Začiatkom minulého týždňa sa v závode automobilky BMW v Lipsku začala sériová výroba nového kupé M2, ktoré sa stáva špičkovým modelom radu 2. Veľmi moderný lipský závod umožňuje flexibilnú produkciu rôznych modelov na tej istej hlavnej montážnej linke. Kupé M2 sa tam vyrába spolu s kupé a kabrioletmi radu 2, modelom Active Tourer radu 2 a päťdverovým modelom radu 1.
V Lipsku sa denne vyrobí dokopy približne 750 vozidiel spomenutých typov a navyše každý deň aj sto elektromobilov i3 a vyše dvadsať elektromobilov i8.
Prevzaté konštrukčné celky z M3/M4
Nové kupé M2 je priamym nasledovníkom kupé M1, ktoré sa vyrábalo v rokoch 2011 až 2012 (tiež v Lipsku).
Jeho takpovediac ideovým predchodcom bol ale kompaktný a vysokovýkonný športový automobil BMW 2002 turbo, vyrábaný pred viac než 40 rokmi.
Kupé M2 nebolo vyvíjané ako úplne nový model, ale pri jeho konštrukcii sa využili existujúce celky z modelov M3/M4.
Pretože nápravy boli prevzaté z modelu M3 bezo zmeny, museli byť blatníky kupé radu 2 rozšírené.
Typický predný nárazník, dvojité koncovky výfuku vzadu
Typický „emkový" je mohutný a nízko položený predný nárazník s veľkými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu.
Aj dvojité koncovky výfuku na oboch stranách zadnej časti vozidla sú typickým poznávacím znakom bavorákov s doplnkovým označením M.
Ďalším poznávacím prvkom sú hliníkové 19-palcové ráfiky so zdvojenými ramenami.
Mali na to len dva roky
Šéf projektu M2 Frank Isenberg povedal, že všetci zúčastnení na tomto projekte mali čas len dva roky, aby nové kupé takpovediac postavili na nohy a pripravili jeho výrobu.
Na pohon nového športového kupé slúži novovyvinutý trojlitrový radový šesťvalec, prepĺňaný turbodúchadlom TwinPower.
Motor vyvíja maximálny výkon 272 kW pri 6 500 ot/min a poháňa zadné kolesá. Najvyšší krútiaci moment 465 Nm, ktorý motor dosahuje v rozsahu od 1 400 do 5 560 ot/min, možno krátkodobým zvýšením plniaceho tlaku zvýšiť (na približne päť sekúnd) na 500 Nm.
Sedemstupňová dvojspojková prevodovka
Kupé, vystrojené príplatkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy – so sériovo montovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou to trvá o dve desatinky sekundy dlhšie.
Maximálna rýchlosť kupé je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h. S príplatkovou výbavou M Drivers Package je hranica maximálnej rýchlosti posunutá na 270 km/h.
Inžinieri "naladili" ten správny zvuk
Priemerná spotreba s manuálnou prevodovkou je 8,5 l/100 km, dvojspojková prevodovka dokáže z tejto hodnoty skresať šesť decilitrov.
V interiéri dominujú športové sedadlá a typický „emkový" volant i ďalšie prvky, charakteristické pre modely s označením M.
Zaujímavosťou je, že zvukoví inžinieri sa dlho „hrali" s výfukovým systémom, aby ho naladili na vydávanie toho „správneho" zvuku. Na trh príde športové kupé BMW M2 v apríli 2016.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.