V prípade pôvodne miniautomobilov kedysi britskej a dnes pod automobilku BMW patriacej značky Mini to zjavne už neplatí.
V roku 1959 predstavené prvé Mini (dielo geniálneho konštruktéra Sira Aleca Issigonisa) malo dĺžku len niečo vyše troch metrov (3 054 mm), takže to bolo skutočné miniauto.
Na terajšom frankfurtskom autosalóne predstavená najnovšia verzia radu mini novej generácie, nazvaná Clubman, je o viac než tretinu dlhšia než pôvodné Mini.
Nový, všestranne využiteľný Clubman, pripomínajúci malý dodávkový automobil, je totiž dlhý 4 253 mm, čo je viac než je dĺžka štvormetrovej Škody Fabia.
Vzadu má Clubman zvisle delené dvojkrídlové dvere, takže niektoré zdroje hovoria (položartom), že ide o šesťdverové auto. Batožinový priestor má základný objem 360 litrov, sklopením zadných operadiel, delených v pomere 40:20:40, sa zväčší na 1 250 litrov.
Pri uvádzaní na trh v novembri budú pre Clubman k dispozícii dva benzínové motory (výkonu 100 kW a 141 kW) a turbodieselový motor výkonu 110 kW.
S najvýkonnejším motorom dosiahne Clubman maximálnu rýchlosť 228 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.