Korzár logo Korzár
Streda, 14. apríl, 2021 | Meniny má JustínaKrížovkyKrížovky

Nový Mini Clubman

Keď sa to volá Mini, tak by to malo byť mini, čiže malé.

Nový Mini Clubman. Clubman síce nesie značku Mini, ale rozmermi patrí do kompaktnej triedy a je dlhší ako Škoda Fabia.Nový Mini Clubman. Clubman síce nesie značku Mini, ale rozmermi patrí do kompaktnej triedy a je dlhší ako Škoda Fabia. (Zdroj: Rado Mlýnek)

V prípade pôvodne miniautomobilov kedysi britskej a dnes pod automobilku BMW patriacej značky Mini to zjavne už neplatí.

V roku 1959 predstavené prvé Mini (dielo geniálneho konštruktéra Sira Aleca Issigonisa) malo dĺžku len niečo vyše troch metrov (3 054 mm), takže to bolo skutočné miniauto.

Na terajšom frankfurtskom autosalóne predstavená najnovšia verzia radu mini novej generácie, nazvaná Clubman, je o viac než tretinu dlhšia než pôvodné Mini.

Nový, všestranne využiteľný Clubman, pripomínajúci malý dodávkový automobil, je totiž dlhý 4 253 mm, čo je viac než je dĺžka štvormetrovej Škody Fabia.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Vzadu má Clubman zvisle delené dvojkrídlové dvere, takže niektoré zdroje hovoria (položartom), že ide o šesťdverové auto. Batožinový priestor má základný objem 360 litrov, sklopením zadných operadiel, delených v pomere 40:20:40, sa zväčší na 1 250 litrov.

Pri uvádzaní na trh v novembri budú pre Clubman k dispozícii dva benzínové motory (výkonu 100 kW a 141 kW) a turbodieselový motor výkonu 110 kW.

S najvýkonnejším motorom dosiahne Clubman maximálnu rýchlosť 228 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  4. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  5. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  6. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  7. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  8. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  10. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  1. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  2. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  3. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  4. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  5. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  6. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  7. Poznáme finalistov Office roka 2020
  8. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  9. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  10. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 167
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 582
  3. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 20 409
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 14 893
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 14 580
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 10 550
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 925
  8. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 721
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 8 067
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 7 448
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Smatana.

Ako by sa mal uvoľňovať Covid automat? Pozrite si rozhovor s analytikom Martinom Smatanom.

13. apr
Minister obrany Jaroslav Naď.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 373-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 798 obetí.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop