Korzár logo Korzár
Pondelok, 19. november, 2018 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe

Návrat značky Borgward

V celej doterajšej histórii výroby automobilov exitovalo vyše tisíc značiek, z ktorých väčšina sa takpovediac nedožila súčasnosti.

Klasické kupé Borgward Isabella. Firma Borgward vyrábala po skončení druhej svetovej vojny úspešné modely Hansa, Isabella i Arabella, napokon však skončila v konkurze.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Takouto bola aj značka Borgward - na jej existenciu si spomenú hádam len tí (naj)starší motoristi, zaujímajúci sa o nemecké automobily. Spomenutá značka nesie meno nemeckého konštruktéra a podnikateľa Carla F. W. Borgwarda, ktorý po skončení prvej svetovej vojny najprv vyrábal rôzne súčasti automobilov, neskôr sa pustil aj do výroby nákladných i osobných automobilov.

Hansa, Isabella, Arabella

Po skončení druhej svetovej vojny Borgward rozbehol výrobu moderne konštruovaných osobných vozidiel, z ktorých možno spomenúť napríklad modely Hansa, Isabella a Arabella.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pozoruhodný úspech zaznamenal najmä model Isabella (vyrábaný aj ako elegantné kupé), ktorý sa začal vyrábať v roku 1954.

V roku 1961 však bola firma nútená vyhlásiť konkurz, pričom ešte do roku 1970 sa v Mexiku vyrábal model P100.

Reinkarnácia značky z iniciatívy vnuka

Vnuk zakladateľa firmy Christian Borgward sa v roku 2008 rozhodol rodinnú firmu obnoviť a opäť vyrábať automobily so značkou Borgward.

Obnovená firma Borgward mala svoj stánok už na jarnom autosalóne v Ženeve, ale žiaden nový model neukázala - na pódiu bolo len už spomínané kupé Isabella.

Inak to už bolo na septembrovom autosalóne v nemeckom Frankfurte.

Športovo-úžitkový model BX 7

Na ňom reinkarnovaná značka Borgward predstavila prototyp svojho prvého budúceho modelu, športovo-úžitkového vozidla s označením BX 7.

Na vývoj nového modelu prizvali šéfovia firmy skúsených konštruktérov a dizajnérov z celého sveta.

Dizajnéri odolali pokušeniu prevziať niektoré dizajnérske prvky z historických modelov Borgward a vytvorili karosériu, ktorej najtypickejším prvkom je predná mriežka s mnohými zvislými lamelami, na ktorej je umiestnený veľký firemný znak.

Až sedemmiestny interiér

Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 760 mm, pričom predné kolesá (štandardne 18-palcové) sú vedené vzperami McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Dĺžka vozidla je úctyhodných 4 713 mm, šírka je 1 911 mm a výška 1 677 mm (so strešným nosičom 1 694 mm). V interiéri môžu byť až tri rady sedadiel pre celkovo sedem cestujúcich. Päťmiestna verzia má batožinový priestor 545 litrov (po sklopení zadných sedadiel 1 377 l), do sedemmiestnej verzie možno naložiť batožiny objemu 126 litrov.

Dvojlitrový prepĺňaný šesťvalec

Na pohon vozidla slúži dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec, uložený vpredu naprieč. Motor má maximálny výkon 165 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 300 Nm.

Všetky kolesá sú poháňané prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.

Firma Borgward ponúkne aj verziu s hybridným pohonom, ktorý má maximálny systémový výkon 295 kW a najvyšší krútiaci moment 650 Nm.

Model BX 7 sa bude vyrábať v Číne, kde by na trh mal prísť už v prvom polroku 2016, na európsky trh by sa mal dostať do dvoch rokov.

borgward-bx-7_r9562_res.jpg

Športovo-úžitkový model Borgward BX 7. Typ BX 7, ktorý mal svetovú premiéru vo Frankfurte, sa bude vyrábať v Číne a tam sa začne aj predávať - neskôr sa dostane aj do Európy. Foto: Rado Mlýnek

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  10. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 669
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 569
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 283
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 792
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 783
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 201
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 188
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 178
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 725
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 474

Neprehliadnite tiež

Najdrahšie hlasy v Košiciach dostala Bašistová

Kandidáti načreli poriadne hlboko do svojich úspor.

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Príbeh Bonaparte: stavba, ktorou nepohne ani kauza Bašternák

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

O slobodu sa dá aj prísť

Ani ústava nemusí vydržať všetko.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop