Vývoj Renaultu 16 inicioval vtedajší šéf firmy Renault Pierre Dreyfus, ktorý v roku 1961 dal svojmu konštrukčnému oddeleniu pokyn, aby vyvinulo úplne nové rodinné auto.
Nový model R 16 sa sériovo začal vyrábať v januári 1965, a to v novom závode v Le Havre. Šestnástka sa vyrábala výlučne s päťdverovou karosériou a je považovaná za prvý model vyššej strednej triedy so šikmou zadnou časťou karosérie.
Jednou z technických zvláštností tohto modelu bolo to, že rázvor kolies na ľavej strane bol o 70 mm dlhší ako na pravej strane (neuvedomovali si to ani niektorí majitelia tohto modelu). Dôvod bol ten, že zadné kolesá boli odpružené dlhými torznými (skrutnými) tyčami, ktoré boli uložené za sebou.
Model R16 bol dlhý 4 240 mm, široký 1 628 mm a vysoký 1 450 mm. Na pohon vozidla slúžili motory, ktorých výkon sa v závislosti na verzii a roku výroby pohyboval od 40 kW do 68 kW.
Renault 16 sa vyrábal do januára 1980 (celkovo sa vyrobilo okolo 1,85 milióna kusov) a v roku 1966 sa stal prvým francúzskym vozidlom, ovenčeným titulom Európsky automobil roka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.