Keď sa nemecká kancelárka Angela Merkelová nechala fotografovať za volantom nového modelu Volkswagen Tiguan, ktorý mal svetovú premiéru na nedávnom frankfurtskom autosalóne, netušila ešte, že sa blíži okamih pravdy - že totiž firma Volkswagen si „dovolila" takpovediac vo veľkom falšovať údaje o škodlivých emisiách, produkovaných niektorými z jej sortimentu vznetových motorov.
Nechajme ale emisie emisiami a venujme sa novému športovo-úžitkovému modelu Tiguan druhej generácie. Tiguan prvej generácie prišiel na trh v roku 2007 a v roku 2011 bol podrobený modernizácii. O obľúbenosti tohto modelu svedčí najlepšie fakt, že doteraz sa ho na celom svete predalo okolo 2,6 milióna kusov.
Nový Tiguan je prvým športovo-úžitkovým modelom koncernu Volkswagen, postaveným na modulárnej podvozkovej plošine MQB, určenej pre vozidlá s motorom uloženým vpredu naprieč. Dizajn Tiguana druhej generácie vyznieva športovejšie, než bol dizajn doterajšieho modelu, k čomu prispieva aj nová predná mriežka, tvorená vodorovne usporiadanými lištami, ktoré opticky rozširujú vozidlo.
Konštruktéri sa zamerali aj na zníženie hmotnosti - Tiguan „schudol" o 50 kilogramov a jeho hmotnosť je 1 650 kg. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 670 mm, jeho dĺžka je 4 439 mm, šírka je 1 821 mm a výška 1 612 mm. Batožinový priestor má objem 615 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 1 655 litrov.
V interiéri nájdeme niektoré prvky z iných modelov firmy Volkswagen: informačno-zábavný systém sa ovláda prostredníctvom dotykového displeja z modelu Golf, digitálne prístroje s variabilným zobrazovaním sú prevzaté z Passata.
Na pohon nového modelu Tiguan sú k dispozícii štyri benzínové a štyri naftové motory, pokrývajúce výkonový rozsah od 85 kW do 176 kW.
Angela Merkelová v novom Tiguane. Otázkou je, či by si nemecká kancelárka sadla do auta značky Volkswagen, keby sa podfuk s emisiami odhalil pred konaním autosalónu. Foto: Volkswagen
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.