Legendárny automobilový veterán má 60 rokov - nie však od jeho predstavenia na niektorom autosalóne, ale od prvého výjazdu prvého prototypu z brány.
Na verejné cesty sa v septembri 1955 - človeku sa ani nechce veriť, že to bolo pred šiestimi desaťročiami - vydal prototyp luxusného (na tú dobu) automobilu Tatra 603.
Išlo o reprezentačné vozidlo pre potreby vlády, ministerstiev a ďalších ústredných úradov, ale najmä pre najvyšších funkcionárov KSČ (pre mladých čitateľov - Komunistická strana Československa).
Od prvého výjazdu z fabriky do rozbehu sériovej výroby to však ešte chvíľu trvalo: v roku 1956 bolo vyrobených desať predsériových vozidiel, výroba sériových modelov sa rozbehla v roku 1957.
Tatra 603 vzbudila veľká záujem na svetovej výstave Expo 1958 v Bruseli, a to najmä svojou karosériou s výbornými aerodynamickými vlastnosťami.
Originálna bola najmä predná časť karosérie s tromi reflektormi pod jedným krycím sklom.
Koncepcia vozidla bola, pochopiteľne „tatrovácka", teda so vzadu uloženým a vzduchom chladeným motorom. Na pohon prvej verzie šesťstotrojky slúžil 2,5-litrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 70 kW.
Motor z hliníka mal označenie 603 a toto označenie sa prevzalo aj pre novú tatrovku. Vozidlo bolo postavené na podvozku s rázvorom 2 750 mm, jeho dĺžka bola 5 056 mm, šírka 1 910 mm a výška 1 530 mm.
Oficiálne udávaná maximálna rýchlosť bola 160 km/h, v skutočnosti dosahovalo rýchlosť až 170 km/h. V roku 1963 sa začal vyrábať vylepšený model T2-603 s výkonnejším motorom a štvoricou reflektorov vpredu.
Neskôr bol tento model modernizovaný, pričom dvojice reflektorov boli v súlade s novými predpismi posunuté k bokom vozidla.
Do ukončenia výroby v roku 1975 bolo vyrobených 20 442 vozidiel Tatra 603 všetkých verzií.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.