Na nedávnom frankfurtskom autosalóne mala svoj stánok aj malá nemecká firma Artega, čím oznámila svoj návrat na automobilovú scénu.
Spoločnosť Artega bola totiž založená v roku 2007 a do roku 2012 vyrobila 153 športových automobilov Artega GT - potom musela vyhlásiť insolventnosť.
Novozrodená firma Artega predstavila vo Frankfurte športový elektromobil Artega Scalo, ktorý tvarovo nadväzuje na pôvodný model.
Technickou novinkou je čisto elektrický pohon, ktorého základom sú dva elektromotory a unikátny zdroj elektrickej energie. Ten pozostáva z už dnes klasickej lítiovo-iónovej batérie a sústavy vysokokapacitných kondenzátorov (tzv. SuperCaps).
Vzadu uložené elektromotory majú celkový výkon 300 kW (špičkovo až 390 kW) a ich krútiaci moment je 780 Nm. Motory, ktorých maximálne otáčky sú 12 500 ot/min, poháňajú zadné kolesá prostredníctvom jednostupňovej prevodovky.
Plne nabitá batéria má kapacitu 37 kWh, čo vozidlu umožňuje prejsť až 400 kilometrov. Špeciálna rýchlonabíjačka umožňuje nabiť batérie za menej než jednu hodinu, nabíjanie pripojením na štandardnú domácu zásuvku trvá približne desať hodín.
Dvojsedadlový elektromobil Artega Scalo je dlhý 4 010 mm, široký 1 880 mm, vysoký len 1 200 mm a jazdí na 20-palcových kovaných ráfikoch. Celkový objem batožinového priestoru (pod prednou kapotou a za sedadlami) je 250 litrov.
Scalo pri šprinte z 0 na 100 km/h nechá za sebou aj väčšinu športových áut, poháňaných výkonnými spaľovacími motormi - tento šprint zvládne za 3,6 sekundy.
Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, pri vybití batérií pod 25 % maximálnej kapacity elektronika zníži maximálnu rýchlosť na 200 km/h.
Exkluzívny elektromobil Artega Scalo, pomenovaný podľa úspešného dostihového koňa, bude vyrobený len v dvanástich exemplároch.
Moderný a strohý kokpit vozidla. Vodič má pred sebou digitálne prístroje, jediným analógovým zariadením sú klasické ručičkové hodiny. Foto: Artega
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.