Korzár logo Korzár
Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen
Nájdete nás na webe

Prečo chrápu aj ženy?

Chrápanie je zvyčajne považované za mužský problém, avšak aj ženy chrápu a spôsobujú tak svojim polovičkám nepokojné noci.

(Zdroj: fotolia)

Žena bola vždy považovaná za jemnejšie a cnostnejšie stvorenie ako muž a dámy predsa nevydávajú znepokojivé zvuky. Niektorí muži by však o tom vedeli rozprávať!

Totiž aj medzi ženami sa nájde veľa takých, ktoré celé noci pília drevo a dokonca vytrvalejšie ako muži.

Môže za to viacero faktorov

Chrápanie u žien môže spôsobovať viacero faktorov, obezita, zdravotné problémy, hormonálne zmeny ako tehotenstvo, menopauza či obyčajné priberanie.

Podľa Britskej asociácie pre chrápanie a spánkové apnoe chrápe počas noci každá štvrtá žena. Chrápanie sa môže objaviť nečakane zo dňa na deň a je problém sa ho zbaviť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Znižuje kvalitu partnerského života

Každý partner, a je jedno, či je to muž, alebo žena, zažíva s chrápajúcim partnerom veľmi ťažké noci. Podľa odborníkov môže chrápanie narúšať vzťah podobne ako napríklad nevera.

Kvalitný spánok je totiž pre naše fungovanie veľmi potrebný a prebdené noci sprevádzané nepríjemným zvukom nás dovádzajú k zúfalstvu.

Chrápajúci si zvyčajne svoj problém neuvedomuje a tak nechápe obvinenia, odmieta problém riešiť a ešte sa aj hnevá.

Oddelené spálne

V minulosti bolo normálne, ak mali partneri oddelené postele, historici tvrdia, že manželská posteľ vznikla z núdze a v jednej posteli spávali len chudobní ľudia.

Lenže dnes si nevieme vzťah bez spoločnej spálne s jednou posteľou ani len predstaviť. Ak však náš partner chrápe, zvyčajne opúšťame symbol manželstva a hľadáme si na zvyšok noci iné útočisko.

Partneri sa potom sťažujú na zníženie kvality vzájomného spolužitia, a zhoršenie sexuálneho života. Na romantické zaspávanie v náručí svojej polovičky môžu chrápajúce ženy zabudnúť.

Navyše žena, ktorá chrápe, sa cíti v očiach svojho muža nedôstojne a stráca sebavedomie.

Ako zaspať do minúty

Metóda, ktorú svetu predstavil americký vedec, pozostáva zo špecifického dychového cvičenia. Povedzme to priamo, neobjavil nič nové.

Ak má niekto hektický život, jeho spánok bude svojím spôsobom podobný. Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sa zobúdzajú unavení a majú problémy so zaspávaním? Nepomáha horúci kúpeľ, teplé mlieko ani čaj z medovky?

Expresný spánok

Tento problematický fenomén sa snažil vyriešiť americký vedec Andrew Weil, ktorý hľadal spôsob, ako ľahšie zaspať bez liekov a zložitých rituálov.

Technika, ktorú odporúča, má základy v joge a je založená na princípe nádychov a výdychov trvajúcich 4-7-8 sekúnd. Metóda funguje ako „prirodzený upokojujúci prostriedok nervového systému" a redukuje napätie vášho tela.

Na svojom YouTube kanále vedec popisuje toto cvičenie: „Je to absolútne jednoduché, vyžaduje minimum času, žiadne náčinie a môžete ho robiť kdekoľvek."

Na základe každodenného cvičenia tak získate schopnosť dostať telo do takej nálady, že zaspí v priebehu šesťdesiatich sekúnd.

Ako na to?

Predtým, ako začnete s dychovým cvičením, musíte najprv vydýchnuť všetok vzduch von tak, že sa špičkou jazyka budete dotýkať podnebia v strede tesne za horným radom zubov.

Pri takomto vydychovaní budete počuť mierne pískavý zvuk. Následne zavrite ústa s jazykom v rovnakej polohe a nosom sa potichu nadychujte. Počas nádychu počítajte do štyroch.

Zadržte dych a počítajte do sedem. Potom opäť s jazykom v polohe ako na začiatku vydychujte všetok vzduch, kým nenapočítate do ôsmich.

Tento cyklus zopakujte trikrát, nie viac. „Výdych trvá dvakrát dlhšie ako nádych. Celkový čas, ktorý cvičením strávite, nie je dôležitý. Dôležité je dodržať jednotlivé dĺžky 4-7-8," hovorí Andrew Weil.

Technika je založená na jogovom dychovom cvičení pránajáma, ktoré spočíva v regulácii dýchania. Techniku lekár podrobne vysvetľuje na videu.

Kyslík navyše

Metóda vám umožní prijať väčší objem kyslíka, čo má pozitívny relaxačný efekt na nervový systém.

Ak zažívate stres, váš nervový systém je preťažený, čo narúša celkovú vnútornú rovnováhu a môže spôsobiť horší spánok.

Cvičenie vás podľa Weila intenzívnejšie spojí s telom a na chvíľu "vymaže" dianie okolo vás. Lekár odporúča praktizovať toto cvičenie dvakrát denne počas šiestich až ôsmich týždňov. Po tomto období si techniku osvojíte natoľko, že upadnete do spánku za minútu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 620
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 563
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 125
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 427
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 482
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 968
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 080
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 058
  9. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 683
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 680

Neprehliadnite tiež

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Hmly, nočné jazdy, hazardéri so smrťou. Aké je byť na čele vlaku

Obyčajný cestujúci takúto jazdu nezažije.

PLUS

Čo robíš, spíš? Spíš ne. Ako si Česi a Slováci rozumejú

Na čom sa lámu preteky v jazykových omyloch.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop