Korzár logo Korzár

Nové kupé BMW M2

Začiatkom minulého týždňa sa v závode automobilky BMW v Lipsku začala sériová výroba nového kupé M2.

Športové kupé BMW M2. Typickým prvkom kupé M2, ktorého vývoj až do začatia výroby trval len dva roky, je mohutný predný nárazník s veľkými otvormi.Športové kupé BMW M2. Typickým prvkom kupé M2, ktorého vývoj až do začatia výroby trval len dva roky, je mohutný predný nárazník s veľkými otvormi. (Zdroj: BMW)

Začiatkom minulého týždňa sa v závode automobilky BMW v Lipsku začala sériová výroba nového kupé M2, ktoré sa stáva špičkovým modelom radu 2. Veľmi moderný lipský závod umožňuje flexibilnú produkciu rôznych modelov na tej istej hlavnej montážnej linke. Kupé M2 sa tam vyrába spolu s kupé a kabrioletmi radu 2, modelom Active Tourer radu 2 a päťdverovým modelom radu 1.

V Lipsku sa denne vyrobí dokopy približne 750 vozidiel spomenutých typov a navyše každý deň aj sto elektromobilov i3 a vyše dvadsať elektromobilov i8.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prevzaté konštrukčné celky z M3/M4

Nové kupé M2 je priamym nasledovníkom kupé M1, ktoré sa vyrábalo v rokoch 2011 až 2012 (tiež v Lipsku).

Jeho takpovediac ideovým predchodcom bol ale kompaktný a vysokovýkonný športový automobil BMW 2002 turbo, vyrábaný pred viac než 40 rokmi.

Kupé M2 nebolo vyvíjané ako úplne nový model, ale pri jeho konštrukcii sa využili existujúce celky z modelov M3/M4.

Pretože nápravy boli prevzaté z modelu M3 bezo zmeny, museli byť blatníky kupé radu 2 rozšírené.

Typický predný nárazník, dvojité koncovky výfuku vzadu

Typický „emkový" je mohutný a nízko položený predný nárazník s veľkými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu.

Aj dvojité koncovky výfuku na oboch stranách zadnej časti vozidla sú typickým poznávacím znakom bavorákov s doplnkovým označením M.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším poznávacím prvkom sú hliníkové 19-palcové ráfiky so zdvojenými ramenami.

Mali na to len dva roky

Šéf projektu M2 Frank Isenberg povedal, že všetci zúčastnení na tomto projekte mali čas len dva roky, aby nové kupé takpovediac postavili na nohy a pripravili jeho výrobu.

Na pohon nového športového kupé slúži novovyvinutý trojlitrový radový šesťvalec, prepĺňaný turbodúchadlom TwinPower.

Motor vyvíja maximálny výkon 272 kW pri 6 500 ot/min a poháňa zadné kolesá. Najvyšší krútiaci moment 465 Nm, ktorý motor dosahuje v rozsahu od 1 400 do 5 560 ot/min, možno krátkodobým zvýšením plniaceho tlaku zvýšiť (na približne päť sekúnd) na 500 Nm.

Sedemstupňová dvojspojková prevodovka

Kupé, vystrojené príplatkovou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy – so sériovo montovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou to trvá o dve desatinky sekundy dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna rýchlosť kupé je elektronicky obmedzená na konvenčnú hodnotu 250 km/h. S príplatkovou výbavou M Drivers Package je hranica maximálnej rýchlosti posunutá na 270 km/h.

Inžinieri "naladili" ten správny zvuk

Priemerná spotreba s manuálnou prevodovkou je 8,5 l/100 km, dvojspojková prevodovka dokáže z tejto hodnoty skresať šesť decilitrov.

V interiéri dominujú športové sedadlá a typický „emkový" volant i ďalšie prvky, charakteristické pre modely s označením M.

Zaujímavosťou je, že zvukoví inžinieri sa dlho „hrali" s výfukovým systémom, aby ho naladili na vydávanie toho „správneho" zvuku. Na trh príde športové kupé BMW M2 v apríli 2016.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  2. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  3. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  4. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 414
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 4 000
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 615
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 775
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 044
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 704
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 557
  8. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 406
  1. Tomáš Kuvik: Po predĺženom víkende: návrat do slovenskej reality
  2. Rado Surovka: Slovakistan
  3. Dušan Piršel: Funkčná spoločnosť sa nedá postaviť na návykoch z jaslí
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Iveta Bakitová: Skiathos a Skopelos - miesta, ktoré očarili aj filmové legendy
  6. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  7. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  8. Martin Turčan: Ohlodaná kosť v tlame KDH a HS
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 600
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 376
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 12 379
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 934
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 351
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 929
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 912
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 164
  1. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  2. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  3. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  5. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  6. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Tupou Ceruzou: Neotravujte
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu