Korzár logo Korzár
Pondelok, 24. september, 2018 | Meniny má Ľuboš, Ľubor
Nájdete nás na webe

Štúdia Porsche Mission E: Je predzvesťou sériového modelu?

Novú sériovú deväťstojedenástku a štúdiu Mission E spájajú tradičné hodnoty firmy Porsche.

Štúdia Porsche Mission E s elektrickým pohonom. Vo Frankfurte predstavená štúdia ukazuje, ako si Porsche predstavuje budúcnosť športového auta s elektrickým pohonom.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Minulý týždeň sme kvôli jubilujúcim automobilovým veteránom prerušili predstavovanie noviniek, s ktorými prišli automobilky na autosalón do Frankfurtu. Dnes v tomto predstavovaní pokračujeme, pričom sa budeme venovať výhradne vozidlám s elektrickým pohonom.

Začneme štúdiou, ktorú na frankfurtskom autosalóne predviedla nemecká automobilka Porsche (tá patrí od roku 2010 do koncernu Volkswagen). Štúdia, nazvaná Mission E, bola popri sériových modeloch 911 Carrera novej generácie veľkým magnetom na frankfurtskom stánku firmy Porsche.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tradičné hodnoty firmy Porsche

Podľa tlačovej správy spájajú novú sériovú deväťstojedenástku a štúdiu Mission E tradičné hodnoty firmy Porsche, a to vynikajúce športové výkony pri najvyššej možnej efektívnosti či hospodárnosti.

V spomenutej správe sa tiež hovorí, že koncepčná štúdia Mission E ukazuje, ako si Porsche predstavuje budúcnosť športového auta s elektrickým pohonom.

Štúdia Mission E je štvordverová štvormiestna limuzína, ktorej dvere sa otvárajú proti sebe (zadné sú zavesené vzadu), čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie.

Bez stredného stĺpika

Vozidlo nemá stredný stĺpik a jeho bočná línia okien pripomína modely radu 911. Sploštená predná časť pripomína model 918 Spyder i pretekárske automobily firmy Porsche.

Na boku vozidla nie sú žiadne spätné zrkadlá, ktorých funkciu preberajú miniatúrne kamery - aj to prispieva k výborným aerodynamickým vlastnostiam vozidla.

Dva synchrónne elektromotory

Na pohon športového elektromobilu slúžia dva synchrónne elektromotory, podobné takým, aké poháňajú pretekársky automobil 919 Hybrid, ktorý zvíťazil v tohtoročných 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Maximálny výkon elektromotorov, ktoré poháňajú všetky štyri kolesá, je dokopy vyše 440 kW.

Pri brzdení slúžia elektromotory ako generátory, dobíjajúce batériu.

Vozidlo je vystrojené systémom Porsche Torque Vectoring (vektorovanie krútiaceho momentu firmy Porsche), ktorý podľa adhéznych pomerov a iných parametrov rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé kolesá.

Riadenie všetkých štyroch kolies

K precíznemu riadeniu prispieva aj to, že riadené sú všetky štyri kolesá. Lítiovo-iónová batéria je uložená pod podlahou a zaberá miesto od prednej po zadnú nápravu, čo prispieva k optimálnemu rozloženiu hmotnosti medzi obe nápravy.

Technickou novinkou je to, že elektrický pohonný systém pracuje s napätím 800 V, zatiaľ čo iné elektromobily používajú napätie 400 V.

Prejde vyše 500 kilometrov

S plne nabitou batériou dokáže štúdia prejsť viac než 500 kilometrov. Batériu možno za 15 minút nabiť na 80 % celkovej kapacity.

Štúdia Mission E zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 3,5 sekundy, na rýchlosť 200 km/h jej to trvá menej než 12 sekúnd. Prakticky všetky funkcie vozidla môže vodič riadiť gestami, niektoré dokonca pohľadom.

Firma Porsche zatiaľ neuviedla, či zo štúdie Mission E vyvinie sériový elektromobil.

porsche-mission-e-c.2_r9320_res.jpg

Zadná časť s vodorovným pruhom svetiel. Na pohon všetkých kolies štúdie Mission E slúžia dva synchrónne elektromotory, ktorých celkový výkon je 440 kW. Foto: Rado Mlýnek

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  10. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  1. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  2. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  3. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  4. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  5. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 764
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 12 959
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 642
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 761
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 410
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 282
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 553
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 203
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 795

Neprehliadnite tiež

Nová mestská karta začína pomaly pripomínať kauzu EEI

Veľmi chcú informovať o novej neziskovke, ale tvrdia, že nemôžu.

Poslanec: Radnica dala zelenú biznisu manželiek smerákov na úkor seniorov

Michalovská radnica sa obhajuje tým, že seniorom ponúkla lepšie podmienky.

Rómky z osád zlákali do Británie. Nútili ich k prostitúcii a predávali Pakistancom

Každý kšeft s nevestou z chatrče vyniesol trebišovskému gangu do 3 000 eur.

Poznámka Petra Jabrika

Len aby ich ignorovanie poslancov nepreplieskalo

Ignorovanie mestských poslancov pri štarte neziskovky môže mať za istých okolností pikantné vyústenie.

Komentár Petra Schutza

Moment občana Bugára

Kedysi dávno sa Bugár zdôveril s pocitom, že Slovensko nie je ešte dosť zrelé, aby zvolilo Maďara prezidentom.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemecko nevyčíta Slovensku únos Vietnamca, tvrdí Saková

Denisa Saková rokovala s nemeckým ministrom vnútra Seehoferom.

DOMOV

Zdravotnícke šmejdy ponúkajú naďalej. Zakročiť nevie nikto

Pomôcky predáva firma zo súostrovia Komory.

Komentár Zuzany Kepplovej

Fico má pravdu. Nezápasí so Sulíkom, ale s Kiskom

Robiť dramaturgiu relácie na želanie politika, je zlým signálom.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop