sa špičkou jazyka budete dotýkať podnebia v strede tesne za horným radom zubov.

Pri takomto vydychovaní budete počuť mierne pískavý zvuk. Následne zavrite ústa s jazykom v rovnakej polohe a nosom sa potichu nadychujte. Počas nádychu počítajte do štyroch.

Zadržte dych a počítajte do sedem. Potom opäť s jazykom v polohe ako na začiatku vydychujte všetok vzduch, kým nenapočítate do ôsmich.

Tento cyklus zopakujte trikrát, nie viac. „Výdych trvá dvakrát dlhšie ako nádych. Celkový čas, ktorý cvičením strávite, nie je dôležitý. Dôležité je dodržať jednotlivé dĺžky 4-7-8," hovorí Andrew Weil.

Technika je založená na jogovom dychovom cvičení pránajáma, ktoré spočíva v regulácii dýchania. Techniku lekár podrobne vysvetľuje na videu.

Kyslík navyše

Metóda vám umožní prijať väčší objem kyslíka, čo má pozitívny relaxačný efekt na nervový systém.

Ak zažívate stres, váš nervový systém je preťažený, čo narúša celkovú vnútornú rovnováhu a môže spôsobiť horší spánok.

Cvičenie vás podľa Weila intenzívnejšie spojí s telom a na chvíľu "vymaže" dianie okolo vás. Lekár odporúča praktizovať toto cvičenie dvakrát denne počas šiestich až ôsmich týždňov. Po tomto období si techniku osvojíte natoľko, že upadnete do spánku za minútu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 206
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 846
  3. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 315
  4. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 7 577
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 7 332
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 911
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 546
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 179
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 035
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 798

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop