Korzár logo Korzár

Štúdia Porsche Mission E: Je predzvesťou sériového modelu?

Novú sériovú deväťstojedenástku a štúdiu Mission E spájajú tradičné hodnoty firmy Porsche.

Štúdia Porsche Mission E s elektrickým pohonom. Vo Frankfurte predstavená štúdia ukazuje, ako si Porsche predstavuje budúcnosť športového auta s elektrickým pohonom.Štúdia Porsche Mission E s elektrickým pohonom. Vo Frankfurte predstavená štúdia ukazuje, ako si Porsche predstavuje budúcnosť športového auta s elektrickým pohonom. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Minulý týždeň sme kvôli jubilujúcim automobilovým veteránom prerušili predstavovanie noviniek, s ktorými prišli automobilky na autosalón do Frankfurtu. Dnes v tomto predstavovaní pokračujeme, pričom sa budeme venovať výhradne vozidlám s elektrickým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začneme štúdiou, ktorú na frankfurtskom autosalóne predviedla nemecká automobilka Porsche (tá patrí od roku 2010 do koncernu Volkswagen). Štúdia, nazvaná Mission E, bola popri sériových modeloch 911 Carrera novej generácie veľkým magnetom na frankfurtskom stánku firmy Porsche.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičné hodnoty firmy Porsche

Podľa tlačovej správy spájajú novú sériovú deväťstojedenástku a štúdiu Mission E tradičné hodnoty firmy Porsche, a to vynikajúce športové výkony pri najvyššej možnej efektívnosti či hospodárnosti.

V spomenutej správe sa tiež hovorí, že koncepčná štúdia Mission E ukazuje, ako si Porsche predstavuje budúcnosť športového auta s elektrickým pohonom.

Štúdia Mission E je štvordverová štvormiestna limuzína, ktorej dvere sa otvárajú proti sebe (zadné sú zavesené vzadu), čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie.

Bez stredného stĺpika

Vozidlo nemá stredný stĺpik a jeho bočná línia okien pripomína modely radu 911. Sploštená predná časť pripomína model 918 Spyder i pretekárske automobily firmy Porsche.

Na boku vozidla nie sú žiadne spätné zrkadlá, ktorých funkciu preberajú miniatúrne kamery - aj to prispieva k výborným aerodynamickým vlastnostiam vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Dva synchrónne elektromotory

Na pohon športového elektromobilu slúžia dva synchrónne elektromotory, podobné takým, aké poháňajú pretekársky automobil 919 Hybrid, ktorý zvíťazil v tohtoročných 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Maximálny výkon elektromotorov, ktoré poháňajú všetky štyri kolesá, je dokopy vyše 440 kW.

Pri brzdení slúžia elektromotory ako generátory, dobíjajúce batériu.

Vozidlo je vystrojené systémom Porsche Torque Vectoring (vektorovanie krútiaceho momentu firmy Porsche), ktorý podľa adhéznych pomerov a iných parametrov rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé kolesá.

Riadenie všetkých štyroch kolies

K precíznemu riadeniu prispieva aj to, že riadené sú všetky štyri kolesá. Lítiovo-iónová batéria je uložená pod podlahou a zaberá miesto od prednej po zadnú nápravu, čo prispieva k optimálnemu rozloženiu hmotnosti medzi obe nápravy.

SkryťVypnúť reklamu

Technickou novinkou je to, že elektrický pohonný systém pracuje s napätím 800 V, zatiaľ čo iné elektromobily používajú napätie 400 V.

Prejde vyše 500 kilometrov

S plne nabitou batériou dokáže štúdia prejsť viac než 500 kilometrov. Batériu možno za 15 minút nabiť na 80 % celkovej kapacity.

Štúdia Mission E zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 3,5 sekundy, na rýchlosť 200 km/h jej to trvá menej než 12 sekúnd. Prakticky všetky funkcie vozidla môže vodič riadiť gestami, niektoré dokonca pohľadom.

Firma Porsche zatiaľ neuviedla, či zo štúdie Mission E vyvinie sériový elektromobil.

porsche-mission-e-c.2_r9320_res.jpg

Zadná časť s vodorovným pruhom svetiel. Na pohon všetkých kolies štúdie Mission E slúžia dva synchrónne elektromotory, ktorých celkový výkon je 440 kW. Foto: Rado Mlýnek

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 349
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 109
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 865
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 155
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 931
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 733
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 051
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 231
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 208
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 733
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 051
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 231
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 208
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu